Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ARM-processor i Geekbench (Mac?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Geekbench har fått in ett misstänksamt resultat som kan vara apples försök med ARM på en Mac.
Vad tror ni? ?
Eller är det bara iPhone 11 som test-skryter lite.
https://iphone.appleinsider.com/articles/19/0...

Ursprungligen av Mackan1984:

Geekbench har fått in ett misstänksamt resultat som kan vara apples försök med ARM på en Mac.
Vad tror ni? ?
Eller är det bara iPhone 11 som test-skryter lite.
https://iphone.appleinsider.com/articles/19/0...

Om det är Mac, så borde det vara en MacBook med ARM processor. De övriga Macarna kör nog Intel tills ARM-processorn har samma eller bättre prestanda jämfört med Intels motsvarighet.

Ursprungligen av The Real Viking:

Om det är Mac, så borde det vara en MacBook med ARM processor. De övriga Macarna kör nog Intel tills ARM-processorn har samma eller bättre prestanda jämfört med Intels motsvarighet.

Ja jag skulle nog tippa på det också.
Lär ju inte vara en smärtfri övergång för mjukvaran heller.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag skulle nog tippa på det också.
Lär ju inte vara en smärtfri övergång för mjukvaran heller.

Tror att det blir mindre smärtsam än tidigare.
Nu har vi MacOS som är HAL operativsystem. Detta underlättar mjukvarutillverkarna mycket. Men egna lösningar som jobbar direkt mot hårdvaran kan det bli problem och de får skriva om delar av koden. Program som helt förlitar sig på Apples API eller har lösningar som inte kommunicerar direkt mot hårdvaran borde i teorin vara så enkel som att bara rekompilera programmet.

Dagens program borde också fungera med viss prestandaförlust. Program som kommunicerar direkt mot hårdvaran kommer troligen inte att fungera alls.

Skulle tippa att Adobe, Microsoft får ”större” problem med deras mjukvara (jag tror inte deras program fungerar på engång i emulerad miljö och ännu mindre att de kan rekompilera utan omskrivning av koden). De flesta mindre företag som är seriösa mjukvaruutvecklare, t.ex. Affinity tror jag klarar sig rätt bra vid omställningen - dvs deras program fungerar nog klanderfritt i emulerad miljö med prestandaförlust och återfår full prestanda när programmen är kompilerade för ARM processorn (jag tror inte heller de behöver skriva om koden särskilt mycket eller inget).

1
Bevaka tråden