Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av GustafMA:

Utan att på något sätt dela din fascination för klockor måste jag ändå säga att det är kul att se någon som tar sin hobby på allvar.

Här kör vi all in.

Fick även hem en riktigt trevlig Samsonite Lap Top väska på hjul som fungerar perfekt som "foto väska" och till handbagage.

Som de flesta här vet har jag inte använt AirPods i vardagen, utan istället kört på med mina BeatsX som också har W1-chip men däremot är plugin-lurar, och har sladd så man kan hänga dom runt halsen.

Men jag har alltid varit sugen, och när jag nu häromveckan använde Samsung Galaxy Buds slogs jag av hur smidig hela lösningen med "true wireless" är. Så det jag har väntat på är en uppdatering av AirPods, och igår kom det.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-03-21 12:06

Mitt habehov blev för stort.

En 44mm rostfri stålboett med milanesisk loop. Köpte även till Cellular fast jag har Telia.

Edit. Aktiviten är så låg pga en mansförkylning.

Senast redigerat 2019-03-21 13:30
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-21 12:11
Ursprungligen av jakobnilsson:

Som de flesta här vet har jag inte använt AirPods i vardagen, utan istället kört på med mina BeatsX som också har W1-chip men däremot är plugin-lurar, och har sladd så man kan hänga dom runt halsen.

Men jag har alltid varit sugen, och när jag nu häromveckan använde Samsung Galaxy Buds slogs jag av hur smidig hela lösningen med "true wireless" är. Så det jag har väntat på är en uppdatering av AirPods, och igår kom det.

/static/artikel/bild/72401?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwvc3RhdGljXC9hcnRpa2VsXC9iaWxkXC83MjQwMSIsImZpbHRlcnMiOlsicj0wLDAsMCwxIl0sInBhcmFtcyI6W10sImtleSI6ImJjZjRiZTgwZTQwNmI0NWM2MWIxMDlhZWZmMjEwNDIwIn0=

Gravyren fixar de tydligen snabbt. Lite märkligt att just nu rapporteras leveransdatum 26/3 med gravyr, men 27-29/3 utan gravyr! Skickas de kanske från olika lager? Rapporter från usa uppger att leveransdatum på airpods med trådlöst laddningsetui där börjar gå in en bit i april.

Ursprungligen av IngoX:

Gravyren fixar de tydligen snabbt. Lite märkligt att just nu rapporteras leveransdatum 26/3 med gravyr, men 27-29/3 utan gravyr! Skickas de kanske från olika lager? Rapporter från usa uppger att leveransdatum på airpods med trådlöst laddningsetui där börjar gå in en bit i april.

Ja jag gissar att de skickas från olika lager. Men jag var också väldigt snabb in med min beställning

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-03-21 19:09
Ursprungligen av RolexJocke:

Ett nytt personligt skal till den årliga Basel resan där årets klocknyheter presenteras.

Snyggt. Var hittar man detta?

Ursprungligen av The Cat:

Snyggt. Var hittar man detta?

Pixum.se

Ursprungligen av jakobnilsson:

Som de flesta här vet har jag inte använt AirPods i vardagen, utan istället kört på med mina BeatsX som också har W1-chip men däremot är plugin-lurar, och har sladd så man kan hänga dom runt halsen.

Men jag har alltid varit sugen, och när jag nu häromveckan använde Samsung Galaxy Buds slogs jag av hur smidig hela lösningen med "true wireless" är. Så det jag har väntat på är en uppdatering av AirPods, och igår kom det.

/static/artikel/bild/72401?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwvc3RhdGljXC9hcnRpa2VsXC9iaWxkXC83MjQwMSIsImZpbHRlcnMiOlsicj0wLDAsMCwxIl0sInBhcmFtcyI6W10sImtleSI6ImJjZjRiZTgwZTQwNmI0NWM2MWIxMDlhZWZmMjEwNDIwIn0=

Du kommer inte att ångra dig.
Jag gick också från beats X och AirPods är en helt annan femma med bekvämlighet ?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-03-22 11:05
Ursprungligen av The Cat:

Mitt habehov blev för stort.

En 44mm rostfri stålboett med milanesisk loop. Köpte även till Cellular fast jag har Telia.

Edit. Aktiviten är så låg pga en mansförkylning.

http://forumbilder.se/I4Q1G/img-0095.jpg

Du behöver inte vänta så länge. 29 mars släpps e-sim.
Telia e-sim till Apple Watch.

En liten blå rackare:

Dom har gjort om utseendet lite granna ser jag. Köpte en blå för någon månad eller två sedan. Såg annorlunda ut vill jag minnas! 1TB räcker till det jag ska ha den till. Annars brukar jag inte köpa så små hårddiskar.

Bilder på Edifier R1280DB Studio kommer lite senare!

Ursprungligen av SweSG:

En liten blå rackare:

https://i.imgur.com/z8fB4qt.jpg

Dom har gjort om utseendet lite granna ser jag. Köpte en blå för någon månad eller två sedan. Såg annorlunda ut vill jag minnas! 1TB räcker till det jag ska ha den till. Annars brukar jag inte köpa så små hårddiskar.

Bilder på Edifier R1280DB Studio kommer lite senare!

"så små hårddiskar". Haha min första hårddisk var på 30.... megabyte.

Nu kommer lite bilder på Edifier R1280DB Studio:

Nokia 9 Pureview. Haft den några dagar så man är rätt neutral i omdömen ännu så länge. Tar ett tag innan man så att säga fått en känsla för den och när man utforskar kameran djupare. Blev ett blått fodral i all hast, vill inte använda mobilen naken och skada den. Har dock beställt lite andra fodral från AliExpress.

  • Medlem
  • 2019-03-22 16:57

Dags att modernisera backup och andra funktioner:

Senast redigerat 2019-03-22 17:11
Ursprungligen av spode:

Dags att modernisera backup och andra funktioner:
https://i.imgur.com/smtTRNI.jpg

Edit: hmmm, länken vägrar fungera. Skall vara en Synology DS218+ med 8gig extra ram.

Bild fixad.

  • Medlem
  • 2019-03-22 17:11
Ursprungligen av keptang:

Bild fixad.

Tack!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-03-23 17:12

Nytt är NesPi Plus och en Raspberri Pi 3 B+. Handkontrollerna fanns i "Bra att ha"-lådan. Försökte en bra stund att få till en trådlös kontroll men det slutade alltid att jag fick göra om inställningarna vid varje omstart.

Den trådlösa joypaden ligger nu i "Bra att ha"-lådan…

Edit: Inser att jag har 4st Raspberry Pi i hemmet nu…

Senast redigerat 2019-03-23 17:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-23 19:39

Motorsåg. Batteridriven. Fungerar riktigt bra till småpyssel.

Ursprungligen av joakimo:

Nytt är NesPi Plus och en Raspberri Pi 3 B+. Handkontrollerna fanns i "Bra att ha"-lådan. Försökte en bra stund att få till en trådlös kontroll men det slutade alltid att jag fick göra om inställningarna vid varje omstart.

Den trådlösa joypaden ligger nu i "Bra att ha"-lådan…

Edit: Inser att jag har 4st Raspberry Pi i hemmet nu…

Jag har gått åt andra hållet jag. Hade 5-6 stycken RPi innan och har idag noll. Jag har dock en Asus TB med Volumio på ett par Dali Zensor 1 AX för musik. Låter riktigt fint! Har en ganska ny Odroid XU4 också. Inga bilder på den ännu dock! Jag är lite inne på att börja med RPi igen. Saknar dom :/ Men hade tänkt vänta in 4:an. Bör la komma någon ny snart tycker jag.

  • Medlem
  • 2019-03-23 22:02
Ursprungligen av pesc:

Motorsåg. Batteridriven. Fungerar riktigt bra till småpyssel.

Då vill jag tipsa om något stämningsfullt att lyssna till när du håller på med ditt småpyssel.

Ursprungligen av Dalle:

Ser riktigt cool ut! Men hur är ljudet? JBL är inget kvalitetsmärke i mina öron.

de kan ta betalt iaf, https://www.hembioconsult.se/tillverkare/jbl-...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 10:39
Ursprungligen av moreempty:

Ha, ha, vilken sjuk butik. Funderar på att slå till på 2 x 2 meter Nordost Tyr 2 högtalarkabel som enligt beskrivningen ”levererar en prestanda som hittils inte varit möjlig på denna prisnivå”. Prisnivån är 74000 kr. För det brukar man ju bara få skräpkablar, så jag är skeptisk till om de kan leva upp till löftet.

Jag lovar bifoga bild här i tråden om jag trots allt chansar och trycker på köp-knappen.

  • Medlem
  • 2019-03-25 11:37
Ursprungligen av IngoX:

Jag lovar bifoga bild här i tråden om jag trots allt chansar och trycker på köp-knappen.

Köp kabeln på nätet så kan du hänvisa till distansköplagen när du har testat och utvärderat kabeln. Vi väntar med spänning på resultat och bilder!

Ursprungligen av RolexJocke:

Pixum.se

Även om man inte köper något skal, så får man sig en stunds underhållning:

Chocktåligt? "Premiumskalets robusta yta är både chock- och reptåligt!"

"Läderfibermaterialet med sin taktila läderstruktur av imitationsläder skyddar din mobiltelefon på ett elegant sätt."

Och som tungan på vågen (eller nåt...): "...utan att göra din mobil otymplig eller tungare."

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-25 15:59
Ursprungligen av pesc:

Motorsåg. Batteridriven. Fungerar riktigt bra till småpyssel.

Jag köpte deras snöslunga i vintras med samma 36v-batteri. Funkar också bra så länge det inte är packad blötsnö (och max 25 cm).

Lite smidig lagring.

  • Medlem
  • 2019-03-26 17:55

Ny telefon, ett skal och allergitabletter

En K1000 var mitt senaste köp!

Ursprungligen av spode:

Ny telefon, ett skal och allergitabletter
https://i.imgur.com/6UB5TIf.jpg

Släpptes inte den för typ 5 min sen?
Var du i Paris? ?

Bevaka tråden