Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-11-05 15:31

Skulle vilja tipsa om Narcos säsong 3 som har premiär den 11:e denna månaden. Får inte missas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-05 15:33
Ursprungligen av TheG:

Skulle vilja tipsa om Narcos säsong 3 som har premiär den 11:e denna månaden. Får inte missas.

Har du sett El Chapo också?

Ok. Blir att prova. Började annars med Hackerville (HBO) igår. Den kan vara lovande

Edit: fauda verkar lovande efter ett avsnitt. Komplext upplägg

Senast redigerat 2018-11-05 17:29
Ursprungligen av TheG:

Skulle vilja tipsa om Narcos säsong 3 som har premiär den 11:e denna månaden. Får inte missas.

Säsong 3 är väl redan släppt? Är det säsong 4 som kommer? ? Hoppas!

  • Medlem
  • 2018-11-11 20:00
Ursprungligen av zinned:

Har du sett El Chapo också?

Jajemän, rekommenderar den skarpt. Dock är den 100% på spanska, vilket kan vara något besvärligt för en del.

The Kominsky Method. Netflix. Michael Douglas är helt underbar

En serie som kräver att du är äldre, kanske till och med passerat medelåldern, för att uppskatta till fullo och med kompetenta skådespelare till höger och vänster...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-25 19:09
Ursprungligen av BlackSmp:

The Kominsky Method. Netflix. Michael Douglas är helt underbar

En serie som kräver att du är äldre, kanske till och med passerat medelåldern, för att uppskatta till fullo och med kompetenta skådespelare till höger och vänster...

Det är inte ofta man kvalar in nuförtiden. Men här verkar det möjligt...........

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-27 21:09
Ursprungligen av BlackSmp:

The Kominsky Method. Netflix. Michael Douglas är helt underbar

En serie som kräver att du är äldre, kanske till och med passerat medelåldern, för att uppskatta till fullo och med kompetenta skådespelare till höger och vänster...

Instämmer till fullo i allt.
Den här borde man ha nedre åldersgräns runt 50 år på, i målsmans sällskap möjligen 40, för att få ut max.
Vilken dialog! Ren och skär njutning och befriande tomt på fiktivt våld. Det går bevisligen utan.
Föredömligt korta avsnitt om 35 min och dessutom bara åtta st.
Tack för tipset!

Senast redigerat 2018-11-28 09:26

Derry Girls på Netflix var en total överraskning. En härlig komedi om en väldigt mörk tid på Nordirland. Tjejerna är underbara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-03 20:17

Vet inte om det varit uppe tidigare.

Men för den som är sugen på en bra dokumentärserie skulle jag rekommendera Vietnam war. Varierade perspektiv och en fin balans av skildringar av både krig och politik.

Finns som en nedklippt version på totalt 10 timmar på svt https://www.svt.se/the-vietnam-war/
eller som de fulla 17 timmarna på Netflix https://www.netflix.com/title/80997770.

10/10 är mitt betyg.

På Netflix:

Bad Blood riktigt bra "verklighetsberättelse" om en maffiafamilj i Kanada, Kim Coates gör en grym rollprestation. Jag ser fram emot säsong 2 som går på kabel i US just nu.

Murder Mountain helt sanslös dokumentär om laglösa marijuanaodlare. Mycket märkliga saker har hänt, kanske lite långseg men ändå intressant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-04 12:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Derry Girls på Netflix var en total överraskning. En härlig komedi om en väldigt mörk tid på Nordirland. Tjejerna är underbara!

Kollat 1a avsnittet och håller med! Snabb dialog med duktiga skådisar. Lite som "The Kennedys" (BBC) men med mer egg och en duktig skvätt IRA-dokumentär.
För den som gillar klassisk engelsk deckare rekommenderas "The ABC Murders" med John Malkovic som Hercule Poirot. De är überjefliga på miljö när de vill britterna och Malkovic som den åldrande detektiven mitt i Storbritanniens integrationsproblem under tidigt trettiotal.

Ursprungligen av SwBear:

Kollat 1a avsnittet och håller med! Snabb dialog med duktiga skådisar. Lite som "The Kennedys" (BBC) men med mer egg och en duktig skvätt IRA-dokumentär.
För den som gillar klassisk engelsk deckare rekommenderas "The ABC Murders" med John Malkovic som Hercule Poirot. De är überjefliga på miljö när de vill britterna och Malkovic som den åldrande detektiven mitt i Storbritanniens integrationsproblem under tidigt trettiotal.

Malkovich som poirot låter oemotståndligt. Måste kolla upp den! Tack!

  • Medlem
  • 2019-01-04 17:22
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-01-04 18:12

Välspelad och intressant fängelsehistoria!
Escape at Dannemora

Plöjt igenom You på Netflix, ska erkännas att jag var duktigt tveksam först men ändrades snabbt. Riktigt jäkla bra serie, spännande och annorlunda.

Ursprungligen av SwBear:

Kollat 1a avsnittet och håller med! Snabb dialog med duktiga skådisar. Lite som "The Kennedys" (BBC) men med mer egg och en duktig skvätt IRA-dokumentär.
För den som gillar klassisk engelsk deckare rekommenderas "The ABC Murders" med John Malkovic som Hercule Poirot. De är überjefliga på miljö när de vill britterna och Malkovic som den åldrande detektiven mitt i Storbritanniens integrationsproblem under tidigt trettiotal.

The ABC Murders är det bästa i sin genre som jag har sett på länge. Stort tack för tipset.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-05 15:15
Ursprungligen av BlackSmp:

The ABC Murders är det bästa i sin genre som jag har sett på länge. Stort tack för tipset.

Oj då kanske man ska ta sig en titt

  • Medlem
  • 2019-01-06 17:04

Vilka scener ur filmer använder ni för att testa er ljudanläggning till TVn när ni byter ut något eller gör inställningar?

Jag har 2 favoriter sedan gammalt
Öppnings scenen i The Dark Knight
Attack scenen Pearl Harbor med samma namn
?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-06 19:59
Ursprungligen av PaO:

Vilka scener ur filmer använder ni för att testa er ljudanläggning till TVn när ni byter ut något eller gör inställningar?

Jag har 2 favoriter sedan gammalt
Öppnings scenen i The Dark Knight
Attack scenen Pearl Harbor med samma namn
?

Landstignings scenen i Saving Private Ryan

  • Medlem
  • 2019-01-06 20:37
Ursprungligen av Innis:

Landstignings scenen i Saving Private Ryan

Den är bra ?
Första gången jag såg den på bio så var det som ett knytnävsslag i magen, obehaglig och välgjord

  • Medlem
  • 2019-01-07 08:01
Ursprungligen av Innis:

Landstignings scenen i Saving Private Ryan

Bra tips, denna måste jag pröva då jag ställer in nya bakhögtalarna!

Russian Doll. Netflix

En mörkare variant av Groundhog Day

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-03 15:45

Nightflyers, SyFy/Netflix…
https://www.syfy.com/nightflyers

2001- och Solaris-vibbar. Bygger på novell av George R.R. Martin. Hyggligt genomtänkt o inte den katalog-skapelse jag trodde först det skulle vara.

Ursprungligen av SwBear:

Nightflyers, SyFy/Netflix…
https://www.syfy.com/nightflyers

2001- och Solaris-vibbar. Bygger på novell av George R.R. Martin. Hyggligt genomtänkt o inte den katalog-skapelse jag trodde först det skulle vara.

Jag blev inte alls fångad av den. Tappade intresset väldigt snabbt. Ska kanske ge den ett nytt försök

  • Medlem
  • 2019-02-04 06:58
Ursprungligen av SwBear:

Nightflyers, SyFy/Netflix…
https://www.syfy.com/nightflyers

2001- och Solaris-vibbar. Bygger på novell av George R.R. Martin. Hyggligt genomtänkt o inte den katalog-skapelse jag trodde först det skulle vara.

Tack för tipset.

Gick på Castlevania - Season 2:

Lite sen på den dock. Såg S01 för länge sedan. Vet faktiskt inte vad jag tycker om Castlevania som serie. Gillar dom äldre spelen dock!

  • Medlem
  • 2019-02-14 20:09

Helt otroligt vad Säsong 2 av Star Trek Discovery är snyggt filmad ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-25 14:55

Baptiste, BBC IMdB
Deckare i nedspelat tempo (uppskattat av undertecknad) utan att tappa skärpa i berättelsen, hitintills efter två avsnitt.
Spin-off från The Missing, BBC (2016) IMdB
Också en sevärd ståry.

Börjar upptäcka Frankrike/Belgien/Holland samt Australien/Nya Zeeland(!)/Kanada på TV-kartan…

Ursprungligen av PaO:

Helt otroligt vad Säsong 2 av Star Trek Discovery är snyggt filmad ?

Den är ren ❤️ på så många sätt tycker jag! Jobbigt att inte kunna sträckkolla!

Bevaka tråden