Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surface Pro 6 är en imponerande proffsdator i surfplatte-kläder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den sjätte utgåvan packar in imponerande mycket prestanda i ett snyggt och tystgående paket, men som proffsplatta lämnar den fortfarande en del att önska.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Den sjätte utgåvan packar in imponerande mycket prestanda i ett snyggt och tystgående paket, men som proffsplatta lämnar den fortfarande en del att önska.

Läs hela artikeln här

Det känns som att usb-c/tb3 till datorer är ett dyrt pålägg som de flesta undviker menas Apple slänger in så många portar som möjligt.
Är det den porten som påverkade priset på Mac mini kanske?

För att få usb-c till surface behöver du köpa denna dongel för $79.99 dollar.
Misstänker att det är utan tb3.

Ve och fasa för Windows. Inte att förminska Dell-inspirerad finish med plast. Men ett steg upp är ett steg upp.

  • Medlem
  • 2019-02-20 06:06

Har haft Surface Pro 4 som arbetsdator i drygt 2 år nu. För vanligt dagligt arbete fungerar den kanon, har försökt använda den som platta några ggr i början men det skulle aldrig fall mej in att använda den till detta. För mej är det mera en dator med touchskärm och används som dator och inget annat.
Dockan är billig (i alla fall för 2 år sedan) om man jämför med många andra varumärken och fyller mitt dagliga behov på ett utmärkt sätt. Saknar inte USB-c på något sätt, inte än i alla fall
Skall bli intressant att se hur bra Ipad Pro kommer att kunna ersätta min dagliga arbetshäst då jag kommer igång med det ordentligt.

Ursprungligen av spode:

Har haft Surface Pro 4 som arbetsdator i drygt 2 år nu. För vanligt dagligt arbete fungerar den kanon, har försökt använda den som platta några ggr i början men det skulle aldrig fall mej in att använda den till detta. För mej är det mera en dator med touchskärm och används som dator och inget annat.
Dockan är billig (i alla fall för 2 år sedan) om man jämför med många andra varumärken och fyller mitt dagliga behov på ett utmärkt sätt. Saknar inte USB-c på något sätt, inte än i alla fall
Skall bli intressant att se hur bra Ipad Pro kommer att kunna ersätta min dagliga arbetshäst då jag kommer igång med det ordentligt.

Det är ju det, köper man dator så är det jäkligt gött med usb-c.
Köpte mig en MacBook Pro som jag nu ska använda en egpu för att få det integrerade grafikkretsen att lugna ner sig och uppgradera datorn.
Med ett egpu-chassit kan jag ju åtminstone göra nåt åt gpun ett par år till.

Sen kan jag koppla in ett par externa hårddiskar och göra de interna.
Märkte dock att tb3-kablar ligger på runt 450:- plus.
Så det är ingen billig peng för att utnyttja usb-c/tb3

Ursprungligen av Mackan1984:

Det är ju det, köper man dator så är det jäkligt gött med usb-c.
Köpte mig en MacBook Pro som jag nu ska använda en egpu för att få det integrerade grafikkretsen att lugna ner sig och uppgradera datorn.
Med ett egpu-chassit kan jag ju åtminstone göra nåt åt gpun ett par år till.

Sen kan jag koppla in ett par externa hårddiskar och göra de interna.
Märkte dock att tb3-kablar ligger på runt 450:- plus.
Så det är ingen billig peng för att utnyttja usb-c/tb3

Vilken egpu lösning?

Ursprungligen av biffenrydberg:

Vilken egpu lösning?

En Zotac Amp box mini för itx-kort.
Räcker för mig ?
Huvudsaken är att jag kan uppgradera kortet för varje gång.
Slänger in en lite review i forumet sen.

Senast redigerat 2019-02-20 10:26
1
Bevaka tråden