Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Annonserar att ny Mac Pro kommer 2019

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-15 13:56
Ursprungligen av Erik.dv:

Hell no.

Eller visst, om de lanserar en ARM med typ 2X prestanda intel besitter - great! Både på single och multi-core, hantering av mängd RAM osv.

Ja som sagt antagligen en dröm.

Men jag tänker som så, Metal på Arm är ju bättre än Metal på Intel ( åtminstone gällande stöd och funktionalitet).
Skulle gissa att det inte är så svårt att skapa en arm baserad maskin som klår intel. iPad PRO gör ju redan väldigt bra ifrån sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-15 16:39
Ursprungligen av juanito:

Ja som sagt antagligen en dröm.

Men jag tänker som så, Metal på Arm är ju bättre än Metal på Intel ( åtminstone gällande stöd och funktionalitet).
Skulle gissa att det inte är så svårt att skapa en arm baserad maskin som klår intel. iPad PRO gör ju redan väldigt bra ifrån sig.

Metal vore mer ARM vs Intel / Nvidia inte ARM vs Intel. Men visst är Apples i-gpu bättre på ARM än vad Intel gör idag. Fast i-gpu är överslag skräp.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-15 18:44

Jag själv är inte så bevandrad i alla specifikationer. Jag vet dock att min Mac Pro från 2014 fungerat mycket väl men blev omsprungen av iMac 2017.

Känns sådär.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-16 17:29

Jag tror inte ARM som processor i Macmodeller är så långt borta. De körde ju på Intel ett bra tag innan de tillkännagav ett officiellt stöd.

Jag gissar att ARM baserade Macar börjar i MacBook för att sedan sakta vandra uppåt allt eftersom ARM processorerna mognas med Mac Pro alternativt iMac Pro (via MacBook Pro och iMac) som sista maskin att bestyckas med ARM.

Jag tror att ARM vandringen sker tidigast 2020.

Senast redigerat 2019-03-17 22:12
Bevaka tråden