Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Xperia XZ4 kan få kamera på 52 megapixel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utöver en rejält högupplöst kamerasensor ska telefonen också utrustas med ett rejält batteri och anpassningsbar laddning.

Läs hela artikeln här

Spännande, Sony hade en liten peak på mobiler 2013/14 då det gick rätt bra. Sen har de tappat till Samsung och andra märken. Men kanske de kan göra en comeback under 2019?
Sony har varit bra på att uppdatera sina mobiler men i övrigt har de inte stuckit ut.

I vart fall var det länge sedan en Sony mobil var så intressant som Xperia XZ4 verkar bli.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-01 13:57
Ursprungligen av johnh3:

Spännande, Sony hade en liten peak på mobiler 2013/14 då det gick rätt bra. Sen har de tappat till Samsung och andra märken. Men kanske de kan göra en comeback under 2019?
Sony har varit bra på att uppdatera sina mobiler men i övrigt har de inte stuckit ut.

I vart fall var det länge sedan en Sony mobil var så intressant som Xperia XZ4 verkar bli.

Ja det är faktiskt ett område där Sony får alldeles för lite cred, alltså att de ser till att hålla telefonerna uppdaterade med senaste Android, och det är dessutom betydligt vettigare/stabilare uppdateringar än vad exempelvis Samsung erbjuder över tid. Deras mjukvara är dessutom inte en tung anpassning av vanilj-Android, så de borde få mer cred än de får på den punkten.

Tyvärr finns det alltid något att gnälla på som drar ner intrycket rejält med Sonys telefoner, hoppas verkligen att XZ4 ändrar på det. Vi ska träffa dem under MWC 2019, hoppas på att bli riktigt positivt överraskad då.

Uppenbarligen har Sony över tid inte kunnat matcha sin kamerahårdvara med mjukvara. Att nu komma med ännu fler pixlar tyder på att de inte klarar det nu heller. Apple klarar ju sedan länge att utnyttja bara 12 MP från Sony på ett väldigt bra sätt, även så andra mobiltillverkare. Men vi får väl se!

Tycker dock att Sony lyckades med den senaste Xperia XZ3 med kameran:
https://www.youtube.com/watch?v=mwpYXzWVOgw

Så av den anledningen är jag försiktigt optimistisk. Men som sagt vi får vänta och se.

Ja det är faktiskt ett område där Sony får alldeles för lite cred, alltså att de ser till att hålla telefonerna uppdaterade med senaste Android, och det är dessutom betydligt vettigare/stabilare uppdateringar än vad exempelvis Samsung erbjuder över tid. Deras mjukvara är dessutom inte en tung anpassning av vanilj-Android, så de borde få mer cred än de får på den punkten.

Tyvärr finns det alltid något att gnälla på som drar ner intrycket rejält med Sonys telefoner, hoppas verkligen att XZ4 ändrar på det. Vi ska träffa dem under MWC 2019, hoppas på att bli riktigt positivt överraskad då.

Dagens sanning herr Eklöv! Håller med fullständigt!

Det komiska är att jag bytte för länge sedan från just Sony till Iphone av den anledningen att den telefonen jag hade då ( den hette Sony Xperia L ) har fått uppdatering bara en gång efter inköp. Köpte telefonen ny och då var det en mellanklassmobil. Detta var nog 2012/2013 någon gång, Sony´s high end mobiler var Z serien om jag inte minns fel. Så jag tycker absolut att i nutid, Sony borde få mer cred för att de är så snabba med uppdateringar.

1
Bevaka tråden