Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei anklagas för fotofusk igen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en reklamkampanj visas fotografier som påstås vara tagna med de kommande P30-telefonerna, men närmare granskningar antyder att proffskameror använts.

Läs hela artikeln här

Haha... nu sitter någon från marknadsavdelningen och hackar sten med en hammare i gruva på Kinesiska landsbygden.

Jaså, Huawei är inte så trovärdigt? Kanske inte när det gäller den kinesiska statens inblandning i verksamheten heller? Just sayin'...

Ursprungligen av Zeugma:

Jaså, Huawei är inte så trovärdigt? Kanske inte när det gäller den kinesiska statens inblandning i verksamheten heller? Just sayin'...

Långt ifrån samma sak. Fusk i marknadsföring är betydligt mindre allvarligt än det du anklagar dom för. Och missar som dessa är inte så ovanligt minns när Nokia åkte dit när de visade lumia 920.

Vill minnas att Nokia höll på med nåt liknande med sin Lumia 920.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Långt ifrån samma sak. Fusk i marknadsföring är betydligt mindre allvarligt än det du anklagar dom för. Och missar som dessa är inte så ovanligt minns när Nokia åkte dit när de visade lumia 920.

Risken att Finland skulle spionera på oss är avsevärt mindre.

Ursprungligen av Zeugma:

Risken att Finland skulle spionera på oss är avsevärt mindre.

Precis vad en finsk infiltratör skulle skriva. Det jag menar är att marknadsförings avdelningen troligtvis inte har något med beslut om spioneri att göra.

Ursprungligen av Zeugma:

Risken att Finland skulle spionera på oss är avsevärt mindre.

Känns som att kina har lika mycket nytta med att spionera på oss som Finland.
Google och Facebook gör det konstant för att sälja våran info men när kina gör det så blir vi livrädda.
Vad skulle kina göra med informationen som inte någon annan redan gör?
”Titta svenskarna köper våra lurar, dit skickar vi en atombomb!”

Angående artikeln så känns det som nåt kina bara gör utan att det ens är värt en tanke.
Går man in på AliExpress och kikar på en lur har alla mobiler sample-foton som bräcker de flesta systemkameror.

  • Medlem
  • 2019-03-12 20:47

Jag skulle bli mer förvånad om någon tillverkare inte använder marknadsföringsbilder tagen med en systemkamera

Ursprungligen av wirn:

Jag skulle bli mer förvånad om någon tillverkare inte använder marknadsföringsbilder tagen med en systemkamera

Det finns inga bevis att Huawei gör det. Inte heller att de går kinesiska statens ärenden.

Ursprungligen av Mackan1984:

Känns som att kina har lika mycket nytta med att spionera på oss som Finland.
Google och Facebook gör det konstant för att sälja våran info men när kina gör det så blir vi livrädda.
Vad skulle kina göra med informationen som inte någon annan redan gör?
”Titta svenskarna köper våra lurar, dit skickar vi en atombomb!” ...

Säpo ser Kina som ett hot.

”– Kina har de senaste fem åren gått från flyktingspionage till ett bredare intresse som handlar om den teknologi som de behöver för att stärka sin ekonomi. De är även aktiva när det gäller att försöka påverka svenska beslutsfattare, säger Daniel Stenling, chef för kontraspionaget vid Säkerhetspolisen.
...
– Kinas mest avancerade teknikutveckling sker i landets privata näringsliv, inte i de statsägda bolagen. Men den kinesiska statens ambition är att öka samverkan mellan det civila näringslivet och försvarssektorn. All teknologi ska vid behov kunna utnyttjas militärt, säger Jerker Hellström, forskningsledare på FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-hotbi...

Jag tycker personligen inte att vi ska blunda för det här bara för att Huawei gör coola mobiler.

Ursprungligen av Zeugma:

Säpo ser Kina som ett hot.

”– Kina har de senaste fem åren gått från flyktingspionage till ett bredare intresse som handlar om den teknologi som de behöver för att stärka sin ekonomi. De är även aktiva när det gäller att försöka påverka svenska beslutsfattare, säger Daniel Stenling, chef för kontraspionaget vid Säkerhetspolisen.
...
– Kinas mest avancerade teknikutveckling sker i landets privata näringsliv, inte i de statsägda bolagen. Men den kinesiska statens ambition är att öka samverkan mellan det civila näringslivet och försvarssektorn. All teknologi ska vid behov kunna utnyttjas militärt, säger Jerker Hellström, forskningsledare på FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-hotbi...

Jag tycker personligen inte att vi ska blunda för det här bara för att Huawei gör coola mobiler.

Det är märkligt att Sveriges ledare alltid stryker USA medhårs vad de än gör menas alla andra stormakter med samma agendor är bajs.
Sen tror jag inte för en sekund att inte Sveriges beslutsfattare försöker stärka våran ekonomi genom att påverka andra länder, USA lär utnyttja sin teknologi till det militära också.

Världen handlar om pengar och inte krigsföring, den dagen när pengar inte räcker till och isen smält så lär vi vara körda av ett världskrig snarare.
Då lär inget annat land vara där för att stötta oss.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det är märkligt att Sveriges ledare alltid stryker USA medhårs vad de än gör menas alla andra stormakter med samma agendor är bajs.
Sen tror jag inte för en sekund att inte Sveriges beslutsfattare försöker stärka våran ekonomi genom att påverka andra länder, USA lär utnyttja sin teknologi till det militära också.

Världen handlar om pengar och inte krigsföring, den dagen när pengar inte räcker till och isen smält så lär vi vara körda av ett världskrig snarare.
Då lär inget annat land vara där för att stötta oss.

Om man bortser från whataboutismen i ditt svar så är det med USA inte alls så märkligt. USA är en viktig partner för fred för Sverige vad gäller den regionala maktbalansen, också mellan Nato och Ryssland (som för övrigt självt är medlem). Det handlar om vår historia och gemensamma framtid. Ett tagande och ett givande, även om det gnisslar mer eller mindre. Med Kina finns inget sådant, de finns långt borta och har enbart själviska intressen.

Ursprungligen av Zeugma:

Om man bortser från whataboutismen i ditt svar så är det med USA inte alls så märkligt. USA är en viktig partner för fred för Sverige vad gäller den regionala maktbalansen, också mellan Nato och Ryssland (som för övrigt självt är medlem). Det handlar om vår historia och gemensamma framtid. Ett tagande och ett givande, även om det gnisslar mer eller mindre. Med Kina finns inget sådant, de finns långt borta och har enbart själviska intressen.

Tycker det är tråkigt när vi glömmer namn som Edward Snowden så snabbt i dagens klick-samhälle.
Om vi går tillbaka till smartphones från luftslottet Nato så gissar jag att kina bara vill ha våra pengar.

(BTW här är en bild över vad länder rösta fram som det land som är största hotet mot världsfred)

Senast redigerat 2019-03-15 01:07
  • Medlem
  • 2019-03-14 20:33
Ursprungligen av Zeugma:

Det finns inga bevis att Huawei gör det. Inte heller att de går kinesiska statens ärenden.

Tror du missade min poäng.
Jag menar att jag tror ALLA tillverkare använder material tagna med systemkameror när de marknadsför sina kameror i mobilen, inte bara Huawei

Ursprungligen av wirn:

Tror du missade min poäng.
Jag menar att jag tror ALLA tillverkare använder material tagna med systemkameror när de marknadsför sina kameror i mobilen, inte bara Huawei

Nej, jag förstod. Jag ville bara poängtera att det verkar saknas bevis för att ens Huawei gör det, att döma av formuleringarna i artikeln. Ändå verkar varken du eller någon annan (inte jag heller) tveka om att så ändå är fallet. Annat verkar det vara med Kinas eventuella utnyttjande av Huaweis 5G-teknik. Många anser det vara helt osannolikt och kräver bevisning.

1
Bevaka tråden