Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till SSD på iMac mod 2011

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tidigare bytt hårddisk på ”gammal” iMac men glömt hurcdet är med kontakterna. Har för mig att det sitter en 3,5 tums hdd i denna. Passar själva kontakterna utan adaptrar på en mindre 2,5 tums enhet? Fixar hållare. Det är inte problemet men passar kontakterna? Är ju två till 3,5 tums men en till 2,5.

Kontakterna är samma.
Du behöver en fästplatta till SSD:n om du vill göra det snyggt. Annars funkar buntband eller tejp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-18 14:03
Ursprungligen av carlsson:

Kontakterna är samma.
Du behöver en fästplatta till SSD:n om du vill göra det snyggt. Annars funkar buntband eller tejp.

Fästplatta är bra om datorn skall användas på båt eller husvagn. Annars kan den bara ligga löst. En ssd väger inte mycket och kan inte ta vägen nånstans.

Ursprungligen av reboot81:

Fästplatta är bra om datorn skall användas på båt eller husvagn. Annars kan den bara ligga löst. En ssd väger inte mycket och kan inte ta vägen nånstans.

Precis. Däremot så sitter ett fläktuttag precis under hårddisken på de iMacarna, så det kan uppstå ett slags vibrerande missljud om man har oflyt.

Bra att de passar

Ursprungligen av carlsson:

Kontakterna är samma.
Du behöver en fästplatta till SSD:n om du vill göra det snyggt. Annars funkar buntband eller tejp.

Tack för svar. Fint. Då behöver jag inte vara orolig att sladdarna inte passar när jag sitter där i helgen med öppen dator.
Skaffat en DELTACO hard drive bracket för säkerhets skull

1
Bevaka tråden