Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Malmö den 10/9

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-07 23:01

Då är det bestämt. Nu blir den äntligen Macpub igen. Onsdagen den 10/9 kl 19.00 på Zorbas, Bergsgatan 6.

Vilka kommer? Skriver en lista som jag fyller på..

JohanK
Ekelund
Bollman
Macbettan
Edvard_Majoros
Scooterbabe
Petter M
Ciryon
asker

Troligen / Kanske
johan dansk
Balkelito
Peter Esse

Senast redigerat 2003-09-09 14:53

Jag dyker upp också.

Jag kommer!

Tar med nya leksaken också.

Ciryon

Senast redigerat 2003-09-08 12:36

kanskekanske, beror på jobbet :/

Vad äter man på Zorbas???

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-08 21:16

Lite småsugen på att dyka upp är man ju, men det hänger lite på åldersgräns och sånt... jag fyller 20 först i oktober, vad är det som gäller där?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 21:21

Attans! Jobbar sent den da´n, och börjar 06.00 på torsdag. Hinner inte, men ha det så trevligt!

/Jens

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-09-08 21:35

Inte en kotte kommer att kolla leg kan jag ju säga...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Desmodus
Vad äter man på Zorbas???

Jag brukar äta potatisklyftor som tilltugg till ölen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-08 22:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Lite småsugen på att dyka upp är man ju, men det hänger lite på åldersgräns och sånt... jag fyller 20 först i oktober, vad är det som gäller där?

Dom har ingen åldersgräns på att komma in. Och du är ju över 18 så dricka får du också

Så det är inga probs!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Desmodus
Vad äter man på Zorbas???

Lämpligen jordnötter. Om man inte gör som jag gjorde vid någon annan Macpub: sätter jordnöt i halsen. Mycket obehagligt.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 00:54

Jag kommer troligen. Är nyinflyttad malmöbo. Skall bli kul, har blivit alldeles för lite bärs den sista tiden.
/Andreas

Har käkat regnbågsforell på Zorbas en gång, och den var helt okej. På pubarna har jag dock nöjt mig med potatisen, med lite tsatziki, oliver och fetaost till.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 12:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Har käkat regnbågsforell på Zorbas en gång, och den var helt okej. På pubarna har jag dock nöjt mig med potatisen, med lite tsatziki, oliver och fetaost till.

Är inte det fisk? Trodde inte du åt levande varelser?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-09-09 12:22

Om jag inte jobbar kommer jag.

vänligen
/P

  • Medlem
  • 2003-09-09 12:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Är inte det fisk? Trodde inte du åt levande varelser?

den var död när han åt den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-09 12:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
den var död när han åt den.

haha

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 13:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
den var död när han åt den.

men ...

kan ju inte komma, men kommer garna pa nasta!:D for det blir val en nasta?
*synd att det inte var den 17:e*

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 14:23

Jag kommer på min första macpub.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-09 17:08

Låter ju trevligt det här, så jag tror jag dyker upp.
Men förklara nu för en nynerflyttad nästan-Malmöbo, hur hittar man sig dit det är?
Säg gärna vilken busshållplats som är närmast, för det lär bli så jag tar mig dit.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-09-09 17:15

Du kan åka med mig Nillon. Ciryon ska nog åka med mig också. Jag bor max 100meter från syltan. Jag kör bil i lagom tid. Du kan pipa på AIM:sonestad eller ICQ:7797099 eller SMS:070-3219074
Sen sätter vi dig på rätt buss hem till Bjärred! (busshållplatsen är mindre än 10meter från Zorbas)

Alltså: Jag jobbar ju i Lund och kör hem till Malmö i lagom tid. Vi kan hämta upp dig i Lund eller Bjärred var du nu vill.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-09 17:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Du kan åka med mig Nillon. Ciryon ska nog åka med mig också. Jag bor max 100meter från syltan. Jag kör bil i lagom tid. Du kan pipa på AIM:sonestad eller ICQ:7797099 eller SMS:070-3219074
Sen sätter vi dig på rätt buss hem till Bjärred! (busshållplatsen är mindre än 10meter från Zorbas)

Alltså: Jag jobbar ju i Lund och kör hem till Malmö i lagom tid. Vi kan hämta upp dig i Lund eller Bjärred var du nu vill.

Låter ju helt förträffligt.
Vilken tid planerar du att åka?
Jag antar att jag kommer med bussen till Bjärred runt fem någon gång.
Men eftersom det skulle börja sju så antar jag att det inte blir innan dess iallafall?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-09 17:34

Jag försöker också komma... Kvällen ser ledigt ut. Och pengar kvar av lönen har man ännu...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-09-09 18:01

Tja, du kan ju göra som du vill. Åka till Bjärred först, eller se min desperation med Mac OS X Server innan vi åker till Malmö. Ciryon kommer nog hit vid 18 eller så.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-09-09 20:04

Låter kul det där med Mac kvällar, har varken varit på dem innan eller skaffat mig Mac än men jag bor vid möllan så det är ju nära.
Brukar det pratas om något speciellt eller är det bara allmänt snack och öl som brukar gälla?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-09 20:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Tja, du kan ju göra som du vill. Åka till Bjärred först, eller se min desperation med Mac OS X Server innan vi åker till Malmö. Ciryon kommer nog hit vid 18 eller så.

Jag kommer ju från Malmö till Bjärred, så jag hoppar på där.
Kan ni slå en pling/skicka ett sms när ni är i närheten så knatar jag in till centrum?
070-2863684.
Eller om du är online på ICQ så kan vi prata där.

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Brukar det pratas om något speciellt eller är det bara allmänt snack och öl som brukar gälla?

* Allmänt snack

* Senaste Mac-nyheterna

* Senaste tuffa prylbög-grejerna

* Nostalgiska Mac-minnen om hur mycket bättre System 7 var än...

Men för det mesta rätt avslappnat.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 21:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
* Allmänt snack

* Senaste Mac-nyheterna

* Senaste tuffa prylbög-grejerna

* Nostalgiska Mac-minnen om hur mycket bättre System 7 var än...

Men för det mesta rätt avslappnat.

Ciryon

Det är inte så nördigt som det låter Låter som vi alla är ett gäng instängda grabbar som inte träffas IRL i vanliga fall och är helt osociala. Om vi inte räknar mig så är alla andra så sociala de kan vara :P. Men självklart stämmer det att det är mycket mac snack annars inte mycket till macpub

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-09-09 23:28

Damit, jag är fast på jobbet tills 2210, hur länge håller ni på?

Bevaka tråden