Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple nära avtal med HBO, Showtime och Starz

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förhandlar in i det sista med kanaler som HBO och Showtime för att säkra innehåll till sin kommande videotjänst. De flesta egna programmen är nämligen inte klara ännu.

Läs hela artikeln här

Det känns allt mindre som att vi kommer få tillgång till den här tjänsten från start tyvärr...

Ursprungligen av Ida Blix:

Det känns allt mindre som att vi kommer få tillgång till den här tjänsten från start tyvärr...

Så är det ju alltid, vi i Sverige får nästan allting sist känns det som. Men antar att det har att göra med licenser m.m. att göra.

Man skulle kunna registrera ett .US konto och sedan köra VPN om man önskar det.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-14 15:42
Ursprungligen av RStolpe:

Så är det ju alltid, vi i Sverige får nästan allting sist känns det som. Men antar att det har att göra med licenser m.m. att göra.

Man skulle kunna registrera ett .US konto och sedan köra VPN om man önskar det.

Kanske därför Apple gör eget, då ändrar man kulturen. Finns flera exempel på det som t.ex. TrueType, dock användes det mest bara för att få ner priserna på Adobe's Postscript, iaf av Apple.

Edit: Ett annat mer modernt exempel är ju Aperture.

Ursprungligen av juanito:

Kanske därför Apple gör eget, då ändrar man kulturen. Finns flera exempel på det som t.ex. TrueType, dock användes det mest bara för att få ner priserna på Adobe's Postscript, iaf av Apple.

Edit: Ett annat mer modernt exempel är ju Aperture.

Skulle vara sjukt bra - jag älskar serier och hatar att ha flertal olika appar att kolla igenom så för mig är det väldigt smidigt med en leverantör om det är vettigt innehåll dvs.

Spännande naturligtvis. Men samtidigt lite oroande att Apple verkar vilja styra innehållet för mycket:
https://9to5mac.com/2019/03/04/original-conte...

Ska det bara vara barnvänligt och oförargligt innehåll kanske det blir för trist.
Då är frågan hur många som vill betala för den tjänsten?

  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-15 11:57
Ursprungligen av johnh3:

Spännande naturligtvis. Men samtidigt lite oroande att Apple verkar vilja styra innehållet för mycket:
https://9to5mac.com/2019/03/04/original-conte...

Ska det bara vara barnvänligt och oförargligt innehåll kanske det blir för trist.
Då är frågan hur många som vill betala för den tjänsten?

Nä inte blir det för tristi inte. Kvalitet är kvalitet.

Själv varit utan TV sen jag flyttade hemifrån, ~97,98 där.
Idag tål jag inte se filmer (med några få undantag), serier hatar jag, de skapas enbart för att hålla fast tittaren och något avslut blir det aldrig. Det är dessutom så tydligt. Simpla triks för att göra en beroende.
Finns bättre kvalitet på Youtube idag. Både som roar och som faktist ger en något.

Dokumentärer ser jag gärna, speciellt natur dokumentärer.

1
Bevaka tråden