Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern bildskärm till MBP 13"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare haft en 15" MBP men när den gick i graven valde jag 13" istället då den blev ca ett kilo lättare att ta med sig när man reser. Väl medveten om tillkortakommandet med att skärmen blir mindre, men livet är fullt av kompromisser.

Däremot tänkte jag köpa en extern bildskärm till hemmakontoret. Visionen är att sitta där och mecka med semesterbilderna på en större skärm för att skapa fotoalbum, tavlor och sånt.

Vilken skärm ska man ha? Vilket skärm har du? Är du nöjd?

MBP 13" 2018 (4 thunderbolt 3-portar)
2,3 GHz i5, 16 GB RAM

Vad har du för budget?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-01-19 13:14

Dells U27-serie, även de billiga, har jag bara positiva erfarenheter av. Bra ljusstyrka, färgåtergivning mer än okej, hållbara.

Ursprungligen av filuren:

Dells U27-serie, även de billiga, har jag bara positiva erfarenheter av. Bra ljusstyrka, färgåtergivning mer än okej, hållbara.

Instämmer. Jag har en 25" (U2515H) som jag är nöjd med, förutom kanske att den är lite för liten för sin upplösning. Det är alltså samma på denna som på 27" vilket gör allt lite väl smått. Och så är det inte retina såklart. Och så är det inte Apple-känsla, men Apple gör ju inga skärmar längre. Eller kommer det en senare i år kanske?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vad har du för budget?

Under 5000 kr. Mycket under 5000 kr är också OK

Om du tycker att det är för billigt för en bra skärm, motivera gärna varför!

Finns det några generella tumregler att titta efter när man letar? Är det något man bör se upp med eller undvika?

Jag tänker typ av panel (IPS, TN, nåt annat), anslutningar som inte klarar 60Hz eller upplösningen, osv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-20 14:58
Ursprungligen av yomoooo:

Finns det några generella tumregler att titta efter när man letar? Är det något man bör se upp med eller undvika?

Jag tänker typ av panel (IPS, TN, nåt annat), anslutningar som inte klarar 60Hz eller upplösningen, osv.

IPS, DP, minst 2560x1440
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s39192...
och matt skärmyta är överlägset bäst
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produk...

köp köp

Philips 276E8VJSB känns som ett prisvärt alternativ.

1
Bevaka tråden