Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny telefon – problem att lägga till mail, kontakter och kalendrar försvann

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder mig av mailtjänsten [email protected]. Vid mitt senaste telefonbyte fungerade det inte att få över mailfunktionen via appen i docken till telefonen så jag använde i stället webbläsaren.

Vid något tillfälle när jag talade med Apples kundtjänst trodde servicerådgivaren att det skulle gå att använda mailappen i nya telefonen – som jag haft det tidigare.

Det var då helvetet startade. Servicerådgivaren ’tittade’ på min skärm och sa hela tiden vad jag skulle göra – och jag gjorde. Jag blev tillsagd att klicka ur en ruta med kontakter. Resultatet blev att mina kontakter reducerades. 70% av dem bara försvann. Sedan upptäckte jag att ALLA anteckningar i almanackan raderades helt och hållet.

Nu till problemet: Apple skiter fullständigt i mig och säger bara att de har ingen service för sådana ärenden då jag använder mig av ett exchangekonto.

Någon som har tips på vad jag ska göra?

Senast redigerat 2019-01-28 07:31

Klicka i den där rutan som du klickade ur.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-27 13:50
Ursprungligen av Anderssonskan11:

Jag använder mig av mailtjänsten [email protected].

Hej och välkommen till forumet.

Har du verkligen en epostadress som slutar på mac.se? I så fall har den inget alls med Apple att göra. Mac.se kunde tidigare ha med detta forum att göra då det hette 99mac.se och man kunde skaffa en mac.se-adress som supportermedlem. Men det var för 10-15 år sedan, och du verkar vara ny här?

Epostadresser som hör till ens Apple-ID har historiskt kunnat sluta på mac.com eller me.com. Numera är det icloud.com.

Ursprungligen av Anderssonskan11:

Nu till problemet: Apple skiter fullständigt i mig och säger bara att de har ingen service för sådana ärenden då jag använder mig av ett exchangekonto.

Någon som har tips på vad jag ska göra?

Det verkar som att du haft strul med vilken tjänst eller server du synkroniserar din kontakt- och kalenderinformation med. Det kan vara svårt att få till detta rätt via fjärrhjälp, när det inte framgår helt vilka enheter och appar du använder och framför allt vilka synkroniseringstjänster du kan använda dig av.

Mitt råd är att du i första hand försöker få tag på någon kunnig i bekantskapskretsen som på plats hjälper dig fylla i lösenord och kryssa i rutor på rätt ställen.

Ursprungligen av IngoX:

Hej och välkommen till forumet.

Har du verkligen en epostadress som slutar på mac.se? I så fall har den inget alls med Apple att göra. Mac.se kunde tidigare ha med detta forum att göra då det hette 99mac.se och man kunde skaffa en mac.se-adress som supportermedlem. Men det var för 10-15 år sedan, och du verkar vara ny här?

Epostadresser som hör till ens Apple-ID har historiskt kunnat sluta på mac.com eller me.com. Numera är det icloud.com.

Det verkar som att du haft strul med vilken tjänst eller server du synkroniserar din kontakt- och kalenderinformation med. Det kan vara svårt att få till detta rätt via fjärrhjälp, när det inte framgår helt vilka enheter och appar du använder och framför allt vilka synkroniseringstjänster du kan använda dig av.

Mitt råd är att du i första hand försöker få tag på någon kunnig i bekantskapskretsen som på plats hjälper dig fylla i lösenord och kryssa i rutor på rätt ställen.

I snart 10 år har jag haft @mac.se
Nej, jag är inte ny här.
Jag vet att mailen inte har med Apple att göra med de lovade mig att hjälpa till med inställningarna efter telefonbytet. Hade de sagt från början att det inte ingår i deras tjänster så hade jag ju fått finna mig i det. Men då hade jag haft telefonboken full och kalendern i behåll.

Kryssrutan jag bockade ur syns inte längre och det är problemet (bland många andra).

Kontakta din mailleverantör istället för Apple så löser det sig, http://www.eriksberg.ax/.

Ursprungligen av Anderssonskan11:

Jag använder mig av mailtjänsten [email protected]. Vid mitt senaste telefonbyte fungerade det inte att få över mailfunktionen via appen i docken till telefonen så jag använde i stället webbläsaren.

Vid något tillfälle när jag talade med Apples kundtjänst trodde servicerådgivaren att det skulle gå att använda mailappen i nya telefonen – som jag haft det tidigare.

Det var då helvetet startade. Servicerådgivaren ’tittade’ på min skärm och sa hela tiden vad jag skulle göra – och jag gjorde. Jag blev tillsagd att klicka ur en ruta med kontakter. Resultatet blev att mina kontakter reducerades. 70% av dem bara försvann. Sedan upptäckte jag att ALLA anteckningar i almanackan raderades helt och hållet.

Nu till problemet: Apple skiter fullständigt i mig och säger bara att de har ingen service för sådana ärenden då jag använder mig av ett exchangekonto.

Någon som har tips på vad jag ska göra?

Tycker att servicen har alltid fungerat utmärkt. Ring seniorsupporten så ska dom säkert hjälpa dig.

Ursprungligen av calinou:

Tycker att servicen har alltid fungerat utmärkt. Ring seniorsupporten så ska dom säkert hjälpa dig.

Det är nog bättre att vända sig till rätt företag för att få hjälp.

Ursprungligen av Andorr:

Det är nog bättre att vända sig till rätt företag för att få hjälp.

Det skulle hon ha gjort från början i stället för att klaga på Apple dåliga service.

Eriksberg på Åland äger mailtjänsten. De har ingen support över huvud taget.
Apples seniortjänst har jag varit i kontakt med många gånger och jag citerar mitt tidigare inlägg: "Jag vet att mailen inte har med Apple att göra med de lovade mig att hjälpa till med inställningarna efter telefonbytet. Hade de sagt från början att det inte ingår i deras tjänster så hade jag ju fått finna mig i det. Men då hade jag haft telefonboken full och kalendern i behåll. "

1
Bevaka tråden