Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Apples event ikväll

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har skickat ut inbjudningar till ett event ikväll. Här samlar vi alla rykten om vad som kan tänkas presenteras.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-08 09:01

Spännande, ser fram emot eventet ??

Ursprungligen av Mr Mac:

Spännande, ser fram emot eventet ??

Det gör jag med! Sitter och väntar på officiell bekräftelse. Borde dyka upp någon form av inbjudan nästa vecka om det ligger någon sanning i ryktena om 25 mars.

Härligt!

Perfekt! Jag jobbar kväll och kan följa eventet ostört

Då får vi se ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Då får vi se ?

Haha ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-14 07:14

Hoppades på en ny vanlig iPad men det ryktet verkar ju bli mindre och mindre troligt ju mer man läser.

  • Medlem
  • 2019-03-14 08:43

Spännande ju ?
Airpods 2 är väl nästan ett måste annars får vi se
Alltid intressant när Apple håller event
Undra hur mycket eget material de har klart till eventuell streaming tjänst

Ursprungligen av PaO:

Spännande ju ?
Airpods 2 är väl nästan ett måste annars får vi se
Alltid intressant när Apple håller event
Undra hur mycket eget material de har klart till eventuell streaming tjänst

Jag känner mig skeptisk till att de visar upp någon hårdvara under eventet alls – men det låter ju onekligen som att det snart finns nya prylar att köpa ändå. Mindre uppgraderingar har de ju ofta släppt direkt till butikerna utan att ge det någon scentid. Ska verkligen bli spännande att se hur de gör!

Ursprungligen av jonasn:

Hoppades på en ny vanlig iPad men det ryktet verkar ju bli mindre och mindre troligt ju mer man läser.

Jag tror nog den kommer, men får inte nödvändigtvis någon scentid den 25te.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-14 09:43
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag känner mig skeptisk till att de visar upp någon hårdvara under eventet alls – men det låter ju onekligen som att det snart finns nya prylar att köpa ändå. Mindre uppgraderingar har de ju ofta släppt direkt till butikerna utan att ge det någon scentid. Ska verkligen bli spännande att se hur de gör!

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tror nog den kommer, men får inte nödvändigtvis någon scentid den 25te.

Man kan ju hoppas, men med alla rykten om nya produkter känns det orimligt att alla får "tysta" uppdateringar. Ipad, iPad Mini, Airpods 2, Airpower (?), iPod Touch.. det känns som att någon/några av dem lär synas på eventet.

Ursprungligen av jonasn:

Man kan ju hoppas, men med alla rykten om nya produkter känns det orimligt att alla får "tysta" uppdateringar. Ipad, iPad Mini, Airpods 2, Airpower (?), iPod Touch.. det känns som att någon/några av dem lär synas på eventet.

Samtidigt tycker jag inte att det låter som att det är några större uppgraderingar på gång till någon av dessa saker. Lite nyare grejer på insidan men i stort samma design etc.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2019-03-14 11:04

Drömmer fortfarande om en uppdatering av iMac men det lär väl bli en fortsatt dröm.

Finns det någon chans att Adobe presenterar Photoshop CC för ipad? Eller är det bara Apple här?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2019-03-14 12:54
Ursprungligen av jurassic579:

Finns det någon chans att Adobe presenterar Photoshop CC för ipad? Eller är det bara Apple här?

Väntar på den också - men det borde nog vara Adobe som vill släppa den nyheten. Den skulle komma under våren......

Ursprungligen av jurassic579:

Finns det någon chans att Adobe presenterar Photoshop CC för ipad? Eller är det bara Apple här?

Det finns nog ingen större chans för detta under just eventet, men ska ju som sagt komma snart. Våren är väl här när som helst nu.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det finns nog ingen större chans för detta under just eventet, men ska ju som sagt komma snart. Våren är väl här när som helst nu.

Misstänkte det. Mest önsketänkande.

OT
Har Adobe nått inplanerat i vår eller kan det ske när som? Tyckte dom sa early 2019 och med tanke på att januari känns som 5 månader så borde det vara NU!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-14 13:43
Ursprungligen av Ida Blix:

Samtidigt tycker jag inte att det låter som att det är några större uppgraderingar på gång till någon av dessa saker. Lite nyare grejer på insidan men i stort samma design etc.

Håller med, mer plikttrogna uppdateringar. Airpods 2 och Airpower känns mest "nya" av de där uppdateringarna.

Ursprungligen av jurassic579:

Har Adobe nått inplanerat i vår eller kan det ske när som? Tyckte dom sa early 2019 och med tanke på att januari känns som 5 månader så borde det vara NU!

Adobe Summit hålls 26-28 mars men jag har inte koll på om de brukar göra produktlanseringar där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-18 17:05

Ingen förväntar sig väl en "One more thing..." men det vore ju trevligt med en riktig "New thing...".

Det mesta känns de senaste åren bara som rullande produkt- och tjänste-uppdateringar och inga riktigt nya innovationer! Detta trots att Apple senaste åren köpt upp en hel del kreativa företag (117st bara senaste året tror jag).

Men som gammal Apple nörd ger man ju aldrig upp hoppet!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-19 21:30

Nya AirPods finns nu på på Apple Store: https://www.apple.com/se/airpods/

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-20 15:32

Produktnyheterna från Apple hittills denna vecka:

Måndag 18 mars:

  • iPad Mini generation 5

  • iPad Air 3 (10.5")

Tisdag 19 mars:

  • Uppdaterad iMac

  • Uppdaterade tillval till iMac Pro

  • Prisjustering på uppgraderingar till Mac Mini, Macbook Air och Pro samt Mac Pro

Onsdag 20 mars:

  • Airpods generation 2

  • Airpods wireless charging case

  • Nya färger på armband till Apple Watch

  • Nya färger på iPhone-fodral till iPhone XS och XS Max

  • Ny färg på iPhone XS smart battery case

Nya färger på klockarmband och iphoneskal brukar komma varje vår så det var ingen skräll, och de flesta andra saker har det ju ryktats om.

Tre vardagar (edit: typ fyra) kvar till keynote. Spännande!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-20 15:40

Undrar om airpower kommer imorgon då
Ipod touch ryktas det ju om med.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-20 15:49
Ursprungligen av Json_81:

Undrar om airpower kommer imorgon då
Ipod touch ryktas det ju om med.

Kanske iPod Touch innan eventet och Airpower som "One more thing.."?

Och ja, jag vet att det rimligaste är att de fokuserar på tjänsterna under eventet men de kommer garanterat att nämna alla släpp de gjort den senaste tiden, och i och med det kan de faktiskt välja att presentera något. "Jo, vi vet att ni väntat och vi sparade detta till nu". Det skulle vara ett smart drag med en god portion självdistans då de garanterat är väldigt medvetna om att folk börjar undra vad sjutton som hänt med Airpower. Istället för att smyga ut det i tysthet skulle de kunna göra en grej av det. Airpower känns inte heller som en hypad produkt vilket gör det ännu roligare.

Men folk lär väl inte förstå humorn i det och så dyker aktiekursen istället.

  • Medlem
  • 2019-03-20 19:03
Ursprungligen av jonasn:

Men folk lär väl inte förstå humorn i det och så dyker aktiekursen istället.

Priset på aktien påverkas inte av om eller när Airpower eller något annat släpps. Allt det som händer nu är förväntat och redan inprisat.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-21 08:08
Ursprungligen av Ljung:

Priset på aktien påverkas inte av om eller när Airpower eller något annat släpps. Allt det som händer nu är förväntat och redan inprisat.

Nej, jag vet. Airpower påverkar inte, vet inte varför jag skrev så. Det som påverkar är om företaget i stort motsvarar förväntningarna eller inte. Väntas streamingtjänsten kunna bli en kassako så lär det väl påverka.

Nu är dagen D här. Apple-event ikväll kl 18. Jag är inte riktigt så pepp som jag brukar vara, det finns tyvärr en risk av vi i Sverige får se mycket lite av de här tjänsterna – i alla fall till att börja med. MEN, jag och mina 99-kollegor kommer så klart att bänka oss framför livesändningen och rapportera om vad som händer. Häng med oss här i tråden!

Ursprungligen av Ida Blix:

Nu är dagen D här. Apple-event ikväll kl 18. Jag är inte riktigt så pepp som jag brukar vara, det finns tyvärr en risk av vi i Sverige får se mycket lite av de här tjänsterna – i alla fall till att börja med. MEN, jag och mina 99-kollegor kommer så klart att bänka oss framför livesändningen och rapportera om vad som händer. Häng med oss här i tråden!

Jag hänger alltid här! Mitt andra hem! Ingen aning vad Apple kommer visa upp dock!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-25 09:41

Ugh. Insåg just att jag inte kommer att kunna titta ikväll because .. kids. Vad är det för fel med att köra keynotes på tisdagar kl 19?!

Bevaka tråden