Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixel 4-skisser skapar habegär

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I höst vet vi vad Google bjuder på med Pixel 4, men i väntan på avtäckandet kan vi dregla över de här skisserna på hur den kan komma att se ut.

Läs hela artikeln här

Jag ser Pixelmobilerna som promotion- och konceptmobiler, främst. Jag tror inte att Google vill att de ska slå brett över hela världen. Jag tror att det är en medveten strategi av Google.
Marques Brownlee kom med en video nyligen där han dissar Pixels prestanda. Och därför skiftar han till OP6T allt som oftast.
Det är så klart kul och intressant att se vad Google kan göra och vad de vill pusha för framtiden, men jag har övergett tanken att detta skulle vara min nästa mobil. Jag är betydligt mer praktiskt lagd än så.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-18 11:06
Ursprungligen av Zeugma:

Jag ser Pixelmobilerna som promotion- och konceptmobiler, främst. Jag tror inte att Google vill att de ska slå brett över hela världen. Jag tror att det är en medveten strategi av Google.
Marques Brownlee kom med en video nyligen där han dissar Pixels prestanda. Och därför skiftar han till OP6T allt som oftast.
Det är så klart kul och intressant att se vad Google kan göra och vad de vill pusha för framtiden, men jag har övergett tanken att detta skulle vara min nästa mobil. Jag är betydligt mer praktiskt lagd än så.

Ja Googles ovillighet att lansera Pixel-telefonerna på fler marknader får det onekligen att framstå som att de mest används för att lyfta fram Android-plattformen och agera mall för hur andra telefontillverkare ska hantera plattformen, men samtidigt introducerar de teknik som är unik för de egna telefonerna vilket talar emot detta. De integrerade kretsarna för hantering av bildinformation från kamerorna, de supertrimmade algoritmerna i kameramjukvaran, att de anställt ingenjörer för påstådd utveckling av egna processorer med mera är saker jag tycker pekar på att de faktiskt vill positionera Pixel som premiumtelefoner för Android-fantasten. Ska bli intressant att se hur de gör med Pixel 4, om de faktiskt expanderar eller om det är samma begränsade utrullning även i år.

Marques brukar väl oftast kritisera Pixel för buggarna, men prestanda är ju onekligen ett område där Oneplus verkligen defilerar. De samarbetar ju med Qualcomm för att optimera mjukvaran för kretsarna, samma sak borde Google kunna göra om de verkligen vill. En kan ju bara hoppas på att de gör det, eller bara gör ett bättre jobb med de egna optimeringarna. Eller om de nu tar fram de egna processorerna framöver kanske det blir deras framgångsformel ... spännande som sagt

Ursprungligen av ekloev:

Ja Googles ovillighet att lansera Pixel-telefonerna på fler marknader får det onekligen att framstå som att de mest används för att lyfta fram Android-plattformen och agera mall för hur andra telefontillverkare ska hantera plattformen, men samtidigt introducerar de teknik som är unik för de egna telefonerna vilket talar emot detta. De integrerade kretsarna för hantering av bildinformation från kamerorna, de supertrimmade algoritmerna i kameramjukvaran, att de anställt ingenjörer för påstådd utveckling av egna processorer med mera är saker jag tycker pekar på att de faktiskt vill positionera Pixel som premiumtelefoner för Android-fantasten. Ska bli intressant att se hur de gör med Pixel 4, om de faktiskt expanderar eller om det är samma begränsade utrullning även i år.

Marques brukar väl oftast kritisera Pixel för buggarna, men prestanda är ju onekligen ett område där Oneplus verkligen defilerar. De samarbetar ju med Qualcomm för att optimera mjukvaran för kretsarna, samma sak borde Google kunna göra om de verkligen vill. En kan ju bara hoppas på att de gör det, eller bara gör ett bättre jobb med de egna optimeringarna. Eller om de nu tar fram de egna processorerna framöver kanske det blir deras framgångsformel ... spännande som sagt

Det kan ju vara så att olika personer inom Google drar åt olika håll, så att mobilerna blir en kombination av både koncept och premium. Uppenbarligen bygger man dock inte upp den logistik som krävs för att sälja mobilerna globalt. Så åtminstone den avdelningen får man nog betrakta som ljumt intresserad av att lansera Pixel som en premiumtelefon. Google verkar, i jämförelse med Apple, misslyckas med att optimera hårdvara och mjukvara. Det är faktiskt lite obegripligt. Om jag ska vara elak tycker jag att senaste Android är färdigt ungefär samtidigt som det nya Android lanseras...

Jag har nyligen skaffat en Pixel 3. Tidigare har jag haft OnePlus, HTC, Apple, PH-1 (har fortfarande). Att hävda att Google misslyckats med att optimera mjukvaran är ju direkt löjligt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-18 13:18
Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag har nyligen skaffat en Pixel 3. Tidigare har jag haft OnePlus, HTC, Apple, PH-1 (har fortfarande). Att hävda att Google misslyckats med att optimera mjukvaran är ju direkt löjligt.

Jag menade inte att de misslyckats som i att prestanda är direkt dålig, bara att de inte lyckats lika bra som Oneplus gjort. Sedan har ju Pixel-telefonerna dragits med en del buggar i mjukvaran som rapporterats vitt och brett, men det är kanske problem du inte stött på särskilt mycket?

Ursprungligen av ekloev:

Jag menade inte att de misslyckats som i att prestanda är direkt dålig, bara att de inte lyckats lika bra som Oneplus gjort. Sedan har ju Pixel-telefonerna dragits med en del buggar i mjukvaran som rapporterats vitt och brett, men det är kanske problem du inte stött på särskilt mycket?

Pixel-kollektivet speciellt på Reddit är rätt högljudda med att rapportera buggar. Nej jag har inte stött på några buggar. Min upplevelse är att Oxygen OS är betydligt buggigare. Android Pie på en Pixel 3 är en klar njutning att använda.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2019-03-18 14:52

Min Pixel 2XL med Pie är den bästa telefon jag ägt.

Visst är man intresserad av Pixel 4 mobilerna. Problemet är deras timing med lansering. De kommer sent efter Samsung, Xiaomi, OnePlus med flera märken med Snapdragon 855.
Personligen tycker jag de borde ha kommit ut under MWC 2019 eller strax efter.
Samsung kan lätt ha en stor rea kampanj i höst med sina S10 modeller och i stort sett "döda" försäljningen av Pixel 4. Visserligen har Pixel ett rent android. Men i och med att Samsung har gjort ett bra jobb med att få bort lagget eller slöheten på sina mobiler på senare år så känns kravet med att ha en Android One enhet eller en Pixel inte så nödvändigt längre.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-25 21:21
Ursprungligen av Cygni:

Min Pixel 2XL med Pie är den bästa telefon jag ägt.

Utan referensramar säger det ingenting

1
Bevaka tråden