Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro – några frågor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God dag, Har länge varit motståndare till Apple-enheter men efter lite efterforskning av olika tillverkares surfplattor som man kan skriva på, så har jag kommit till slutsatsen att Ipad pro troligtvis är den surfplatta som kan tillförse mig mina behov bäst.

Då jag studerar språk med annorlunda skriftsystem så är det av oerhörd vikt att surfplattan klarar av detta med så bra återkoppling som möjligt/efterliknar skriva på papper. Detta har jag kunnat testa i butik och Ipad verkar ha den minsta latens av de alternativ som finns, andra saker är dock svåra att testa i butik då det förutsätter att man har använt enheten ett tag. Därför har jag några frågetecken som jag hoppas att någon här skulle kunna klargöra för mig.

1. Delad skärm; Den större varianten av dem två verkar ge tillräckligt med yta för att t.ex. ha anteckningar samt en bok öppen samtidigt. Har bara sett personer använda delad skärm i landskapsläge med de två applikationerna sida vid sida, beroende på vad man gör så kan olika arrangemang vara fördelaktigt. Är det så att operativsystemet endast tillåter användaren att köra delad skärm i landskapsläge, eller går det att "stapla" två applikationer på varandra i både landskap- samt porträttläge?