Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta lyssnar jag på just nu

Tråden skapades och har fått 1049 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min sambo - Klagosång över förlorad wordfil med cv och personligt brev

Drain STH - Right Through You:

Jag gör som @infelix och mjukstartar dagen med lite hård musik också!

Nervosa - Death:

Jag avslutar dagen med Heart och låten Shell Shock från skivan Heart som kom 1985.

Natti natti 99!

Då drar vi igång dagen med Black Metal och Bathory!

Bathory - Born For Burning:

Ett av mina favoritband när det kommer till Black Metal! Gillar dock bara dom 3 första skivorna. Dom bytte stil från ren Black till black/viking metal efter dom 3 första skivorna. Inte helt kasst heller dock! Men inte lika bra!

Tyvärr remastered! Har bara dom 4 första skivorna med Bathory! The Return tycker jag är den bästa av skivorna men gillar nog låten Woman of Dark Desires från skivan Under the Sign of the Black Mark bäst!

Mycket metall här, och inget ont om det! Men för oss som gillar mjuksynth är det kul att gamle räven Jean-Michel Jarre varit så produktiv på sistone. 2017 kom Oxygene 3, som jag tycker är ett jättetrevligt album. Och nyligen fick även Equinoxe en uppföljare i form av Equinoxe Infinity:

Ursprungligen av jakobnilsson:

Mycket metall här, och inget ont om det! Men för oss som gillar mjuksynth är det kul att gamle räven Jean-Michel Jarre varit så produktiv på sistone. 2017 kom Oxygene 3, som jag tycker är ett jättetrevligt album. Och nyligen fick även Equinoxe en uppföljare i form av Equinoxe Infinity:

Haha, du skulle bara veta vilken låt jag tänkte lägga upp. En låt med Bengt Sändh! Tur jag inte gjorde det då den inte är helt rumsren!

Fortsätter på temat "Gamla knarrar som gör uppföljare till sina gamla sucéer" och tipsar om Return to Ommadawn av Mike Oldfield. Låter guld i min stereo - men misstänker att det kanske inte är riktigt vad @SweSG brukar lyssna på

Lite svensk synth

Ursprungligen av infelix:

Lite svensk synth

Riktig klassiker!

Blev lite för mycket synth! Dax för Metal!

Accept - Fast as A Shark:

Det är ju lördagskväll så barnen sover vid den här tiden så lägger upp en låt med Bengt Sändh!

En liten varning för texten dock! Jag tycker den är skitrolig!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-03 00:04

Peter Sandberg - My simple thing

Aldrig hört talats om artisten innan. Spotify tipsade, och jag gillar’t. Grattis, Peter Sandberg.

(Det handlar om jazz, så ni med andra intentioner inte söker i onödan)

Lite gammal go industri från Australien

SPK - Metal Dance

  • Medlem
  • 2019-03-03 17:47

Van Morrison och John Lee Hooker - The Healing Game ?

Jag avslutar dagen tidigt idag med Violent Gin och låten You Don't Know:

Edit:

Kan säga att det gick skit att sova :/

Senast redigerat 2019-03-04 01:10

Då jag inte kunde sova kör jag lite mera musik!

UnSun - Clinic For Dolls:

Gothic Metal från Polen med Annelyse Stefanowicz på sång! Dom spelar dock inte längre. Tror dom bara hann med 2 album.

Venom - Notorious:

Från Venoms senaste skiva Storm the Gates. Notorious är den bästa låten på skivan!

Lyssnat på Iron Maiden hela dagen typ!

Lite Heavy Metal på en söndag är aldrig fel! @jakobnilsson gillar ju Metal har jag hört

Håller på att göra om massa fil och mappnamn till ett annat bättre och snyggare system på min musik. Kommer ta år och dagar dock! Går även genom metadata på allt. Nu ska allt göras rätt från början!

Det nya kommer se ut som på Iron Maidens!

Edit:

Bonusbilder på mitt jobb:

Är ni avundsjuka på jobbet jag har framför mig? Runt 100k låtar som ska fixas och ha samma stil :/

Edit 2:

Cover Art är ju viktigt också:

Lägger in alla i filerna och spar en i mappen också. Alla i 1080 x 1080. Brukar vara lagom. Inte för stort, inte för litet!

Blir ett jobb som kommer ta tid tyvärr! Men blir nog bra när allt blir klart tror ja. Ska aldrig ge mig in på något liknande igen

Senast redigerat 2019-03-10 19:25
Ursprungligen av SweSG:

Blir ett jobb som kommer ta tid tyvärr! Men blir nog bra när allt blir klart tror ja. Ska aldrig ge mig in på något liknande igen

Har du provat https://picard.musicbrainz.org ? Har hjälpt tagga mitt bibliotek (inte så stort som ditt dock!)

Och On Topic:
Lyssnar på lite klassisk AC/DC nu på morgonen för att vakna upp! Blir nog en rockdag idag

Ursprungligen av suddgummi:

Har du provat https://picard.musicbrainz.org ? Har hjälpt tagga mitt bibliotek (inte så stort som ditt dock!)

Och On Topic:
Lyssnar på lite klassisk AC/DC nu på morgonen för att vakna upp! Blir nog en rockdag idag

Tror jag testat dom flesta faktiskt. Dock blivit att jag jobbar med Mp3tag. Gör sitt jobb!

Lite AC/DC är aldrig fel. Kanske lyssna på det också. Så trött på Iron Maiden nu. 160 låtar har jag lyssnat på sedan igår. Lika trött på The Cranberries då jag lyssnade igenom 133 låtar inatt. Fixade den mappen också.

Så AC/DC låter bra!

Ursprungligen av SweSG:

Lite Heavy Metal på en söndag är aldrig fel! @jakobnilsson gillar ju Metal har jag hört

Haha, jag har faktiskt inget emot Metal i teorin! Kan stundtals uppskatta både Iron Maiden och Metallica, men mest av nostalgiska skäl. Väldigt sällan jag plockar fram dom.

Ett favoritband är däremot Dream Theater! Progressiv metall

  • Medlem
  • 2019-03-11 12:14
Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha, jag har faktiskt inget emot Metal i teorin! Kan stundtals uppskatta både Iron Maiden och Metallica, men mest av nostalgiska skäl. Väldigt sällan jag plockar fram dom.

Ett favoritband är däremot Dream Theater! Progressiv metall

Hur låter dem på S10 med 3.5 mm jack och Equalizer inställningar ?

En låt av mitt absoluta favoritband, Einstürzende Neubauten

Hunnit igenom ca 10k låtar nu. Jobbade hela dagen igår. Nästan allt mitt metadata är bra från början. Lite småfix här och där bara! Var en bra dag igår!

Just nu rullar Patty Gurdy och låten Over the Hills and Far Away (Hurdy Gurdy Version). Från EP:n Shapes & Patterns. Hon har bara gjort en EP men har en skiva på gång. Runt maj tror jag nya albumet kommer ut.

Gillar henne!

Lyssnar på lite The Corrs på kvällen/natten!

Innan var det lite Glam Metal / Hard Rock med Vixen!

Länge sedan jag hörde både The Corrs och Vixen. Jag var lite kär i Andrea Corr förr. Otroligt söt:

Blivit lite covers idag med Minniva!

Gillar hennes Sabaton covers. Hennes senaste cover med Sabaton:

Tänkte jag skulle lägga in att bara för att jag kör egna filer så är dom lagliga. Antingen egenrippade eller köpta på Google/Apple eller liknande ställen. Med det sagt så har jag säkert snattat en och annan skiva i mina dagar också dock. Men köp går först!

Ville bara säga det!

Lite Garbage på natta/morgonen! [2015] Garbage - Garbage (20th Anniversary Deluxe Edition 2015 Remastered) [24bit-96kHz FLAC]

Nu snackar vi kvalitet på filerna. 24bit/96kHz FLAC. 1 låt tar ungefär som en hel skiva med mp3/AAC. ca 100MB styck! 1.5-2GB skivan typ! Har ett 40-tal skivor. Har lite i 24bit/192kHz också. Filerna är mera för att testa ljud. Lika bra att ge allt man kan då. Inga mp3/AAC eller musiktjänster vid test här inte Sedan om man hör någon skillnad är en annan 5:a

Bevaka tråden