Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video på Galaxy Fold visar tydligt veck

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videon visar hur telefonen i uppvikt form visar ett tydligt vertikalt veck i mitten av skärmen, precis som det skvallrades om under MWC.

Läs hela artikeln här

Att det märks vart skärmen viks är nog ingen förvånad över, men frågan är om det påverkar användarupplevelsen. Själv hade jag utan tvekan tagit en sånhär eller ännu hellre huaweis framför en vanlig mobil om det inte varit för priset i alla fall om ett veck i skärmen är det värsta som motståndarna hittar.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Att det märks vart skärmen viks är nog ingen förvånad över, men frågan är om det påverkar användarupplevelsen. Själv hade jag utan tvekan tagit en sånhär eller ännu hellre huaweis framför en vanlig mobil om det inte varit för priset i alla fall om ett veck i skärmen är det värsta som motståndarna hittar.

Det är just att det både är plast och veck som tar bort premium-känslan för mig.
Men lyckas gorilla glass göra sitt vikbara i glas är jag mer optimistisk.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det är just att det både är plast och veck som tar bort premium-känslan för mig.
Men lyckas gorilla glass göra sitt vikbara i glas är jag mer optimistisk.

Plast behöver inte kännas billigt det lär ju inte vara som pekskärmen på nintendo konsolerna eller de tidiga pekskärmstelefonerna. Men jag säger inget förrän jag testat du kanske har rätt.

Vecket tror inte jag är så farligt, men det beror på syns det tydligt i rätt ljus och vinkel eller syns det alltid tydligt. Är man en sådan som kikar på film med telefonen då kan jag förstå att det kan bli störande, men jag skulle aldrig få för mig att kika på något annat än något youtube klipp med en telefon/platta.
Film/serier förstör jag inte med en pytteskärm utan vill ha det på tvn.
I appar/surf ser jag inte hur det skulle påverka något.

Jag säger inte att det är optimalt menar bara att det inte är hela världen att ha ett veck i en skärm när fördelen är att telefonens skärm kan bli "dubbelt" så stor.

Men det är lätt att vara positivt inställd till något man inte kommer köpa på många år. Väntar till denna tekniken når mobiler för under 6000kr i alla fall.

Är föresten Bloombergs rapport om att det bara klarar 10 000 vikningar pålitlig? Hur har det gått med deras apple och spion chip story?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-20 18:50

Det här känns verkligen inte som en produkt för mig de närmsta åren, för det krävs rejäl produktutveckling.

Men med tanke på hur många som använder sina telefoner med sprucken eller helt splittrad skärm känns ett veck som ett mindre problem..?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Plast behöver inte kännas billigt det lär ju inte vara som pekskärmen på nintendo konsolerna eller de tidiga pekskärmstelefonerna. Men jag säger inget förrän jag testat du kanske har rätt.

Vecket tror inte jag är så farligt, men det beror på syns det tydligt i rätt ljus och vinkel eller syns det alltid tydligt. Är man en sådan som kikar på film med telefonen då kan jag förstå att det kan bli störande, men jag skulle aldrig få för mig att kika på något annat än något youtube klipp med en telefon/platta.
Film/serier förstör jag inte med en pytteskärm utan vill ha det på tvn.
I appar/surf ser jag inte hur det skulle påverka något.

Jag säger inte att det är optimalt menar bara att det inte är hela världen att ha ett veck i en skärm när fördelen är att telefonens skärm kan bli "dubbelt" så stor.

Men det är lätt att vara positivt inställd till något man inte kommer köpa på många år. Väntar till denna tekniken når mobiler för under 6000kr i alla fall.

Är föresten Bloombergs rapport om att det bara klarar 10 000 vikningar pålitlig? Hur har det gått med deras apple och spion chip story?

Den här killen på PCWorld sammanfatta nog min syn ganska så bra men som du säger så när de väl når 6000-10000 så är de nog både bättre och har mer premium-känsla.
https://www.pcworld.com/article/3342966/samsu...

Känner bara att det skulle bli ”plastigt” med luft under skärmen när man spelar nåt spel osv.
Men jag har ingen aning heller innan jag känt på en.

Bloomberg har jag ingen aning om hur det går för ?

1
Bevaka tråden