Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

144 GB "inte tillräckligt utrymme" ?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2019-01-28 00:59

Behöver säkerhetskopiera min iPhone, men får upp felmeddelande i iTunes att datorn inte har tillräckligt med utrymme. Har kollat lagring, rensat från 42gb ledigt och har nu ca 160GB ledigt, står ändå att det inte finns tillräckligt med space.

Startade om datorn går in på lagring och då står det först att det finns 162gb ledigt sen ändrar den tillbaka till 42 GB ledigt.
Kört skivkontroll.

Vet någon hur jag ska gå tillväga för att datorn ska "komma ihåg" att jag rensat 120GB och sedan kunna säkerhetskopiera?

Är en iPhone 6 128GB där ca 70GB används.

Tack!

Senast redigerat 2019-01-28 01:13
Ursprungligen av dj_zoo:

Behöver säkerhetskopiera min iPhone, men får upp felmeddelande i iTunes att datorn inte har tillräckligt med utrymme. Har kollat lagring, rensat från 42gb ledigt och har nu ca 160GB ledigt, står ändå att det inte finns tillräckligt med space.

Startade om datorn går in på lagring och då står det först att det finns 162gb ledigt sen ändrar den tillbaka till 42 GB ledigt.
Kört skivkontroll.

Vet någon hur jag ska gå tillväga för att datorn ska "komma ihåg" att jag rensat 120GB och sedan kunna säkerhetskopiera?

Är en iPhone 6 128GB där ca 70GB används.

Tack!

Låter som något jag haft problem med.
Kör du TimeMachine? Ställt på att säkerhetskopiera automatiskt?

Jag följde hur som helst denna guide och det löste sig:
https://www.jethrocarr.com/2017/11/06/macos-h...

1
Bevaka tråden