Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Harman Kardon Citation 100 och Citation 500

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Harman Kardon har en serie stilrena högtalare som kopplas samman via appen Google Home och som låter dig röststyra musik och ditt smarta hem. Ida har testat, men finns det plats för ännu ett multirum-system?

Läs hela artikeln här

Tack för testet! Jag är dock en gammalmodig man och kör osmarta prylar! Men kul att läsa vad som händer på ljudfronten! Kört HK förr i tiden på lite prylar!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-06 09:04
Ursprungligen av SweSG:

Tack för testet! Jag är dock en gammalmodig man och kör osmarta prylar! Men kul att läsa vad som händer på ljudfronten! Kört HK förr i tiden på lite prylar!

Jag vill ha osmarta högtalare men smarta grejer inkopplade till dem.
Precis som TV, smart-tv är ju inte särskilt lyckat så slipper helst att högtalare ska pensioneras efter några år när tillverkaren inte orkar uppdatera mjukvaran längre.

Ursprungligen av Json_81:

Jag vill ha osmarta högtalare men smarta grejer inkopplade till dem.
Precis som TV, smart-tv är ju inte särskilt lyckat så slipper helst att högtalare ska pensioneras efter några år när tillverkaren inte orkar uppdatera mjukvaran längre.

Jo, jag har dock ganska smarta prylar hemma! Har inget emot det. Men har ingen lust att prata med prylarna. Svära är en annan sak dock Jag drar bara på en spellista eller skiva och låter det gå. Byter låt om det behövs!

Ursprungligen av Json_81:

Jag vill ha osmarta högtalare men smarta grejer inkopplade till dem.
Precis som TV, smart-tv är ju inte särskilt lyckat så slipper helst att högtalare ska pensioneras efter några år när tillverkaren inte orkar uppdatera mjukvaran längre.

Så typ Sonos Amp är produkten för er?
Jag är sugen men tycker den är ganska dyr, särskilt eftersom jag redan har en (dum) förstärkare. Istället har jag två (eller egentligen tre) helt fristående ljudsystem, varav några är smarta och några är dumma som inte pratar med varandra.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Så typ Sonos Amp är produkten för er?
Jag är sugen men tycker den är ganska dyr, särskilt eftersom jag redan har en (dum) förstärkare. Istället har jag två (eller egentligen tre) helt fristående ljudsystem, varav några är smarta och några är dumma som inte pratar med varandra.

Är la bättre i alla fall! Jag går dock på märken som Rotel, Denon, Marantz, Dali m.m. Var jävligt inne på Arcam när jag var yngre! Smådyra prylar med bra ljud! Hade en Arcam Alpha 7 amp + power amp och deras CD som jag bara älskade ljudet på. Hade ett par Mission 773 till det. Köpte mitt ljud på HiFi Skåne på den tiden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-06 10:33
Ursprungligen av jakobnilsson:

Så typ Sonos Amp är produkten för er?
Jag är sugen men tycker den är ganska dyr, särskilt eftersom jag redan har en (dum) förstärkare. Istället har jag två (eller egentligen tre) helt fristående ljudsystem, varav några är smarta och några är dumma som inte pratar med varandra.

Nej, Sonos Amp och Sonos connect tycker jag är vansinnigt dyra för vad man får.

Jag har istället skaffat tre echo dots.
Jag har en NAD förstärkare med Cervin Vega högtalare på nedre våningen ihop med min projektor och en Marantz med Dali till TV'n uppe som fått var sin och så har jag en i badrummet kopplad till en gammal men väl fungerande HK Go + Play.

Har tänkt dra ett par sladdar från Marantz'en ut till altanen och sätta ett par utehögtalare med till våren.

Echon'a har ju sina nackdelar med, men tre stycken är bara halva priset mot en Sonos connect.

Hade Apple sålt en enkel airplay 2 mottagare (typ gamla airport express) hade jag gärna nöjt mig med att placera ut såna.

1
Bevaka tråden