Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth den dumma

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-14 21:01
Ursprungligen av PaO:

Men om det funkar sömmlöst redan på IOS med diverse BT prylar är det bara för synkning mellan enheter som W1 chippet är till för?

Läs: https://www.cnet.com/how-to/what-is-apple-w1-...

  • Medlem
  • 2019-02-14 21:11

Tack ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-02-14 21:49

Jag vet inte om någon nämnt det innan, men BT är ett veritabelt HELVETE då man önskar få ut ljud ur datorn från Adobe Audition. Jag vet inte vad som är fel – Apple, Adobe eller hörlurstillverkaren. Jag skiter i vem. Men helves jävlar!!! Att det ska vara så jävla svårt att peka en signal från ena hållet till ett annat är fanimig helt jävla obegripligt. (Just nu har jag hålla på över en timma, men jag ger upp snart.) FAN!! Skiter i detta.

Nuvarande BT är dock helt okej - enligt mig - då man önskar skicka ljud från iOS-pryl till BT-mottagare. Många timmar har under somrarna ägnats åt felfri BT-överföring av olika sorters musik till mitt kassa utomhussystem.

Tillägg:
Lurarna är fortfarande tysta. Detta efter omstart av datorn.
Bör jag starta en ny tråd som berättar hur jag inte får ut ljud från Adobe Audition i min iMac till min BT-lurar?

Tillägg 2:
Nu får jag inte mina BT-lurar att ta emot något alls. Ens Spotify eller systemljud. De är enligt uppgifter från systemet "anslutna" men de är knäpptysta.

Om felet är mitt – alltså att jag gjort något fel – så är det ändå någon annans fel. För så här krångligt och obegripligt var det inte innan med Mac. Ibland längtar jag tillbaka till hur det en gång var – ”it just works”.

Senast redigerat 2019-02-14 22:12
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-02-16 12:04

Mute eller volym på 0?

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-20 12:05
Ursprungligen av ekloev:

Jag vet inte hur många gånger jag svurit över att mina hörlurar inte kan minnas mer än två mobila enheter, eller att jag försöker ansluta telefonen till hörlurarna men det går inte för att plattan var den senaste enheten som anslöts och den har fortfarande Bluetooth aktiverad och ligger i väskan ... numera orkar jag inte gräva upp och stänga av Bluetooth på den andra enheten, nu synkar jag bara om hörlurarna igen BT är inte smidigt, men tyvärr finns det ingen mogen ersättare än.

Jo det där är ett hvete, men inte alla enheter är så smarta(dumma). Har en BT enhet till bilen insatt i aux porten. Där kan vilken pryl som helst ta över när de så vill, av de som är parade dock max 2 enheter .

Utvecklare av BT enheter tror sig göra smarta prylar, då inte vilken enhet som helst kan välja att ansluta när de vill, så de lägger in restrektioner helt i onödan.
Visst det förekommer situationer då man av säkerhetskäl måste göra detta, men det gäller defenitivt inte ljudanläggningar för privat bruk.
Precis som smarta tv'n blir dumma och dumma tv'n blir smarta.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-20 12:51
Ursprungligen av Mackan1984:

Då flyttar ljudet över till bilen men ringer det kan det vara 50/50 om jag får prata genom bilen eller airpodsen.

Här har iOS12 en bugg, eller feature. Kan möjligen vara pga de vill minska telefon pillandet medan man kör.

Edit:
Inga problem med detta i iOS11. Jag har gjort en bugg raport.
Det förekommer även med Siri och Music. Det går inte att byta microfon till Siri i iOS 12 ifall man spelar musik via bluetooth. Istället kopplas musik spelandet till telefonen men Siri fortsätter i bluetooth. Byter man då i Music så kan man få Siri att byta till telefonen.

Senast redigerat 2019-02-20 13:02
Bevaka tråden