Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är Samsung Galaxy S10

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Galaxy S10-familjen består av hela tre modeller, och i vanlig ordning har Samsung tagit i från tårna med specifikationerna. Men det visar sig också i prislapparna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-20 20:54

Härlig läsning!

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:32

Kan man ladda både Active och Buds samtidigt?

Fina mobiler naturligtvis. Men samtidigt så känns det inte att det är så dramatiska skillnader jämfört med Galaxy S9 som man kan få relativt billigt nu.
Så det blir intressant att se hur försäljningen kommer att gå.

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:55
Ursprungligen av johnh3:

Fina mobiler naturligtvis. Men samtidigt så känns det inte att det är så dramatiska skillnader jämfört med Galaxy S9 som man kan få relativt billigt nu.
Så det blir intressant att se hur försäljningen kommer att gå.

Dåligt skulle jag tro
Noterar att iris sensor är numera borta till förmån för fingeravtryckläsare under skärmen
Har S10 orna överhuvudtaget ansiktsupplåsning

”Rekommenderade priser är 8 490 SEK för Galaxy S10e”

Jag hoppas Apple tar lärdom av vad $749 dollar betyder.
Saknar dagarna när $699 dollar brukade betyda 6990kr på Elgiganten ?

  • Medlem
  • 2019-02-20 23:04
Ursprungligen av Mackan1984:

”Rekommenderade priser är 8 490 SEK för Galaxy S10e”

Jag hoppas Apple tar lärdom av vad $749 dollar betyder.
Saknar dagarna när $699 dollar brukade betyda 6990kr på Elgiganten ?

Även om priserna fortsätter uppåt så är de inte så höga som jag befarade. Dessutom får man Buds på köpet vid förbokning. Men billigt är det inte ?
Under detta är väl A9 som kommer in på 6500 kr hos Samsung.se
Den har ju 4 bakre kameror ?

Kul det där med Unity-sammarbetet. Undrar om S10 har lägre "input lag" än S9? Detta är något Apple fortfarande verkar vara märkbart bättre på med sina enheter – jag jämförde exempelvis nyligen en S9 med en XS Max.

Ursprungligen av PaO:

Även om priserna fortsätter uppåt så är de inte så höga som jag befarade. Dessutom får man Buds på köpet vid förbokning. Men billigt är det inte ?
Under detta är väl A9 som kommer in på 6500 kr hos Samsung.se
Den har ju 4 bakre kameror ?

Jo man fick väl AirPods med iPhone XR på tre vill jag minnas.
Har dock inte sett någon XR i det vilda än.
En jäkla massa AirPods dock.

Hade foldable kostat 10-14 tusen hade de flesta uppgraderat sin lur i ett tvångsmässigt beteende och utan att tänka efter.
Nu är det ju inte möjligt att få ner den i det priset men just sayin.
När den väl kostar det har lite av magin släppt och folk hinner tänka efter om dom behöver en 2-in-1.

Spår att S10 säljer minst lika dåligt/bra som S9, antagligen sämre när S9 är så billig.

  • Medlem
  • 2019-02-20 23:38
Ursprungligen av Mackan1984:

Jo man fick väl AirPods med iPhone XR på tre vill jag minnas.
Har dock inte sett någon XR i det vilda än.
En jäkla massa AirPods dock.

Hade foldable kostat 10-14 tusen hade de flesta uppgraderat sin lur i ett tvångsmässigt beteende och utan att tänka efter.
Nu är det ju inte möjligt att få ner den i det priset men just sayin.
När den väl kostar det har lite av magin släppt och folk hinner tänka efter om dom behöver en 2-in-1.

Spår att S10 säljer minst lika dåligt/bra som S9, antagligen sämre när S9 är så billig.

Note 8 eller S9 plus är väl prisvärda nu
S9 har bara en kamera, för lite RAM och framförallt batteri.
S10 plus för 11000 kr inkl Buds motsvarande XS Max ligger på 15000 kr så viss skillnad är där ?

Ursprungligen av PaO:

S10 plus för 11000 kr inkl Buds motsvarande XS Max ligger på 15000 kr så viss skillnad är där ?

Lugn nu Ivan-överdrivarn ?
Men ja Apple är dyra.

  • Medlem
  • 2019-02-21 05:20
Ursprungligen av Mackan1984:

Lugn nu Ivan-överdrivarn ?
Men ja Apple är dyra.

Det är ju 64GB utan SD kort plats du visar
Du får nog visa 256 an för att jämföra ?

  • Medlem
  • 2019-02-21 05:53
Ursprungligen av PaO:

Det är ju 64GB utan SD kort plats du visar
Du får nog visa 256 an för att jämföra ?

64gb är närmare 128gb än 256gb ?
Hur tror du det går för Xiaomi Mi 9 som har Snapdragon 855, trippelkamera varav en på 46 Mpx för $450 dollar då?

@PaO (min iPad föreslog din stavning så btw) vad hände med Dex som du vurma så över?

Oj vad jag gillar dessa modeller!! På riktigt. Vem vet framöver...bye bye Iphone kanske? För min del, menar jag.

Ursprungligen av Ggabbe:

Oj vad jag gillar dessa modeller!! På riktigt. Vem vet framöver...bye bye Iphone kanske? För min del, menar jag.

See riktigt trevliga ut tycker jag.

  • Medlem
  • 2019-02-21 12:35
Ursprungligen av Mackan1984:

@PaO (min iPad föreslog din stavning så btw) vad hände med Dex som du vurma så över?

S10 har Dex om det är det du menar
Säkert Galaxy Fold med
Har dock inte hört så mycket om någon vidareutveckling från förra året
Vi får se när tester på S10 orna kommer

  • Medlem
  • 2019-02-21 19:36
Ursprungligen av Mackan1984:

64gb är närmare 128gb än 256gb ?
Hur tror du det går för Xiaomi Mi 9 som har Snapdragon 855, trippelkamera varav en på 46 Mpx för $450 dollar då?

Säkert bra
Tydligen är One UI riktigt trevligt så kanske någon köper av den anledningen

Ursprungligen av PaO:

Säkert bra
Tydligen är One UI riktigt trevligt så kanske någon köper av den anledningen

Är svårt att motivera iPhones och galaxy S-lurar när Xiaomi klämmer in senaste snapdragon till det priset.
Tjusig är den med.

Nu har man landat lite och hunnit smälta eventet. Känns lite som att Samsung är vana att vara nr.1 sedan flera år och börjar känna sig ordentligt pressade, så de tog i ordentligt (tror den vikbara enheten annars hade fått mogna nåt år och de hade förfinat den lite innan ett släpp, men de vill vara bland de första).
Men mycket av det de visade har redan Huawei, att man kan ladda trådlöst bakvägen från mobilen. Tre kameror också.

Med priserna känns det nästan ofrånkomligt att OnePlus, Oppo, Vivo, Xiaomi med flera Kineser kommer fortsätta ta marknadsandelar på det mobila.
I vart fall på den europeiska och Indiska marknaden. I USA har de väl "tur" att det är så spänt mellan USA och Kina.

  • Medlem
  • 2019-02-21 23:17
Ursprungligen av Mackan1984:

Är svårt att motivera iPhones och galaxy S-lurar när Xiaomi klämmer in senaste snapdragon till det priset.
Tjusig är den med.

Så är det helt klart
Såg att vissa återförsäljare ökat priset på S9 plus ?

  • Medlem
  • 2019-02-21 23:22
Ursprungligen av johnh3:

Nu har man landat lite och hunnit smälta eventet. Känns lite som att Samsung är vana att vara nr.1 sedan flera år och börjar känna sig ordentligt pressade, så de tog i ordentligt (tror den vikbara enheten annars hade fått mogna nåt år och de hade förfinat den lite innan ett släpp, men de vill vara bland de första).
Men mycket av det de visade har redan Huawei, att man kan ladda trådlöst bakvägen från mobilen. Tre kameror också.

Med priserna känns det nästan ofrånkomligt att OnePlus, Oppo, Vivo, Xiaomi med flera Kineser kommer fortsätta ta marknadsandelar på det mobila.
I vart fall på den europeiska och Indiska marknaden. I USA har de väl "tur" att det är så spänt mellan USA och Kina.

Det Samsung är först med är ultraljud fingeravtryckläsare om nu det är ett måste.
Även om Huawei visat omvänd laddning så var det häftigt att man kunde ladda klocka och buds.
Men det är fortfarande mycket pengar och Apple fortsätter att tappa nu är S10 orna lite billigare än iPhone men konkurrensen är stenhård.
Intressant att följa

Dock har Samsung fortfarande absolut bästa skärmen

Ursprungligen av PaO:

Men det är fortfarande mycket pengar och Apple fortsätter att tappa nu är S10 orna lite billigare än iPhone men konkurrensen är stenhård.

Problemet är ju att Apple inte är en konkurrent till Samsung.
Hela tiden när Samsung backar ökar någon från kina och Apple står still.
Jag hoppas ju att Apple tappar till någons fördel än att folk bara behåller sin iPhone.
Då det verkligen skulle sätta eld i baken på Apple.

  • Medlem
  • 2019-02-22 00:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Problemet är ju att Apple inte är en konkurrent till Samsung.
Hela tiden när Samsung backar ökar någon från kina och Apple står still.
Jag hoppas ju att Apple tappar till någons fördel än att folk bara behåller sin iPhone.
Då det verkligen skulle sätta eld i baken på Apple.

Apple tappar 12 procent senaste kvartalet i iPhone försäljningen, fortfarande för höga priser
Huawei snart förbi i sålda enheter
Samsung krigar på alla fronter, spännande att se hur det går ?

Ursprungligen av PaO:

Apple tappar 12 procent senaste kvartalet i iPhone försäljningen, fortfarande för höga priser
Huawei snart förbi i sålda enheter
Samsung krigar på alla fronter, spännande att se hur det går ?

Samsung tappade 6% och all smartphone-försäljning gick ner 5%.
Huawei ökade 43% och lär springa förbi både Apple och Samsung.

Apple gick ju snabbt ut och sa att det var 900 miljoner aktiva iOS-enheter, så de har ju inte minskat än tyvärr.
Sen slänger dom ut refurbade iPhone SE titt som tätt för att öka sina siffror.

Jag tror ju tyvärr inte Apple har knåpat ihop en prisvänlig plan 2019 dock.

Det är några dagar till LG, Sony och Nokia visar upp vad de har att komma med. Så det blir väldigt intressant att se deras prissättning i förhållande till Samsung.

  • Medlem
  • 2019-02-22 09:12
Ursprungligen av Mackan1984:

@PaO (min iPad föreslog din stavning så btw) vad hände med Dex som du vurma så över?

Har kollat lite på DeX och Samsung fortsätter vidareutveckla det. Dock behöver man ingen station längre (kom nog redan med Note 9) det räcker med HDMI kabel. Samsung satsar mycket på business med DeX. Att man inte tar upp det är väl att det är standard i lineup numera precis som AR och VR

https://www.samsung.com/us/business/solutions...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-22 09:48
Ursprungligen av PaO:

Har kollat lite på DeX och Samsung fortsätter vidareutveckla det. Dock behöver man ingen station längre (kom nog redan med Note 9) det räcker med HDMI kabel. Samsung satsar mycket på business med DeX. Att man inte tar upp det är väl att det är standard i lineup numera precis som AR och VR

https://www.samsung.com/us/business/solutions...

Indeed, tycker dock att det var lite tråkigt att de inte pratade om det alls igår, de hade gärna fått expandera Dex-kapaciteten om så bara i mjukvaran. De ska ju släppa en modell av Galaxy S10+ med 12 gigabyte primärminne, men det snackades inget om hur de utnyttjar det extra minnet utöver "en telefon för den som vill ha extra allt". Om Dex inte kan använda minnet till att stöda fler fönster eller upplösningar är de extra 6 gigabyten tämligen överflödiga och onödiga. Visst, många kanske köper den varianten för 1 terabyte lagring, men de skulle ju kunnat haft ett rejält säljargument med den modellen om de bara utnyttjade minnet till något.

Ursprungligen av ekloev:

Indeed, tycker dock att det var lite tråkigt att de inte pratade om det alls igår, de hade gärna fått expandera Dex-kapaciteten om så bara i mjukvaran. De ska ju släppa en modell av Galaxy S10+ med 12 gigabyte primärminne, men det snackades inget om hur de utnyttjar det extra minnet utöver "en telefon för den som vill ha extra allt". Om Dex inte kan använda minnet till att stöda fler fönster eller upplösningar är de extra 6 gigabyten tämligen överflödiga och onödiga. Visst, många kanske köper den varianten för 1 terabyte lagring, men de skulle ju kunnat haft ett rejält säljargument med den modellen om de bara utnyttjade minnet till något.

Ubuntu ska la fungera på DeX?

@PaO Testa för bövelen!

Bevaka tråden