Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone Nyckelring?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag saknar nyckelring i min iphone. Jag har helt enkelt varken möjlighet att slå på eller av nyckelring under inställningar – mitt namn – icloud. Är det någon av er som vet vad man skall göra? Har jag inaktiverat eller ej godkänt detta vid någon uppdatering, så att jag nu inte har möjlighet att slå av och på?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-20 23:31
Ursprungligen av peterols:

Hej,
jag saknar nyckelring i min iphone. Jag har helt enkelt varken möjlighet att slå på eller av nyckelring under inställningar – mitt namn – icloud. Är det någon av er som vet vad man skall göra? Har jag inaktiverat eller ej godkänt detta vid någon uppdatering, så att jag nu inte har möjlighet att slå av och på?

Kan du visa med en skärmdump hur det ser ut?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-21 01:18

Kan du söka efter ”Nyckelring” i inställningar?
Vilken cersion av iOS har du?

Ursprungligen av frazze:

Kan du visa med en skärmdump hur det ser ut?

Hej, den skall ju finnas att slå på och av under inställningar-mitt namn-icloud och mellan "game center" och "hitta min ihone". Men den finns helt enkelt inte där?

Ursprungligen av reboot81:

Kan du söka efter ”Nyckelring” i inställningar?
Vilken cersion av iOS har du?

12.1.2

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-01-21 10:55

Jag tror det går att ta bort möjligheten att synka med hjälp av policies.

Är det en företagstelefon och firman har beslutat att inte tillåta synk av lösenord?

Ursprungligen av theN:

Jag tror det går att ta bort möjligheten att synka med hjälp av policies.

Är det en företagstelefon och firman har beslutat att inte tillåta synk av lösenord?

Hej, ja - det är en företagstelefon, så det är mycket möjligt att det är så. Jag undersöker detta, återkommer.

  • Medlem
  • 2019-01-21 15:18
Ursprungligen av peterols:

Hej, ja - det är en företagstelefon, så det är mycket möjligt att det är så. Jag undersöker detta, återkommer.

Om du kikar under inställningar -> Allmänt och sedan nästan längst ner "Enhetshantering" (eller profil) så ska det stå vilka begränsningar som finns.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-21 17:02

Låter som om firman har bra (not) kläm på det där med säkerhet, och skickar tillbaka personalen till 2012 med identiska lösenord på allt.

Ursprungligen av theN:

Jag tror det går att ta bort möjligheten att synka med hjälp av policies.

Är det en företagstelefon och firman har beslutat att inte tillåta synk av lösenord?

Ursprungligen av garda:

Om du kikar under inställningar -> Allmänt och sedan nästan längst ner "Enhetshantering" (eller profil) så ska det stå vilka begränsningar som finns.

Ursprungligen av reboot81:

Låter som om firman har bra (not) kläm på det där med säkerhet, och skickar tillbaka personalen till 2012 med identiska lösenord på allt.

Yes, ni har rätt. Bolaget tillåter inte icloud nyckelring .. tyvärr! Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden