Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S10 blir allt annat än billig

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mackan1984:

Sony har inte gett upp sina mobiler heller.
Men har man ett företag där det är mer lukrativt att tjäna pengar på andras framgång, varför säga nej?

Så är det. Men mobiler är väl än så länge en slags reklampelare till ett företags andra produkter. Genom att alla mer eller mindre har en slags koppling till dem. Säkert därför Sony håller ut. Men ur ett personligt perspektiv skulle det kännas trist med enbart Kinesiska varumärken på mobiler.

  • Medlem
  • 2019-01-25 20:27
Ursprungligen av johnh3:

Tech Altar gör intressanta videos. Men jag vill nog ändå hävda att Samsung inte planerar att ge upp mobilerna till Huawei och andra.
På senare tid har de börjat satsa mer på mellanklassarna. M-serien till Indien exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=3_64pXic79I

Håller med dig om det
Sedan är det mycket intressant vilka av dessa banbrytande tekniker som Samsung stoppar in i S10 orna och Note 10.
UPS = Under Panel Sensors
FoD = Fingerprint on Display
SoD = Sound on Display
Vi får se om en månad ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det
Sedan är det mycket intressant vilka av dessa banbrytande tekniker som Samsung stoppar in i S10 orna och Note 10.
UPS = Under Panel Sensors
FoD = Fingerprint on Display
SoD = Sound on Display
Vi får se om en månad ?

Usch apples ”retina” är äcklig nog att köpa som marknadsföring ?
Tell it for what it is

Ursprungligen av Mackan1984:

Usch apples ”retina” är äcklig nog att köpa som marknadsföring ?
Tell it for what it is

Vad är problemet med Retina? ?

  • Medlem
  • 2019-01-25 23:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Usch apples ”retina” är äcklig nog att köpa som marknadsföring ?
Tell it for what it is

Håller med dig om det
Men det jag skrev är förkortningen inte som Apple som sminkar en gris ?
De har Liquid Retina display med ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det
Men det jag skrev är förkortningen inte som Apple som sminkar en gris ?
De har Liquid Retina display med ?

Lika illa i mina ögon.
I folkmun a la internet skapar man smeknamnen.
Det är lite som att ge sig själv ett smeknamn och be alla kalla en det

Ursprungligen av Mackan1984:

Lika illa i mina ögon.
I folkmun a la internet skapar man smeknamnen.
Det är lite som att ge sig själv ett smeknamn och be alla kalla en det

Fast det är inte konstigt att företag gör sånt. Det är till för att lura icke insatta att tro det är något märkvärdigt. Ingen konkurrent kan ju skryta med retina i spec trots att de kanske har en mycket mer högupplöst panel. iPad de enda surfplattorna med retina skärm. Riktigt smart av Apple när de valde att kalla skärmen på iPhone 4 för retina istället för HD skärm som alla konkurenterna gjorde.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast det är inte konstigt att företag gör sånt. Det är till för att lura icke insatta att tro det är något märkvärdigt. Ingen konkurrent kan ju skryta med retina i spec trots att de kanske har en mycket mer högupplöst panel. iPad de enda surfplattorna med retina skärm. Riktigt smart av Apple när de valde att kalla skärmen på iPhone 4 för retina istället för HD skärm som alla konkurenterna gjorde.

Visst är det så.
Retina är väl ändå den som lyckats då det fortfarande används.
Kan höra ”icke tech”-poddar säga att den har retina eller till och med att den nya ”Samsung har retina” osv.
Men 9 år senare så känns den marknadsföringen överflödig.
Förstår ändå Apple som inte behöver siffror för att visa viss överlägsenhet som sina arm-chip gentemot androids ram-jagande.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast det är inte konstigt att företag gör sånt. Det är till för att lura icke insatta att tro det är något märkvärdigt. Ingen konkurrent kan ju skryta med retina i spec trots att de kanske har en mycket mer högupplöst panel. iPad de enda surfplattorna med retina skärm. Riktigt smart av Apple när de valde att kalla skärmen på iPhone 4 för retina istället för HD skärm som alla konkurenterna gjorde.

Fast Retina skärmen på iPhone 4 är inte HD, det kom inte förrän iPhone 6 som hade Retina HD.

https://www.macworld.co.uk/feature/apple/reti...

Ursprungligen av Hank Solo:

Fast Retina skärmen på iPhone 4 är inte HD, det kom inte förrän iPhone 6 som hade Retina HD.

https://www.macworld.co.uk/feature/apple/reti...

Med tanke på att ex HTC med flera med sina 960x540 telefoner började kalla dom för hd (qHD) så tror jag apple hade kommit undan med sin retina skärm på iphone 4 960x640 om de velat speciellt om de skrev "RHD". Sen tycker jag personligen inte man ska gå efter själva upplösningen utan pixeltätheten, för ingen skulle ju påstå att en 22" skärm med 1920x1080 är högupplöst.

Tillbaka till Samsung. De flesta är nog överens att S10 serien blir intressanta mobiler. Men de har inte så lång tid i rampljuset med exklusivitet i tech media en längre stund. Runt 5 dagar innan den nästa vågen av lanseringar kommer.

Verkar som om såväl LG, Sony och Nokia satsar stort på MWC 2019. Sonys första mobil med en trippel kamera bland annat.
Säkert några Kinesiska överraskningar också.
Intressant för oss tech nördar naturligtvis.

Men android marknaden har ju på sitt sätt nåt sitt tak ungefär på samma sätt som med iPhone.
Trångt med många tillverkare som sticker ut. Gissar att det blir massiva reklamkampanjer från Samsungs sida.
Blir intressant hur det faller ut i ren försäljning.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Med tanke på att ex HTC med flera med sina 960x540 telefoner började kalla dom för hd (qHD) så tror jag apple hade kommit undan med sin retina skärm på iphone 4 960x640 om de velat speciellt om de skrev "RHD". Sen tycker jag personligen inte man ska gå efter själva upplösningen utan pixeltätheten, för ingen skulle ju påstå att en 22" skärm med 1920x1080 är högupplöst.

Det är ju just för att det var tätare mellan pixlarna som Apple kallade dem Retina, men det var inte lika tätt som på HD, det var inte för upplösningen de döpte dem till Retina.

  • Medlem
  • 2019-01-26 13:51
Ursprungligen av Mackan1984:

Lika illa i mina ögon.
I folkmun a la internet skapar man smeknamnen.
Det är lite som att ge sig själv ett smeknamn och be alla kalla en det

Vi får väl se vilka funktioner som kommer i S10 orna och vad de kallas.
Super Duper Turbo Boost Hole Punch Display ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Usch apples ”retina” är äcklig nog att köpa som marknadsföring ?
Tell it for what it is

Personligen så älskar jag det uttrycket. Det förklarar enkelt att du inte kommer kunna urskilja individuella pixlar vid normal användning av just den produkten. Jag skiter i vilken upplösning en enhet har egentligen. Är det Retina så vet jag att det är gott nog.

Bevaka tråden