Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K: Apple branded SSD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-16 18:41

Har en gammal MacBook Pro med Nvidia MCP79 som jag tänkt uppgradera med en billig SSD. Då datorn bara har stöd för 3 Gigabit och är rätt kinkig vad gäller kompatibilitet med nyare enheter så tänkte jag satsa på en äldre Apple branded SSD exempelvis den här. Minst 256 GB.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-16 20:48

Jag har stoppat in random SSD i äldre Macar utan problem, aldrig hört talas om att det ska vara problem med vilken modell/märke på disk/SSD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-16 23:01
Ursprungligen av reboot81:

Jag har stoppat in random SSD i äldre Macar utan problem, aldrig hört talas om att det ska vara problem med vilken modell/märke på disk/SSD.

Fast det är det, finns massor av trådar om det om man googlar.

https://discussions.apple.com/thread/5934089

https://communities.intel.com/thread/28764

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-16 23:34

Du refererar till 5-7 år gamla trådar i andra forum. Har du någon likadan tråd från nutid?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-16 23:41
Ursprungligen av frazze:

Du refererar till 5-7 år gamla trådar i andra forum. Har du någon likadan tråd från nutid?

Googla själv om du är intresserad, du borde väl klara det lika väl som jag? Jag vet att det finns vissa nyare modeller som fungerar bra. Samsung 850 och Crucial MX500 exempelvis. Men jag ser ingen anledning till att skaffa en sådan då datorn ändå inte har stöd för mer än SATA 3 Gigabit. Därför försöker jag hitta en sådan SSD så billigt som möjligt. Har för övrigt en Intel 510 liggandes och den fungerar inte särskilt bra.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-17 10:50
Ursprungligen av P1200VB:

Googla själv om du är intresserad, du borde väl klara det lika väl som jag? Jag vet att det finns vissa nyare modeller som fungerar bra. Samsung 850 och Crucial MX500 exempelvis. Men jag ser ingen anledning till att skaffa en sådan då datorn ändå inte har stöd för mer än SATA 3 Gigabit. Därför försöker jag hitta en sådan SSD så billigt som möjligt. Har för övrigt en Intel 510 liggandes och den fungerar inte särskilt bra.

Men den hastigheten är väl rätt ovanlig idag, då de flesta är 6. Det som jag letar efter när jag köper är lägst pris per GB, samt att den stödjer min maskin. Skulle den då kunna prestera bättre än vad maskinen klarar av så är det bara ett plus.

Att din Intel 510 inte fungerar med din maskin, just för att den är en Intel 510 är en observation av just din Intel 510 och din dator. Det är inte ett argument för att man måste ha ett påklistrat äpple på sin SSD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-17 21:14
Ursprungligen av reboot81:

Men den hastigheten är väl rätt ovanlig idag, då de flesta är 6. Det som jag letar efter när jag köper är lägst pris per GB, samt att den stödjer min maskin. Skulle den då kunna prestera bättre än vad maskinen klarar av så är det bara ett plus.

Att din Intel 510 inte fungerar med din maskin, just för att den är en Intel 510 är en observation av just din Intel 510 och din dator. Det är inte ett argument för att man måste ha ett påklistrat äpple på sin SSD.

Argumentet för att köpa just dessa äldre SSD med ett äpple påklistrat är för att då vet man att de garanterat fungerar med min dator. Dessutom känns det onödigt att köpa en ny snabb SSD när maskinen ändå inte kan använda prestandan. Jag hade inte tänkt betala några större summor för den. Har sett att det har sålts några på eBay för någon hundralapp men de som finns där nu är satta till "köp nu" med ganska höga priser. Du kanske har en till salu eller känner någon som har?

1
Bevaka tråden