Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppges ha 5G-bekymmer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rapporter från analytiker antyder att Apples planer för 5G-telefoner kan försenas på grund av långsam utveckling hos modem-kompisen Intel.

Läs hela artikeln här

Just 5G är nog ändå inte något som är av hög prioritet för en majoritet av Apples kunder. I alla fall inte förrän sent 2020. De allra flesta klarar sig väldigt bra med just 4G-tekniken och har inte behovet av den längre fördröjningen och de högre hastigheterna som tillhandahålls av den nya 5G-tekniken. Och de företag som skulle ha det behovet ute på fält kan säkert tillfälligt köra på olika 5G-modem som kommer att gå att köpa i väntan på att Apple sätter tekniken direkt i Iphone.

Samsung kommer ju dessutom inte heller med 5G förrän mitten av 2019 och jag tvivlar på att deras modell kommer att sälja särskilt mycket. Sedan är det väl som vanligt med androidtillverkare att de bara ska vara först ute men utan att det finns ett konkret användningsområde för den teknik som lanseras.

Ursprungligen av sextontio:

Just 5G är nog ändå inte något som är av hög prioritet för en majoritet av Apples kunder. I alla fall inte förrän sent 2020. De allra flesta klarar sig väldigt bra med just 4G-tekniken och har inte behovet av den längre fördröjningen och de högre hastigheterna som tillhandahålls av den nya 5G-tekniken. Och de företag som skulle ha det behovet ute på fält kan säkert tillfälligt köra på olika 5G-modem som kommer att gå att köpa i väntan på att Apple sätter tekniken direkt i Iphone.

Samsung kommer ju dessutom inte heller med 5G förrän mitten av 2019 och jag tvivlar på att deras modell kommer att sälja särskilt mycket. Sedan är det väl som vanligt med androidtillverkare att de bara ska vara först ute men utan att det finns ett konkret användningsområde för den teknik som lanseras.

Fast just Iphones är de som borde få det tidigt eftersom en av de stora säljargumenten är att man kan använda de i så många år. Dessutom sparar ju apple de gamla mobilerna i sitt sortiment (typ 3-4 år?) så får inte Iphone 2019 5g blir det ju inte en särskilt lockande telefon att köpa år 2022/23.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast just Iphones är de som borde få det tidigt eftersom en av de stora säljargumenten är att man kan använda de i så många år. Dessutom sparar ju apple de gamla mobilerna i sitt sortiment (typ 3-4 år?) så får inte Iphone 2019 5g blir det ju inte en särskilt lockande telefon att köpa år 2022/23.

Till det som vi använder smartphones idag är 4G ganska tillräckligt.
Sen som jag förstår det är det inte äkta 5G i dessa smartphones som utlovar det idag.

  • Medlem
  • 2019-03-06 19:06

Inte bara 5G som är bekymmer för Cupertino
Apple har tydligen sänkt XS med motsvarande 1400 kr och XS Max med nästan det dubbla i Kina
Känner nog Samsung flåset i nacken ?

Ursprungligen av PaO:

Inte bara 5G som är bekymmer för Cupertino
Apple har tydligen sänkt XS med motsvarande 1400 kr och XS Max med nästan det dubbla i Kina
Känner nog Samsung flåset i nacken ?

För att samsung brukar sälja bra i kina? ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Till det som vi använder smartphones idag är 4G ganska tillräckligt.
Sen som jag förstår det är det inte äkta 5G i dessa smartphones som utlovar det idag.

Ja idag men säg att du köper den 2019 modellen år 2022 (typ som att köpa en 7a idag) och man lär ju ha den i alla fall i 2 till 3 år. Tror nog man kan sakna 5g då. Tror inte folk klagade på hastigheten man fick över 3g år 2009 heller de räckte för vad man gjorde på telefonen då. Jag minns hur onödigt jag tyckte 4g var i början men hade ganska fel.

Men blir inte förvånad om de väntar med "5g" de var tröga med 3g och 4g också. Det är ju även en grej de kan använda för att faktiskt sälja den senaste modellen när 5g näten väl är utbyggda

Ursprungligen av Jonatatatan:

Ja idag men säg att du köper den 2019 modellen år 2022 (typ som att köpa en 7a idag) och man lär ju ha den i alla fall i 2 till 3 år. Tror nog man kan sakna 5g då. Tror inte folk klagade på hastigheten man fick över 3g år 2009 heller de räckte för vad man gjorde på telefonen då. Jag minns hur onödigt jag tyckte 4g var i början men hade ganska fel.

Men blir inte förvånad om de väntar med "5g" de var tröga med 3g och 4g också. Det är ju även en grej de kan använda för att faktiskt sälja den senaste modellen när 5g näten väl är utbyggda

Men det känns lite som att hastigheterna är på en nivå som inte behöver samma knuff som från 3G-4G.
Inbäddade videos i hemsidor funkar ju redan idag smärtfritt.
Ska dessa bli 4K kanske, då lär operatörerna få ändra sina surfstopp illa kvickt med 5G.

Jag har inget emot framsteg i teknik men ser mer fram emot ett starkt 5G i hemmet på samma nivå eller bättre än fiber.

Sedan är ju inte dessa andra lurar från 2019 äkta 5G som jag förstått, så blir ingen extrem förbättring mot 4G på årets modeller när nätverken är här om några år.

Senast redigerat 2019-03-06 20:49
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-07 00:11

5G ligger långt ner på min lista. Det som lockar är de låga fördröjningarna möjligtvis.

Håll er till ämnet Apple uppges ha 5G-bekymmer, tack!

5G är nog 2 eller 3 år borta innan det är nåt att räkna med. Så i det avseendet tror jag inte det är ett problem för Apple.

Om det är Intel som "har bekymmer" så är det nog inte bara Apple som "har bekymmer".

1
Bevaka tråden