Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortnite får stöd för Bluetooth-kontroller

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-30 13:28

Epic Games har uppdaterat det våldsamt populära spelet Fortnite för IOS, och uppdateringen medför bland annat det (tydligen) hett efterlängtade stödet för Bluetooth-handkontroller.

Jag ställer mig lite frågande till nyttan i det här, med brasklappen att jag är en gammal dysterkvist som inte alls förstår det här med Fortnite. Men, att spela en mobil version av spelet på en telefon känns lite ... onödigt? Jag kan mer förstå att man inte vill spela den här sortens spel på en Ipad, men på en telefon känns det väldigt onödigt.

Det är dessutom inte vilka Bluetooth-kontroller som helst som gäller, bara MFI-certifierade diton, vilket ytterligare begränsar hur många som kan eller vill använda funktionen. Vad säger ni, är det någon här som spelar eller skulle vilja spela med en handkontroll med mobila spel? Kanske bara jag som är mossig i frågan.

Källa: App Store

Ursprungligen av ekloev:

Epic Games har uppdaterat det våldsamt populära spelet Fortnite för IOS, och uppdateringen medför bland annat det (tydligen) hett efterlängtade stödet för Bluetooth-handkontroller.

Jag ställer mig lite frågande till nyttan i det här, med brasklappen att jag är en gammal dysterkvist som inte alls förstår det här med Fortnite. Men, att spela en mobil version av spelet på en telefon känns lite ... onödigt? Jag kan mer förstå att man inte vill spela den här sortens spel på en Ipad, men på en telefon känns det väldigt onödigt.

Det är dessutom inte vilka Bluetooth-kontroller som helst som gäller, bara MFI-certifierade diton, vilket ytterligare begränsar hur många som kan eller vill använda funktionen. Vad säger ni, är det någon här som spelar eller skulle vilja spela med en handkontroll med mobila spel? Kanske bara jag som är mossig i frågan.

Källa: App Store

Mobilspel tappar mig mer och mer.
När jag köpte min iPad 3 var jag helt såld med Walking dead och machinarium, då kände jag att jag varken behövde konsol eller PC men sen dess har inget fångat mig igen.
Sen när det knappt finns vettiga handkontroller från nån annan än SteelSeries känns det ännu mer krångligt att få till den där upplevelsen ?

Spelar jag inte på ett tangentbord så spelar jag med en Xbox One S kontroller! Android klarar den utmärkt! Jag spelar dock väldigt lite på mobil eller platta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-11 23:37

Numera är jag en sådan fossil att jag knappt förstår vad det här handlar om. Men om jag tittar på ungarna i 9-11-årsåldern så släpar de med sin iPad hem till varandra för att spela Fortnite. Den de är hos spelar på konsol och den andre(besökaren) på iPad. Telefon och Fortnite har jag inte hört talas om bland dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-12 09:09
Ursprungligen av ekloev:

Jag ställer mig lite frågande till nyttan i det här, med brasklappen att jag är en gammal dysterkvist som inte alls förstår det här med Fortnite. Men, att spela en mobil version av spelet på en telefon känns lite ... onödigt? Jag kan mer förstå att man inte vill spela den här sortens spel på en Ipad, men på en telefon känns det väldigt onödigt.

Men, vilka spel är inte onödiga?

Spelar själv Fortnite på iPad. Riktigt roligt även om man är 50+.
Och med en kontroller kanske man kunde få in den där riktiga känslan så att jag klarar att göra flygakrobatikövningen som jag sliter med just nu.

Kul med ett gratis-spel vars enda inkomstkälla är att sälja kläder och danssteg som inte påverkar spelresultat.

Ursprungligen av xms67:

Numera är jag en sådan fossil att jag knappt förstår vad det här handlar om. Men om jag tittar på ungarna i 9-11-årsåldern så släpar de med sin iPad hem till varandra för att spela Fortnite. Den de är hos spelar på konsol och den andre(besökaren) på iPad. Telefon och Fortnite har jag inte hört talas om bland dem.

Du får la börja om med spel vettja! Har jag gjort. Senaste spelet jag gick igenom var nya Resident Evil 2. Bra skit! Annars håller jag mig på äldre skit. Blir en hel del roms. Så skönt att bara dra på en .iso och spela ett tag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-12 12:00

Det enda egentliga mobilspel jag spelar är Pokemon Go. I övrigt är det Battlefield på PS4 Pro.

40+

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-12 12:42
Ursprungligen av pesc:

Men, vilka spel är inte onödiga?

Spelar själv Fortnite på iPad. Riktigt roligt även om man är 50+.
Och med en kontroller kanske man kunde få in den där riktiga känslan så att jag klarar att göra flygakrobatikövningen som jag sliter med just nu.

Kul med ett gratis-spel vars enda inkomstkälla är att sälja kläder och danssteg som inte påverkar spelresultat.

Då blir jag nyfiken på om du även spelar på konsoler/dator, eller om det bara är mobilt/Ipaden du spelar på? Jag kan definitivt se att det här är något positivt för den som spelar på Ipad, som jag nämnde ovan förstår jag att det inte är lika smidigt att använda skärmkontrollerna på en stor platta, men för alla de som har spelkonsol eller dator tycker jag det är lite märkligt att man väljer att spela på en mobil plattform som är klenare.

Men samtidigt, om man verkligen är förtjust i Fortnite kanske man vill kunna spela överallt. Jag spelar också med stor behållning på resande fot, fast med Switch och Nintendo 3DS där jag har fysiska kontroller inbyggda i systemet. Min avoga inställning till Fortnite på mobilen ligger nog i dels att jag inte gillar speltypen, men också att jag föredrar spel utformade för en traditionell konsol utan anpassningar till touch-formatet.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-12 12:44

Läste för övrigt hos kollegorna på FZ att Fortnite för IOS drog in galna 4,6 miljarder i fjol. Det är helt sanslösa siffror. Så jag får helt enkelt erkänna att jag är för mossig för att förstå vad majoriteten av ungdomarna (och äldre ungdomar) är så förtjusta i

https://www.fz.se/nyhet/279057-fortnite-drog-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-12 13:02
Ursprungligen av ekloev:

Då blir jag nyfiken på om du även spelar på konsoler/dator, eller om det bara är mobilt/Ipaden du spelar på? Jag kan definitivt se att det här är något positivt för den som spelar på Ipad, som jag nämnde ovan förstår jag att det inte är lika smidigt att använda skärmkontrollerna på en stor platta, men för alla de som har spelkonsol eller dator tycker jag det är lite märkligt att man väljer att spela på en mobil plattform som är klenare.

Har en gammal PS3 som jag inte rört på massor av år, eftersom man då måste parkera framför TVn. Har inga spel på datorn. Spelar bara mobilt, eftersom man kan spela varsomhelst då man har en stund över. En Fortnite-match är ju över på typ tjugo minuter.

Ursprungligen av ekloev:

Men samtidigt, om man verkligen är förtjust i Fortnite kanske man vill kunna spela överallt. Jag spelar också med stor behållning på resande fot, fast med Switch och Nintendo 3DS där jag har fysiska kontroller inbyggda i systemet. Min avoga inställning till Fortnite på mobilen ligger nog i dels att jag inte gillar speltypen, men också att jag föredrar spel utformade för en traditionell konsol utan anpassningar till touch-formatet.

Precis. Och innan jag provade trodde jag inte heller att speltypen (skjuta, döda, blod, realism) var för mig. Skillnaden för mig är att estetiken mer är "seriealbum", orealistiskt överdrivet och med humor.

Ursprungligen av ekloev:

Läste för övrigt hos kollegorna på FZ att Fortnite för IOS drog in galna 4,6 miljarder i fjol. Det är helt sanslösa siffror...

Ännu mer sanslöst då man inser att det är för kläder och dansmoves som inte påverkar spelet. Spelet är helt "free to win".

https://www.youtube.com/watch?v=aAwQK-b9x2s

1
Bevaka tråden