Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklaste sättet att styra/ändra en presentation på en TV?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-01-24 14:11

Här på kontoret har vi en TV hos säljarna som jag vill kunna styra på så enkelt vis som möjligt. På TVn rullar idag en Powerpoint - som styrs från en Mac Mini som är kopplad till TVn. Minin styr jag från min dator via "Skärmdelning". Det måste finnas något bättre sätt..

Apple TV är ju inte ett alternativ eftersom jag då måste "låsa" min dator dit.

Det jag vill är att hitta ett program/verktyg som kan dela presentationen med en URL som ligger igång på TVns dator - som uppdateras automatiskt. Klarar kanske Keynote detta? Eller finns det någon online-tjänst som klarar det? Jag hittade canva.com - men den uppdaterar inte länken automatiskt när jag gör en ändring - så då måste jag lik förbannat gå in på Mac Minin...

Senast redigerat 2019-01-24 20:38
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-24 14:25

Raspberry Pi och Kodi/OpenELEC löser ditt behov. Hos dig har du en keynote-presentation som du exporterar som jpg till en samba-exporterad katalog från Raspberry Pi. Ett litet Python-script kollar av den katalogen typ var 15:e sekund (ställbart) och presentationen startar om närhet finns uppdaterat innehåll.

Så gjorde jag redan 2013. Det är fullt möjligt att det går att göra snyggare 5 år senare...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-24 20:34
Ursprungligen av Hallon:

Här på kontoret har vi en TV hos säljarna som jag vill kunna styra på så enkelt vis som möjligt. På TVn rullar idag en Powerpoint - som styrs från en Mac Mini som är kopplad till TVn. Minin styr jag från min dator via "Skärmdelning". Det måste finnas något bättre sätt..

Apple TV är ju inte ett alternativ eftersom jag då måste "låsa" min dator dit.

Låsa? Nej.
Min superenkla lösning är en ATV med skärmsläckare inställd på ett delat album, som du kan administrera från valfri enhet.
ATV kan köra ett AppleID och dina grejjer ett separat, behöver inte blanda ihop dem. Se bara till att skapa ett delat album i Bilder.app på din dator, dela med ATV.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-01-25 07:58
Ursprungligen av reboot81:

Låsa? Nej.
Min superenkla lösning är en ATV med skärmsläckare inställd på ett delat album, som du kan administrera från valfri enhet.
ATV kan köra ett AppleID och dina grejjer ett separat, behöver inte blanda ihop dem. Se bara till att skapa ett delat album i Bilder.app på din dator, dela med ATV.

Det där var precis så enkelt jag ville ha det. Jag fixade det nu - lät Minin läsa in skärmsläckarbilder från en server som jag (och andra som behöver) kommer åt. Bara att se till att rätt bilder ligger i den mappen. Busenkelt för alla. Tack!

Senast redigerat 2019-01-25 08:41
1
Bevaka tråden