Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring köp av Ipad pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Funderar på att köpa en ipad pro 12,9".

Tänkte kolla om det går och är någon som använt den som en ritplatta till photoshop? Och i så fall trådat med usb-c till usb-C från en Macbook Pro? Fungerar det bra? Har en äldre Ipad pro men upplevde att Astropad inte blev lika skarpt som på vanliga skärmen samt en viss lagg.

Någon som hört något mer om släpp av Photoshop till iPad?. Ser bara tidigt 2019 när jag googlar.

Tack på förhand.

Är det också någon som vet om man kan spara ner .tiff filer från Google Drive appen och sen jobba vidare med dom i bildbehandlinga app och sen spara på Google Drive igen?

Väntar också med spänning på Photoshop för plattan. Har tyvärr inte gjort några som helst försök att använda den med Photoshop i datorn, går det ens att göra utan Astropad?

Ska gärna testa hur det funkar att öppna tiff-filer åt dig dock, det har jag inte heller gjort. Bara importerat raw-foto till exempel och det funkar bra.

Ursprungligen av Ida Blix:

Väntar också med spänning på Photoshop för plattan. Har tyvärr inte gjort några som helst försök att använda den med Photoshop i datorn, går det ens att göra utan Astropad?

Ska gärna testa hur det funkar att öppna tiff-filer åt dig dock, det har jag inte heller gjort. Bara importerat raw-foto till exempel och det funkar bra.

Blev ett köp i dag så får testa runt lite jag med. Fick för mig att man kunde spegla den från datorn utan tredjeparts app men kanske inte går. Kommer ihåg att Astropad kändes lite laggit och inte lika högupplöst när jag körde det på gamla 1gen ipad pro. HOppas det blir bättre med USB-c till USB-c.

Visst var man tvungen att köpa någon högpresterande kabel för bästa överföring? Inte den som kommer med. Kan inte hitta en snå på apples hemsida.

Men ser mest fram mot Photoshop CC ipad snart..

Ursprungligen av jurassic579:

Blev ett köp i dag så får testa runt lite jag med. Fick för mig att man kunde spegla den från datorn utan tredjeparts app men kanske inte går. Kommer ihåg att Astropad kändes lite laggit och inte lika högupplöst när jag körde det på gamla 1gen ipad pro. HOppas det blir bättre med USB-c till USB-c.

Visst var man tvungen att köpa någon högpresterande kabel för bästa överföring? Inte den som kommer med. Kan inte hitta en snå på apples hemsida.

Men ser mest fram mot Photoshop CC ipad snart..

Nej, det funkar inte utan tredjepartsmjukvara av nån sort vad jag vet. Astropad och nått alternativ till finns om jag inte minns fel, men har inte testat nått sånt själv.

Du vill köpa Thunderbolt 3-kabeln (med USB-C) för att kunna koppla Ipad Pro:n till en skärm. Den som följer med i lådan funkar inte till det.

Ursprungligen av jurassic579:

Är det också någon som vet om man kan spara ner .tiff filer från Google Drive appen och sen jobba vidare med dom i bildbehandlinga app och sen spara på Google Drive igen?

Har inga tiff-filer till hands, men både Procreate och Affinity Photo har kopplingar till Filer som i sin tur hanterar Google Drive så tänker mig att det inte är omöjligt att du kan öppna dem i plattan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-11 16:50
Ursprungligen av Ida Blix:

Nej, det funkar inte utan tredjepartsmjukvara av nån sort vad jag vet. Astropad och nått alternativ till finns om jag inte minns fel, men har inte testat nått sånt själv.

Du vill köpa Thunderbolt 3-kabeln (med USB-C) för att kunna koppla Ipad Pro:n till en skärm. Den som följer med i lådan funkar inte till det.

TB3-USB-C är för att använda en skärm till iPaden. Min uppfattning är att TS vill använda iPaden till att rita på datorn.

Ett exempel är Duet Display,
https://www.theverge.com/2015/12/9/9877872/du...

Har kört med Astropad och Affinity Photo ett tag, man behöver PRO av Astro för att få till genvägar etc.
Det är bättre än 1 gen, mycket bättre och klart ett alternativ om man vill köra fullt ut med plattan.
Filhanteraren är lite svår men man får nöja sig med Apple Bildbibliotek och tredjepartsappar så går det relativt smärtfritt. I början känns det lite som att köra igång en vinyl, det tar tid men är gott när man sitter mitt i det.
För professionella redigerare som sitter vid en stor skärm så är förmodligen ritplattan fortfarande det bästa sett till effektivitet kontra tid, dock kan det lika gärna bli så att tekniken springer ifrån och den nya generationen (ungdomar) blir ännu snabbare med iPad.
Som en gammal sliten man så är det svårt att tvinga sig till nya vanor men jag gillar att utmana mig själv likt skiftet från Photoshop till Affinity, men alla har såklart olika preferenser.
Hade jag inte varit tvungen att använda datorn i jobbet med vissa arbetsmoment så hade jag gjort ett ärligt försök att köra 100% iPad och försökt lösa de utmaningar man ställs inför med goda råd på detta forum ;).

1
Bevaka tråden