Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mac mini - men vilken?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2019-03-09 12:50

Jag har en iMac, 27, sent 2012. Funderar på att ersätta den med en ny macmini. Hur mycket bättre är den? I jämförelse alltså.
Har läst att grafiken är en besvikelse på nya macmini (2018). Det kan väl ändå inte gälla sånt som jag håller på med - enklare jobb gjorda på PS Elements?
Skulle lägsta konfigurationen vara OK för mig.
Tacksam för synpunkter

TJ

Använder Photoshop elements GPUn till något? Annars spelar det ingen roll.

Ska du spela eller nåt kan du alltid köpa till en eGPU.

Om du vill ha en dator som är åtminstone ~2x snabbare än din iMac borde du välja en av de 6-kärniga.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2019-03-09 15:39

Tack för snabbt svar.
Nej, jag tror knappast min version av Elements (13) använder sig av GPU. Däremot blir väl storleken på arbetsminnet desto väsentligare. Gissar jag, utan att vara särskilt insatt i ämnet.
6-kärnig modell är väl rätt dyr. Bättre att lägga slantarna på mera ram?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-09 16:18

En iMac 2012 räcker gott och väl, i mitt tycke bättre på att satsa på en SSD till den (om du inte redan har det). Inte så väldigt svårt att byta....

  • Medlem
  • Östersund
  • 2019-03-10 09:24
Ursprungligen av kenjon:

En iMac 2012 räcker gott och väl, i mitt tycke bättre på att satsa på en SSD till den (om du inte redan har det). Inte så väldigt svårt att byta....

Tack. Jag tror jag gör som du säger. Fast jag lämnar nog in den till min mac-verkstad. En 77-årings darriga fingrar är nog inget för kirurgiskt finlir

TJ

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-10 09:54

Du kommer att bli väldigt nöjd!

Jag behöver en ny dator för lite skrivbordsarbete och lite lokala filer. Även den billigaste mac minin känns fan bra dyr för det ändamålet. Kan en begagnad iMac funka? Normalt är jag skeptisk till begagnade datorer.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2019-03-10 21:56
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag behöver en ny dator för lite skrivbordsarbete och lite lokala filer. Även den billigaste mac minin känns fan bra dyr för det ändamålet. Kan en begagnad iMac funka? Normalt är jag skeptisk till begagnade datorer.

Jag har haft min iMac i 7 år och är fortfarande helt nöjd. Men kan man hotta upp den med ett byte till en ssd för en rimlig summa så är det ett plus. Jag håller med om att Apples folkdator, macminin, numera är alldeles åt pepparn dyr.

1
Bevaka tråden