Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MeWe – ersätter det Facebook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MeWe startade 2012 men verkar ha tagit fart på sistone. 30000 nya medlemmar dagligen. Källa. Det diskuteras lite här och där i alla fall. Jag skaffade ett konto och det verkar vara lätt att använda. Mycket är hämtat från Facebook, förstås, men renare och avskalat. Poängen är givetvis att man inte ”säljs” som på Facebook. Svenska finns inte som språk än. Ja, vad tror ni? Kan detta ta riktig fart eller är folk för evigt fast på Facebook?

https://mewe.com

#nyhetstips

Upplägget kommer gå i graven pga. förändrade användarbeteenden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-01 10:17

Facebook har ju på gott och ont lyckats så bra att det är bökigt att inte ha FB för många. Lite som att sakna brevlåda eller telefon.

Så det är ganska stor uppförsbacke att försöka ersätta det för folk i allmänhet. Google lyckades ju inte trots att plattformen på många sätt var betydligt bättre.

Jag har haft stora problem under dagen att få rätt ordning på WeMe, förlåt, MeWe. Det betyder kanske inget, men ändå.

  • Medlem
  • 2019-03-01 15:21

Jag säger bara att på Facebook ljuger du för dina vänner och på Twitter talar du sanning till okända ?

  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-01 16:14
Ursprungligen av Json_81:

Facebook har ju på gott och ont lyckats så bra att det är bökigt att inte ha FB för många. Lite som att sakna brevlåda eller telefon.

Så det är ganska stor uppförsbacke att försöka ersätta det för folk i allmänhet. Google lyckades ju inte trots att plattformen på många sätt var betydligt bättre.

Men ska man lyckas ersätta FB måste det vara för att folk vaknar upp eller man erbjuder nåt mycket bättre. Google är tvilling med FB när det gäller integretitet.

1
Bevaka tråden