Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple vill ha dina bästa Iphone-bilder

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple vill ha dina bästa bilder tagna med Iphone, och en jury kommer att utse de vackraste som ska pryda Apples reklamaffischer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-01-23 23:29

Så Apple la alla pengarna på en namnkunnig jury, och vinnarna i tävling "vinner" exponering.

Lite snålt.

Iofs. Men det är ett globalt event och det är nog svårt att säkerställa att man uppfyller alla nationella lagar och skatter för vinnare.

Har någon något exempel på ett liknande event? Bara för att kunna jämföra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-24 10:23

Dåligt av Apple att inte betala för de bilder man använder i sin marknadsföring så som om man använt en professionell fotograf. Att skylla på komplicerad lagstiftning är lamt. Det är ju bara en handfull vinnare och Apple har nog legal expertis att kunna ersätta dem lagligt och adekvat.

https://appleinsider.com/articles/19/01/23/ap...

Svenskt näringsliv

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple vill ha dina bästa bilder tagna med Iphone, och en jury kommer att utse de vackraste som ska pryda Apples reklamaffischer.

Läs hela artikeln här

“Och Vad fan får jag för det?”

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-01-25 07:51
Ursprungligen av ABC800:

“Och Vad fan får jag för det?”

Vad vill du ha?

  • Medlem
  • 2019-01-25 09:19
Ursprungligen av ABC800:

“Och Vad fan får jag för det?”

Nu har Apple kompletterat villkoren för tävlingen. Självklart förstås. Nu gör jag absolut inga anspråk på att vinna, men om min bild ska användas i kommersiella sammanhang så vill jag ha betalt för det.

Apple believes strongly that artists should be compensated for their work. Photographers who shoot the final 10 winning photos will receive a licensing fee for use of such photos on billboards and other Apple marketing channels.

https://www.apple.com/newsroom/2019/01/share-...
https://www.macrumors.com/2019/01/24/apple-sh...

Man blir inte en vinstmaskin utan att, 1. vara extremt närig, 2. anpassa sig till kritiken utan att därför byta allmän inriktning.

Tjänar nog mer om du plåtar grannens bröllop ?

Ursprungligen av The Cat:

Vad vill du ha?

https://youtu.be/bsZxxs8x5Og

Ursprungligen av D_Odell:

Tjänar nog mer om du plåtar grannens bröllop ?

Det är däremot riskabelt om de inte blir nöjda. Missnöjda kunder skulle inte jag vilja bo granne med.
Dessutom behöver du nog mer än en iphone om du ska få folk att vilja betala för korten. Även om korten kanske duger så ser det väldigt dåligt ut om fotografen står med en telefon och fotar.

Apple har utvecklats till ett extremt illa kundskött girigt bolag där verenda liten detalj skall generera profit...

Jag är en hängiven Applekund som gett upp Apple sedan senaste iPad Pro-generationen släpptes i november...
Varför? Hmmm...

Droppen var flera illa tagna beslut, med borttagningen av den analoga ljudkontakten som det värsta (älskar musikskaparprogram)...
Har fyra dyra trådbaserade hörlurar hemma som jag använder i olika delar av huset...
Dessutom, gillar färg & form väldigt mycket, och jobbar mycket i Affinity Designer och Affinity Photo, två minneshungriga appar, men, vad gör Apple med den senaste generationen iPad Pro, jo, man utökar minnesmängden BARA i den absolut dyraste modellen med 1TB lagring i som kostar typ 22500:- och lämnar andra modeller oförändrade! Vad fan!!

Dessutom, den exakt samma Apple Pencil (hårdvarumässigt, frånsett laddningen av batteriet) ser man till att den gamla pennan inte fungerar på dom nya iPad Pro, och den nya pennan inte fungerar på gamla modellerna... Suck!!

Jag har huset fullt med Appleprylar, lagt hundratusentals kronor genom åren på iPads, iPhones, Macar, Macbookar, AppleTVs, tillbehör mm. mm, men, nu har Apple förlorat mig som kund gällande alla produkter...
Tanken var väl att som vanligt uppgradera sin iPad Pro 12.9” 2017, men, vill inte längre stödja ett bolag som slutat sett kunderna för alla högar med dollarsedlar...

Ganska tramsig sak att klaga på, det var en rolig tävling. Var man inte ok med marknadsföringssyftet var det helt gratis att inte skicka in någonting.

1
Bevaka tråden