Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung tjänade mindre, men tror på Galaxy S10

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsungs omsättning minskade rejält under förra kvartalet jämfört med föregående år, främst på grund av låg efterfrågan på mobiltelefoner och minnen. Men Samsung tror på succé för kommande telefonen Galaxy S10.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-31 12:25

Tycker den här nya strategin många bolag har tagit till sig att "försäljningen minskar, vi höjer priserna" känns lite tveksam

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-31 12:49
Ursprungligen av Json_81:

Tycker den här nya strategin många bolag har tagit till sig att "försäljningen minskar, vi höjer priserna" känns lite tveksam

Samsung har också börjat satsa mer i mellansegmentet, och introducerar ny teknik där före premiumsegmentet, så det märks att de breddar sin strategi nu. Höja priserna för att kompensera för bortfallet i försäljning av premiumtelefoner, och leverera bättre produkter i mellansegmentet så de kan sälja bättre på mer priskänsliga marknader. Tror de vill komma åt marknader som exempelvis Indien där bra mellanklassmobiler, som HMD Nokias telefoner exempelvis, säljer väldigt bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-31 17:27
Ursprungligen av ekloev:

Samsung har också börjat satsa mer i mellansegmentet, och introducerar ny teknik där före premiumsegmentet, så det märks att de breddar sin strategi nu. Höja priserna för att kompensera för bortfallet i försäljning av premiumtelefoner, och leverera bättre produkter i mellansegmentet så de kan sälja bättre på mer priskänsliga marknader. Tror de vill komma åt marknader som exempelvis Indien där bra mellanklassmobiler, som HMD Nokias telefoner exempelvis, säljer väldigt bra.

Det där är inte alls vad artikeln säger.
Det låter däremot som en vettig strategi.

Ursprungligen av Json_81:

Det där är inte alls vad artikeln säger.
Det låter däremot som en vettig strategi.

Artikeln gör ingen analys alls, utan refererar vad Samsung meddelade under sin kvartalsrapport. ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-31 21:39
Ursprungligen av Json_81:

Det där är inte alls vad artikeln säger.
Det låter däremot som en vettig strategi.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Artikeln gör ingen analys alls, utan refererar vad Samsung meddelade under sin kvartalsrapport. ?

Precis, min kommentar var bara min tolkning av Samsungs satsningar det senaste året. Från mitt perspektiv förefaller det som att deras hårdare satsning på bra mellanklass-mobiler är en reaktion på att premiumtelefonerna inte säljer på samma sätt som de gjort tidigare, och i mellanklass-segmentet har de mycket hårdare konkurrens vilket tvingar dem att satsa mer på segmentet. Bara mina två cent där

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-01 07:02
Ursprungligen av jakobnilsson:

Artikeln gör ingen analys alls, utan refererar vad Samsung meddelade under sin kvartalsrapport. ?

Och med det uttalandet ihop med tidigare om priser på S10 tyckte jag det lät märkligt.

Jag saknade Ekloevs info när jag gjorde min enkla analys

1
Bevaka tråden