Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Aha! Tänkte inte på att den skulle räcka till för strömförsörjningen. Tack för tipset!

Jag postade en bild för länge sedan på 99:

Nu brukar det inte se ut sådär dock. Jag som varit där och lekt! Brukar se snyggt ut annars. Blir så när man pillar!

Men du ser hur jag gjort!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-02-02 16:18
Ursprungligen av SweSG:

Jag postade en bild för länge sedan på 99:

https://i.imgur.com/mfkRJB5.jpg

Nu brukar det inte se ut sådär dock. Jag som varit där och lekt! Brukar se snyggt ut annars. Blir så när man pillar!

Men du ser hur jag gjort!

Jag vågar inte visa hur det ser ut hos mig. NAS, Edgerouter, Raspberry Pi, kablar m.m. har en dedikerad hörna i min klädkammare. Ganska trassligt är det, ska försöka hitta lite mer anpassade längder på nätverkskablarna framöver…

Blev en liten uppdatering till en MacBook Pro 15, I9 32, 2TB, Vega 20 ?

Glömde ju denna ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-03 17:28

Ny dator (dock för jobb). I veckan kommer lite mer lull-lull

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-02-03 22:09
Ursprungligen av @ndreas:

Blev en liten uppdatering till en MacBook Pro 15, I9 32, 2TB, Vega 20 ?

Vad hade du för specs på 13''? Köpte själv en Pro förra helgen, så den är nu en vecka gammal, snubben på Apple Store sa att man har 14 dagars ångerrätt även fast man har öppnat och använt datorn, grämer mig lite över att jag inte tog en med Vega 20..

Ursprungligen av Hoya:

Vad hade du för specs på 13''? Köpte själv en Pro förra helgen, så den är nu en vecka gammal, snubben på Apple Store sa att man har 14 dagars ångerrätt även fast man har öppnat och använt datorn, grämer mig lite över att jag inte tog en med Vega 20..

13”? Jag har en MacBook 12” men köpte en 15” Pro för musikstudion. Vad beträffar Vega så hade jag tagit en vanlig om de fanns i lager, då jag inte spelar spel så räcker original grafikkortet långt.

Lite skräckfilm!

Kan man inte ha för mycket av! Tänkte inte lägga upp så mycket bilder på filmköp. Lite speciellt med denna film då den är köpt via 99s Ginza-länk! 99 fick la 1 öre för köpet dock! Jag har faktiskt ingen aning vad dom får.

Hellraiser 1-3 / Uncut collection! Gamla filmer jag gillar och inte har i min filmsamling! Blir att rippa av och lägga på en server och spela upp med Kodi! Rippar naturligtvis alltid utan försämringar! Skivorna sparas också! Rippar med MakeMKV och efterfixar lite med MKVToolNix:

Har Blu-ray spelar + 4k spelare också dock. Gillar att ha alla filmer på ett klick i en Kodibox dock! Just nu står en liten Lenovodator som HTPC. Den har klarat det mesta jag skickat på den på ett snyggt sätt!

När det kommer till Hellraiser filmerna gillar jag bara dom första filmerna! Gick utför efter dom. Med andra ord Hellraiser (1987), Hellraiser 2 - Hellbound (1988) och Hellraiser 3 - Hell on Earth (1992). Kommit en jävla massa efter dom.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-06 14:07
Ursprungligen av SweSG:

Lite skräckfilm!

https://i.imgur.com/YQTaMTe.jpg

https://i.imgur.com/glHmt4w.jpg

Kan man inte ha för mycket av! Tänkte inte lägga upp så mycket bilder på filmköp. Lite speciellt med denna film då den är köpt via 99s Ginza-länk! 99 fick la 1 öre för köpet dock! Jag har faktiskt ingen aning vad dom får.

Hellraiser 1-3 / Uncut collection! Gamla filmer jag gillar och inte har i min filmsamling! Blir att rippa av och lägga på en server och spela upp med Kodi! Rippar naturligtvis alltid utan försämringar! Skivorna sparas också! Rippar med MakeMKV och efterfixar lite med MKVToolNix:

https://i.imgur.com/D1jsWSh.png

https://i.imgur.com/DIiX5UB.png

https://i.imgur.com/U2WfQ3B.png

Har Blu-ray spelar + 4k spelare också dock. Gillar att ha alla filmer på ett klick i en Kodibox dock! Just nu står en liten Lenovodator som HTPC. Den har klarat det mesta jag skickat på den på ett snyggt sätt!

När det kommer till Hellraiser filmerna gillar jag bara dom första filmerna! Gick utför efter dom. Med andra ord Hellraiser (1987), Hellraiser 2 - Hellbound (1988) och Hellraiser 3 - Hell on Earth (1992). Kommit en jävla massa efter dom.

Haha, du och jag, vi håller fanan högt för skräckfilm (och ofta de lite bradåliga skräckfilmerna). När jag häromnatten tittade på den fenomenalt bradåliga Slumber Party Massacre på Prime Video fick jag feeling och beställde följande uppsättning filmer:

Om du inte känner till Youtube-kanalen Good Bad Flicks kan jag rekommendera den starkt, den och Red Letter Media har givit mig massvis med uppslag till bradåliga filmer att se

Ursprungligen av ekloev:

Haha, du och jag, vi håller fanan högt för skräckfilm (och ofta de lite bradåliga skräckfilmerna). När jag häromnatten tittade på den fenomenalt bradåliga Slumber Party Massacre på Prime Video fick jag feeling och beställde följande uppsättning filmer:

Om du inte känner till Youtube-kanalen Good Bad Flicks kan jag rekommendera den starkt, den och Red Letter Media har givit mig massvis med uppslag till bradåliga filmer att se

The Hills Have Eyes 2 (2007) såg jag för bara någon vecka sedan. Gillar 1:an bättre! Lycka till med att komma igenom Lesbian Vampire Killers (2009). Jag har försökt mig på den några gånger!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-06 15:17
Ursprungligen av SweSG:

The Hills Have Eyes 2 (2007) såg jag för bara någon vecka sedan. Gillar 1:an bättre! Lycka till med att komma igenom Lesbian Vampire Killers (2009). Jag har försökt mig på den några gånger!

Alltså, ettan är en bättre skräckis, men tvåan har mer av den där b-aktiga bradåliga känslan jag gillar så mycket, så jag föredrar nog faktiskt tvåan (trots att den helt klart är sämre).

Haha, jasså? Du, jag har redan sett Lesbian Vampire Killers en 3-4 gånger och gillade den riktigt mycket varje gång. Beställde den nu eftersom den inte finns på någon streamingtjänst jag använder. Där är vår smak bevisligen inte densamma

Ursprungligen av ekloev:

Alltså, ettan är en bättre skräckis, men tvåan har mer av den där b-aktiga bradåliga känslan jag gillar så mycket, så jag föredrar nog faktiskt tvåan (trots att den helt klart är sämre).

Haha, jasså? Du, jag har redan sett Lesbian Vampire Killers en 3-4 gånger och gillade den riktigt mycket varje gång. Beställde den nu eftersom den inte finns på någon streamingtjänst jag använder. Där är vår smak bevisligen inte densamma

Får la ge den ett nytt försök då! Var ett tag sedan nu. Kan ju blivit bättre menar ja Jag ser dock det mesta i skräckväg! Jag är inte så kinkig! Brukar fastna på dom konstigaste filmerna för att sedan älska dom!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-06 17:14
Ursprungligen av SweSG:

Får la ge den ett nytt försök då! Var ett tag sedan nu. Kan ju blivit bättre menar ja Jag ser dock det mesta i skräckväg! Jag är inte så kinkig! Brukar fastna på dom konstigaste filmerna för att sedan älska dom!

Vi kanske skulle starta upp "Den stora bradåliga filmer-tråden" där det tipsas vilt om underhållande ostiga skräckfilmer/slashers? Även om det bara hade blivit vi två som skriver i den hade det kunnat bli en inbördes tipstråd

Det blev en liten trevlig powerbank till min portabla fotostudio. 20,100 mAh med intergrerade USB-C & Micro USB kablar. Och som så viktigt nuförtiden så är den godkänd att ta med i handbagaget.

NUC på plats.

minin är begravd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-07 00:28
Ursprungligen av SweSG:

Senaste var la någon USB-pinne och hårddisk + en diskkloningspryl:

https://i.imgur.com/XTFI0W8.jpg

HDD dockningsstation är grymt underskattat. Alla borde ha en.

Ursprungligen av iSweden:

HDD dockningsstation är grymt underskattat. Alla borde ha en.

Jo, dom är bra att ha! Jag har massa här hemma. 5-6 stycken eller så. En gammal bild på några:

Har 2 stycken av dom där som kan klona diskar!

Ursprungligen av ekloev:

Vi kanske skulle starta upp "Den stora bradåliga filmer-tråden" där det tipsas vilt om underhållande ostiga skräckfilmer/slashers? Även om det bara hade blivit vi två som skriver i den hade det kunnat bli en inbördes tipstråd

En sådan tråd hade definitivt uppskattas, är väldigt stort fan av dålig skräck

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-07 14:57
Ursprungligen av infelix:

En sådan tråd hade definitivt uppskattas, är väldigt stort fan av dålig skräck

Ja men då så, då var saken biff. Jag ordnar en tråd för bradåliga skräckfilmer!

Köpte en Apple Watch Series 4 44mm idag, riktigt nöjd såhär långt! ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-11 16:00
Ursprungligen av MrQuattro:

Köpte en Apple Watch Series 4 44mm idag, riktigt nöjd såhär långt! ?
http://i.imgur.com/5KTbTPG.jpg

Grattis

Vad gör Volvo-komplikationen nere till höger?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-02-11 19:31
Ursprungligen av zinned:

Grattis

Vad gör Volvo-komplikationen nere till höger?

Startar Volvo on Call-appen på klockan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-12 11:56
Ursprungligen av mattiL:

Startar Volvo on Call-appen på klockan.

Ok Vad kan du styra med den?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-02-12 11:59
Ursprungligen av zinned:

Ok Vad kan du styra med den?

Värmare, start av bilen, statuskoll mm.

Fick tag på två originalskivor av Hel:

Kostnad noll spänn!

Ursprungligen av zinned:

Ok Vad kan du styra med den?

Som någon tidigare sagt, man kan starta värmaren, låsa/låsa upp dörrarna, säga åt bilen att blinka med ljusen eller tuta, kolla hur mycket soppa man har i tanken, samt se vart bilen befinner sig på en karta. Använder främst start av värmaren dagligen, framförallt denna årstid

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-15 12:15
Ursprungligen av MrQuattro:

Som någon tidigare sagt, man kan starta värmaren, låsa/låsa upp dörrarna, säga åt bilen att blinka med ljusen eller tuta, kolla hur mycket soppa man har i tanken, samt se vart bilen befinner sig på en karta. Använder främst start av värmaren dagligen, framförallt denna årstid

Det förstår jag, sådant behövs i norrland

En ny Blu-ray-läsare till datorn:

Har hört att Blu-ray är det nya heta! En USB-pinne kom med också! Alltid bra att ha! Jag har säkert 20 stycken redan dock!

Jag ska bara ha den att rippa med då min andra börjar bli till åren. Använder MakeMKV för att rippa med och MKVToolNix för lite efterfix på filen! Då jag rippar med Windows 10 som inte har stöd för Blu-ray uppspelning kör jag även Leawo Blu-ray Player:

Brukar snabbkolla filmen innan jag rippar nämligen. Annars hade jag inte behövt programmet.

Fick fint sällskap på vägen också:

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-02-24 10:03

Jag använder också MKV, men vad fixar du efteråt med MKVToolNix?

Ursprungligen av kenjon:

Jag använder också MKV, men vad fixar du efteråt med MKVToolNix?

Om du kikar på inlägg 802. Jag fixar lite filnamn m.m. Inget man behöver dock.

Bevaka tråden