Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att leva livet med Google Home Hub

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google Home Hub har ännu inte stöd för svenska, men om man kan acceptera det kan den smarta skärmen ändå en hel del. Vad kan och kan den inte göra? Andreas avlägger rapport om livet med Home Hub.

Läs hela artikeln här

Klart intressant produkt.
Detta är ju trots allt första generationen.
Hoppas att Google fortsätter utveckla produkten, och att nästa generation har full support för svenska, samt är fukt och dammtålig.
Och framför allt, att den lanseras i Sverige.
Då skulle jag mycket väl kunna införskaffa en Google Home Hub.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-18 19:49
Ursprungligen av Raxxor:

Klart intressant produkt.
Detta är ju trots allt första generationen.
Hoppas att Google fortsätter utveckla produkten, och att nästa generation har full support för svenska, samt är fukt och dammtålig.
Och framför allt, att den lanseras i Sverige.
Då skulle jag mycket väl kunna införskaffa en Google Home Hub.

Verkligen, jag skulle också kunna tänka mig att använda den på engelska, så länge som den officiellt lanseras här med laddare för svenska eluttag. Google Assistant är helt klart mer kompetent än sin svenska motsvarighet, så om man skulle kunna välja mellan språken hade jag nog faktiskt kört på engelska. Men Home Hub kan en del som de skärmbefriade Home-enheterna inte kan, så jag kommer definitivt sakna den nu när den är återbördad till @spode igen (tack återigen för lånet!). Efter några veckor med den här i hemmet blev jag tvungen att köpa en Google Home i väntan på att Home Hub förhoppningsvis lanseras här.

  • Medlem
  • 2019-03-19 07:59

God morgon!
Tack för trevlig läsning. Kul att kunna bidra till siten på något sätt! Får se vad nästa pryl blir, förslag mottas gärna ?

Roligt att du fastnade i träsket så pass mycket att det blev en Google Home inköpt Hur gillar du ljudet i den vs Home Hub? Jag tycker det är mycket bättre i Home högtalaren, men överraskande bra i Home Hub.

Har själv inte hunnit använda den många minuter men gillar redan att det finns en skärm. Finns mycket att utforska där än. Språkmässigt så stör jag mej inte på avsaknaden av svenska, använder endast engelska på de övriga enheterna än så länge, inklusive telefon. Men det är nog något som hänger kvar från datorvärlden, hur kan man ens överväga annat språk på ett OS än engelska? ?

Håller med om bra ljusstyrka och den anpassar verkligen väl med ljuset i omgivningen. Bildspel från Google foto ser riktigt bra ut och det känns nästan synd att ha den i köket, får kanske tänka om lite och byta plats med Google Home högtalaren i vardagsrummet

Jag saknar också möjligheten att kunna visa andra kalendrar, skulle vara guld värt att få upp arbetskalendern på morgonen (Outlook). Kanske det går att synka den till Google Calendar på något sätt, hmm. Någon som vet?

@ekloev Vad saknar du specifikt med Home Hub efter inköp av Home högtalare?

1
Bevaka tråden