Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S10 blir allt annat än billig

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung verkar satsa på super-premium med Galaxy S10, och priserna blir därefter enligt en ny rapport som cirkulerar.

Läs hela artikeln här

3000 kronor för den dyraste modellen läggs på vad gäller PKE.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-22 15:14
Ursprungligen av Zeugma:

3000 kronor för den dyraste modellen läggs på vad gäller PKE.

Copyswede när telefontillverkarna i rask takt ökar storleken på enheternas interna lagringsutrymme.

Ursprungligen av Ischy:

Copyswede när telefontillverkarna i rask takt ökar storleken på enheternas interna lagringsutrymme.

Det går ju jämnt ut för i takt med att vi får mer lagring i telefonerna privatkopierar vi ju mer.
Men det lär löna sig att använda någon tysk återförsäljare nu när telefonerna har 100-1000GB lagring.

Jag tror Samsung kommer känna på nedgången i mobilindustrin. Särskilt med dessa priser.

Ursprungligen av johnh3:

Jag tror Samsung kommer känna på nedgången i mobilindustrin. Särskilt med dessa priser.

Det är nog snarare så att priserna är satta efter att väga upp nedgången ?

  • Medlem
  • 2019-01-22 20:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Det är nog snarare så att priserna är satta efter att väga upp nedgången ?

Och Samsung kommer att sälja färre mobiler.
Skärmhål, fingeravtryckläsare under skärmen och massor av kameror motiverar inte 15000 kr längre.
Är helt o pep på S10 orna men däremot super pep på Galaxy F ?

  • Medlem
  • 2019-01-22 20:46
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror Samsung kommer känna på nedgången i mobilindustrin. Särskilt med dessa priser.

Rakt ner i källaren blir det ?

Ursprungligen av Ischy:

Copyswede när telefontillverkarna i rask takt ökar storleken på enheternas interna lagringsutrymme.

Fast det höjer inte priset 3000kr såvida det inte är 1TB i mobilen (avgift till Copyswede för mobiler, 3kr/GB).

Ursprungligen av PaO:

...men däremot super pep på Galaxy F ?

Då kan man ju föreställa sig priset på den när s10 plus ska gå loss på 15000:- ?

  • Medlem
  • 2019-01-22 22:06
Ursprungligen av Mackan1984:

Då kan man ju föreställa sig priset på den när s10 plus ska gå loss på 15000:- ?

Den blir dyr men något nytt och spännande och produktivitet höjande tror jag ?
En gammal sliten S10 plus för 15 000 kr
Lika spännande som filmjölk

Ursprungligen av PaO:

Den blir dyr men något nytt och spännande och produktivitet höjande tror jag ?
En gammal sliten S10 plus för 15 000 kr
Lika spännande som filmjölk

Jag är nog ganska pessimistisk till galaxy f.
Det är ju lite spännande men tror inte det blir en kioskvältare.
FlexPai var verkligen mellanmjölk så Samsung måste sätta alla bitar rätt för att det inte ska bli en katastrof för foldable phones-genren.
Jag hoppas de inte är för tidiga, då är det viktigare att vänta.
Folk vill fortfarande ha en tunn smartphone som tål lite misshandel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-22 23:52
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag är nog ganska pessimistisk till galaxy f.
Det är ju lite spännande men tror inte det blir en kioskvältare.
FlexPai var verkligen mellanmjölk så Samsung måste sätta alla bitar rätt för att det inte ska bli en katastrof för foldable phones-genren.
Jag hoppas de inte är för tidiga, då är det viktigare att vänta.
Folk vill fortfarande ha en tunn smartphone som tål lite misshandel.

Håller med föregående talare man måste nog vänta tills användarna är mogna eller Apple. visar vägen ..
Apple däremot kan sätta en trend och tala om för användarna det här är "grejen" liksom. 2020 här ska vikas telefoner i stora lass. Samsung inte riktigt i samma läge när man ska gå i bräschen för nytt handhavande- användning av sin smartphone skulle jag gissa, men vem vet närmaste framtiden får utvisa

Ursprungligen av cubeis:

Håller med föregående talare man måste nog vänta tills användarna är mogna eller Apple. visar vägen ..
Apple däremot kan sätta en trend och tala om för användarna det här är "grejen" liksom. 2020 här ska vikas telefoner i stora lass. Samsung inte riktigt i samma läge när man ska gå i bräschen för nytt handhavande- användning av sin smartphone skulle jag gissa, men vem vet närmaste framtiden får utvisa

Jag gillar motorolas lilla tease om framtiden ?
Detta är en böjbar framtid för mig.

En annan faktor är att även en android lur som kostar 15.000 kr inte får längre uppdateringar än en som kostar 5000 kr:
https://www.phonearena.com/news/Android-Apple...

Det är 2 år och 3 års säkerhetsuppdateringar i bästa fall.

Där har Apple en fördel med sin långtidsupport. Så ska man betala så mycket för en mobil, så tar nog många den som får 4 års uppdateringar.

  • Medlem
  • 2019-01-23 05:44
Ursprungligen av cubeis:

Håller med föregående talare man måste nog vänta tills användarna är mogna eller Apple. visar vägen ..
Apple däremot kan sätta en trend och tala om för användarna det här är "grejen" liksom. 2020 här ska vikas telefoner i stora lass. Samsung inte riktigt i samma läge när man ska gå i bräschen för nytt handhavande- användning av sin smartphone skulle jag gissa, men vem vet närmaste framtiden får utvisa

Jag tror det är fördel Samsung här ?
Varför då, Jo Samsung har många funktioner kopplade till hårdvara där de nu fått mycket erfarenhet typ S pen i Note serien och även DeX som jag hoppas de fortsätter utveckla. En vikbar enhet som är både mobil och platta måste ha mjukvarufunktionerna för att slå. Apple har å andra sidan en fin produkt i iPad Pro men alla sitter och väntar på IOS13 då det finns mycket att önska i mjukvara just nu.
Vi får se ?

  • Medlem
  • 2019-01-23 05:49
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag gillar motorolas lilla tease om framtiden ?
Detta är en böjbar framtid för mig.

Vad blir formatet på den 25:9 ?

Ursprungligen av PaO:

Vad blir formatet på den 25:9 ?

Känns inte så långt från samsungs kommande 19:9 ?
Men med 25:9 så borde man kunna se vilken film man vill utan att oroa sig för svarta kanter över och under, eller förlust av bild på sidorna ?

Senast redigerat 2019-01-23 06:43
Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung verkar satsa på super-premium med Galaxy S10, och priserna blir därefter enligt en ny rapport som cirkulerar.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Mackan1984:

Känns inte så långt från samsungs kommande 19:9 ?
Men med 25:9 så borde man kunna se vilken film man vill utan att oroa sig för svarta kanter över och under, eller förlust av bild på sidorna ?

Är det bättre att behöva oroa sig för svarta kanter på sidorna? Kul när det är filmat i stående format. Vilket är populärt nu när alla filmar bilolyckor, polisingripande, lustiga katter m.m. utan att vrida telefonen.

https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

Ursprungligen av Sir N.:

Är det bättre att behöva oroa sig för svarta kanter på sidorna? Kul när det är filmat i stående format. Vilket är populärt nu när alla filmar bilolyckor, polisingripande, lustiga katter m.m. utan att vrida telefonen.

https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

Hellre svarta kanter än förlust av film ?
Tycker alltid det är roande när folk pratar om förlust av film bakom t ex en notch, när de inte verkar bry sig om att bild försvinner utanför skärmen när man förstorar den för att gå ända ut till bezelsen.

Ursprungligen av Mackan1984:

Hellre svarta kanter än förlust av film ?
Tycker alltid det är roande när folk pratar om förlust av film bakom t ex en notch, när de inte verkar bry sig om att bild försvinner utanför skärmen när man förstorar den för att gå ända ut till bezelsen.

Eller ännu värre, förvränger bilden så tex en 4:3-video fyller ut en 16:9-skärm. Så som var mer regel än undantag i widescreen-tevens barndom.

  • Medlem
  • 2019-01-23 18:10
Ursprungligen av Sir N.:

Eller ännu värre, förvränger bilden så tex en 4:3-video fyller ut en 16:9-skärm. Så som var mer regel än undantag i widescreen-tevens barndom.

Var på Disney on Ice i helgen med barnen
Otroligt många som filmade vertikalt ?

Ursprungligen av PaO:

Var på Disney on Ice i helgen med barnen
Otroligt många som filmade vertikalt ?

Fattar mig inte hur de tänkter.....man filmar mest take och shit med vertikalt om man nu inte står nära vilket är inte fallet här.

Men men , jag är shit nöjd med min Note9 och priset högre än så är lite galet. Tror inte många betalar det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-01-24 11:56

Hur lång tid tar det innan vi får ett val av typen ’Fota alltid horisontellt’, ungefär som låsningen av skärmrotation?

Ursprungligen av mattiL:

Hur lång tid tar det innan vi får ett val av typen ’Fota alltid horisontellt’, ungefär som låsningen av skärmrotation?

Finns en app för det:
Horizon Camera av Horizon Video Technologies
https://itunes.apple.com/se/app/horizon-camer...

Ursprungligen av PaO:

Vad blir formatet på den 25:9 ?

Intressant diskussion om böjbara displayer

Ursprungligen av PaO:

Var på Disney on Ice i helgen med barnen
Otroligt många som filmade vertikalt ?

Men denna gillar du nog bättre ?

Tech Altar gör intressanta videos. Men jag vill nog ändå hävda att Samsung inte planerar att ge upp mobilerna till Huawei och andra.
På senare tid har de börjat satsa mer på mellanklassarna. M-serien till Indien exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=3_64pXic79I

Ursprungligen av johnh3:

Tech Altar gör intressanta videos. Men jag vill nog ändå hävda att Samsung inte planerar att ge upp mobilerna till Huawei och andra.
På senare tid har de börjat satsa mer på mellanklassarna. M-serien till Indien exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=3_64pXic79I

Sony har inte gett upp sina mobiler heller.
Men har man ett företag där det är mer lukrativt att tjäna pengar på andras framgång, varför säga nej?

Bevaka tråden