Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppkopplad affisch visar vädret

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Prylarnas internet har fått en ny medlem i form av en uppkopplad väggposter som både är dekorativ och visar dagens väder.

Läs hela artikeln här

Nej tack, vill jag veta vad det är för väder så kör jag ut huvudet gratis via dörren och kollar och känner efter vad det är för temperatur, sen klär jag mig därefter, har fungerat i alla tider.

Ursprungligen av Hank Solo:

Nej tack, vill jag veta vad det är för väder så kör jag ut huvudet gratis via dörren och kollar och känner efter vad det är för temperatur, sen klär jag mig därefter, har fungerat i alla tider.

Och hur roligt är det då

I skrivande stund har projektet inte fått tillräckligt med finansiering för att komma i hamn, men 21 dagar återstår fortfarande. Så den som är sugen på en ganska tjusig väderaffisch kan klicka in sig på Kickstarter och binda upp sig för minst 189 dollar (runt 1 200 kronor) för att säkra en plansch.

189dollar är närmare 1700kr än 1200kr.

Sen får ni gärna länka till kickstarterprojektet så man kan läsa på mera och eventuellt lägga dit en slant

Ursprungligen av Cancerman:

Sen får ni gärna länka till kickstarterprojektet så man kan läsa på mera och eventuellt lägga dit en slant

Finns länkat längst ner, under "källa"!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-11 10:15

Känns ju helt onödigt. Utöver att man ofta ser hur vädret ser ut just nu så är väl olika väderappar något av det mest nedladdade till telefoner och läsplattor? Jag känner ingen som inte har flera olika väderappar. Det skulle vara min fru då...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Finns länkat längst ner, under "källa"!

Haha det sägs att det första man blir blind på är ögonen ?

"The poster shows the weather at 8am, 12pm, 4pm and 8pm. It only shows 1 day's weather forecast at a time, so if it’s 4pm and the poster displays 8am sunny, this is information about the morning you’ve already had."

Så, klockan är 19 på kvällen och man vill veta vad vädret är på morgonen nästa dag. Bara att vänta till 20:01 eller 00:01?

Världen kan inte sluta fort nog. Det är dags att ge kackerlackorna en chans.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-16 17:47

Ni som kommenterar verkar inte riktigt greppa syftet med produkten. Det är ingen väderstation, och ja man kan titta ut genom fönstret gratis, och ja man har bättre väderappar på mobilen.

Detta är ett dekorationsföremål med en funktion. Man köper den om man tycker den är snygg och vill dekorera sitt hem med den. Det jag däremot är ganska skeptisk till är att man ska behöva betala 70 kr i månaden för uppdatering av vädret. Finns en mängd fria väderkällor varför nöjer sig inte tillverkarna med försäljningen av själva prylen?

Jag kommer inte köpa just denna, men tycker det är en väldigt kul och intressant lösning att använda värmekänsligt bläck på riktigt papper (skärmar kan ännu inte ersätta känslan av en tryckt affisch). Finns en mängd roliga ändamål man skulle kunna använda tekniken till.

Ursprungligen av ppson:

Ni som kommenterar verkar inte riktigt greppa syftet med produkten. Det är ingen väderstation, och ja man kan titta ut genom fönstret gratis, och ja man har bättre väderappar på mobilen.

Detta är ett dekorationsföremål med en funktion. Man köper den om man tycker den är snygg och vill dekorera sitt hem med den. Det jag däremot är ganska skeptisk till är att man ska behöva betala 70 kr i månaden för uppdatering av vädret. Finns en mängd fria väderkällor varför nöjer sig inte tillverkarna med försäljningen av själva prylen?

Jag kommer inte köpa just denna, men tycker det är en väldigt kul och intressant lösning att använda värmekänsligt bläck på riktigt papper (skärmar kan ännu inte ersätta känslan av en tryckt affisch). Finns en mängd roliga ändamål man skulle kunna använda tekniken till.

Jag håller med! Det är tekniken med värmekänsligt bläck som är spännande här, snarare än just den här implementationen.

1
Bevaka tråden