Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att föra över bilder mellan två externa hårddiskar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två extern Seagate-hårddiskar där jag ska för kopiera bilder från en externa till den andra. Problemet är att efter ett tag avbryts processen när jag klistrat in bilderna på den tomma externa och texten "kan inte kopieras eftersom det har samma namn som ett objekt på målvolymen och den volymen skiljer inte på stora och små bokstäver i filnamn." kommer upp. Någon duktigt människa som har en lösning på mitt problem?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-17 21:24

Problemet är att du (i minst en mapp, antagligen flera) har två filer/mappar med samma namn på källdisken, men att måldisken inte är av typen skiftlägeskänslig, så den kan inte skilja på tex "BILDMAPP" och "Bildmapp". Filerna "dokument.doc" och DOCUMENT.doc kan alltså inte existera på måldisken, därför avbryts kopieringen.

Du har två val: formattera (radera) måldisken så att den är skiftlägeskänslig eller döp om filer/mappar.

Eller finns det någon mjukvarulösning för detta där ute?

EDIT:
-Svar till mig själv: Ja.

Finns ett tredje val, att skapa en skiftlägeskänslig skivavbildning på den icke-skiftlägeskänslig disken.

Tack reboot81 för utmärkt förklaring kring hur jag skulle lösa mitt problem! Efter att ha formaterat om den externa hårddisken så att den blev skiftlägeskänslig fungerar det perfekt!

1
Bevaka tråden