Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om våra smarta hem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur smarta är 99-redaktörernas hem? Om det och en hel del till på ämnet smarta hem i veckans avsnitt av 99-podden. Andreas, Ida och Jakob finns i studion.

Läs hela artikeln här

Var la inte riktigt mitt ämne! Gillar dock ljud!

Jag missar dock aldrig ett avsnitt av podden även om ämnet inte passar mig!

Tackar för avsnittet i alla fall!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-09 14:06
Ursprungligen av SweSG:

Var la inte riktigt mitt ämne! Gillar dock ljud!

Jag missar dock aldrig ett avsnitt av podden även om ämnet inte passar mig!

Tackar för avsnittet i alla fall!

Det uppskattas att du både lägger tid att lyssna på avsnittet och engagera dig här i kommentarerna, mycket trevligt! Ska jag tolka det som att du inte fyllt hemmet med diverse smarta högtalare och andra assistent-bestyckade pryttlar?

  • Medlem
  • 2019-02-09 14:21

Hej!

Ni sa att man inte kunde ändra ljudet på citation, men har ni kollat i Google home appen?

Jag har aldrig testat någon tredjeparts högtalare som har stöd för Googles ekosystem.

Jag har däremot en uppsjö av chromecasts och Google home mini och dessa kan man justera bas och diskant i Google home appen.

Detta gör man genom att klicka på den högtalare/chromecast som man vill justera, sen trycka på ikonen precis till vänster om kugghjulet uppe i appens högra hörn.

Jag har som sagt inte testat tredjepartshögtalare och kan därför inte med säkerhet säga att denna inställning följer med.

Ursprungligen av ekloev:

Det uppskattas att du både lägger tid att lyssna på avsnittet och engagera dig här i kommentarerna, mycket trevligt! Ska jag tolka det som att du inte fyllt hemmet med diverse smarta högtalare och andra assistent-bestyckade pryttlar?

Nja, det är ganska lugnt på smarta prylar i mitt hem. Ljud köpte jag nytt för inte så länge sedan, så det får hålla ett bra tag. Inget smart dock!

Ursprungligen av Jeo:

Hej!

Ni sa att man inte kunde ändra ljudet på citation, men har ni kollat i Google home appen?

Jag har aldrig testat någon tredjeparts högtalare som har stöd för Googles ekosystem.

Jag har däremot en uppsjö av chromecasts och Google home mini och dessa kan man justera bas och diskant i Google home appen.

Detta gör man genom att klicka på den högtalare/chromecast som man vill justera, sen trycka på ikonen precis till vänster om kugghjulet uppe i appens högra hörn.

Jag har som sagt inte testat tredjepartshögtalare och kan därför inte med säkerhet säga att denna inställning följer med.

Den knappen finns inte i appen för just dessa högtalare. Men skönt att höra det är något som kan läggas till.

  • Medlem
  • 2019-02-11 07:04

Nu använder jag engelska som språk för Google assistant så det kan skilja sig en del, men "routines" är helt suveränt om du vill sätta upp ett kommando som skall genomföra många saker på samma gång. Lite som Siri shortcuts men inte riktigt lika avancerad.

Ursprungligen av spode:

Nu använder jag engelska som språk för Google assistant så det kan skilja sig en del, men "routines" är helt suveränt om du vill sätta upp ett kommando som skall genomföra många saker på samma gång. Lite som Siri shortcuts men inte riktigt lika avancerad.

Mm ser fram emot att det kommer på svenska. Använder assistenten med två språk, men har ändå bara morgonrutinen än så länge.

Grym podcast som vanligt:) perfekt nu när man jobbat natt:) man tackar

1
Bevaka tråden