Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiks fördröjning på senare tid

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2019-03-13 17:03

Min burk, en fullsmetad iMac tidig 2012 har tuggat och gått men på senaste tid har det dykt upp underliga fördröjningar i flera situationer. Jag måste b.la trycka ett flertal gånger på tangentbord och mus ( i den ordningen) för att den ska vakna från vila. Notiser dyker upp rätt långt efter att det notisen handlat om skett (exempelvis nytt mail eller nytt meddelande) och så vidare. iTunes till exempel kan säga till om upplåsning av enhet en halvtimme efter att enheten plockats ur datorn.

Jag har loggat in och ut iCloud, zappat pram osv.

Någon som känner igen fenomenet och eller har en idé om vad det kan vara?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2019-03-13 17:05

Allt uppdaterat och kör Mojave.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-13 18:31

Kollat i Aktivitetshanteraren vad som suger processorkraft?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2019-03-13 19:58
Ursprungligen av kenjon:

Kollat i Aktivitetshanteraren vad som suger processorkraft?

Näe, det verkar inte vara något i aktivitetskontrollen som sticker iväg. Och processorbelastningen snittar knapt 10%.
Känns mer som om det är någon typ av synkning som inte vill hänga med riktigt, eller?

Testat med en ny användare?
Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?
Är det originaldisken i den? Kolla SMART status i Skivverktyg (inte så detaljerat men en indikation) så att inte hårddisken är på väg att ge upp?
Hur mycket minne har du? Om du har en massa "sidor ut" i Aktivitetshanteraren så kan det indikera att något suger minne som gör att maskinen behöver swappa till disk och det tar på prestandan

1
Bevaka tråden