Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsungs utveckling

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gång i tiden var jag modig och övergav min kära iPhone för en kort session med en Samsung galaxy S4, blev dock snabbt skrämd av gränssnittet och alla undermåliga appar i Playstore (kanske till och med hette Market?). Nu har dock suget börjat komma tillbaka efter något annat än iPhone och efter vad jag sett i diverse videos ang galaxy s10 så verkar det hänt en del med användarvänligheten ?
Vad skulle ni säga är de största fördelarna och nackdelarna med android gentemot iOS idag?

  • Medlem
  • 2019-03-21 16:43
Ursprungligen av tenghamn:

En gång i tiden var jag modig och övergav min kära iPhone för en kort session med en Samsung galaxy S4, blev dock snabbt skrämd av gränssnittet och alla undermåliga appar i Playstore (kanske till och med hette Market?). Nu har dock suget börjat komma tillbaka efter något annat än iPhone och efter vad jag sett i diverse videos ang galaxy s10 så verkar det hänt en del med användarvänligheten ?
Vad skulle ni säga är de största fördelarna och nackdelarna med android gentemot iOS idag?

@jakobnilsson genomgång "en vecka med Samsung S10" tycker jag summerar Samsung One UI/Android jämfört med IOS på ett bra sätt. Om jag skall sammanfatta hur jag ser det. En Samsung med One UI är ett smörgåsbord av möjligheter och inställningar på gott och ont. Note serien är extra bra på produktivitet. IOS ser nästan likadant ut som alltid och har fortfarande längre livslängd och flyt. Men som Note fantast först och Samsung / Android sedan så skulle nog det bli större omställning att gå från min Note 8 till en iPhone XS tex än tvärtom ?

Senast redigerat 2019-03-21 18:40
Ursprungligen av PaO:

@jakob genomgång "en vecka med Samsung S10" tycker jag summerar Samsung One UI/Android jämfört med IOS på ett bra sätt. Om jag skall sammanfatta hur jag ser det. En Samsung med One UI är ett smörgåsbord av möjligheter och inställningar på gott och ont. Note serien är extra bra på produktivitet. IOS ser nästan likadant ut som alltid och har fortfarande längre livslängd och flyt. Men som Note fantast först och Samsung / Android sedan så skulle nog det bli större omställning att gå från min Note 8 till en iPhone XS tex än tvärtom ?

ja såg @jakob serie som var lite startskottet för mina funderingar, mycket bra! Vad menar du med att iOS har längre livslängd? Dör android-telefoner generellt snabbare eller slutar de uppdateras?

  • Medlem
  • 2019-03-21 18:12
Ursprungligen av tenghamn:

ja såg @jakob serie som var lite startskottet för mina funderingar, mycket bra! Vad menar du med att iOS har längre livslängd? Dör android-telefoner generellt snabbare eller slutar de uppdateras?

Livslängd kanske var fel uttryck, vad jag menade är och nu utgår jag från det lilla jag vet om Samsung som jag känner bäst.
IOS12 finns till iPhone 5S från 2013 som lägst.
Min Samsung S7 från 2016 kör Oreo från 2017 och kommer troligtvis inte att få något mer uppgradering. Den slutar inte fungera för det. Har tex en fullt fungerande Note 3 från 2013 men den har tex säkerhetsuppdatering från 2015. Samsung har släppt säkerhetsuppdatering till tex S6 i år. Nu är jag inte en person som är hyterisk över uppgraderingar. Samsung är mästare på att utveckla funktioner som sedan byggts in i Android, så där finns tex inget i Q som jag saknar på min Note 8, men One UI som är Samsung baby är helt fantastisk ?

Ni vet att ni pingar någon helt annan va? @PaO sett det i flera trådar!

Tror ni vill pinga @jakobnilsson ja!

Ursprungligen av PaO:

Livslängd kanske var fel uttryck, vad jag menade är och nu utgår jag från det lilla jag vet om Samsung som jag känner bäst.
IOS12 finns till iPhone 5S från 2013 som lägst.
Min Samsung S7 från 2016 kör Oreo från 2017 och kommer troligtvis inte att få något mer uppgradering. Den slutar inte fungera för det. Har tex en fullt fungerande Note 3 från 2013 men den har tex säkerhetsuppdatering från 2015. Samsung har släppt säkerhetsuppdatering till tex S6 i år. Nu är jag inte en person som är hyterisk över uppgraderingar. Samsung är mästare på att utveckla funktioner som sedan byggts in i Android, så där finns tex inget i Q som jag saknar på min Note 8, men One UI som är Samsung baby är helt fantastisk ?

Aha då förstår jag! Tack för din bild, riktigt bra att få höra andras synpunker såhär! ?

Ursprungligen av SweSG:

Ni vet att ni pingar någon helt annan va? @PaO sett det i flera trådar!

Tror ni vill pinga @jakobnilsson ja!

Haha hoppsan ?

Ursprungligen av tenghamn:

Haha hoppsan ?

Tyckte väl att jag missat något här! ?

  • Medlem
  • 2019-03-21 18:41
Ursprungligen av SweSG:

Ni vet att ni pingar någon helt annan va? @PaO sett det i flera trådar!

Tror ni vill pinga @jakobnilsson ja!

Det är jag som är skuld och lat som inte skriver ut hela pinget, tackar ?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tyckte väl att jag missat något här! ?

Passa på att tacka för din artikelserie om en vecka med S10:an, riktigt bra för oss som är nyfikna på android!

  • Medlem
  • 2019-03-21 18:55
Ursprungligen av tenghamn:

Haha hoppsan ?

Mitt fel
Sorry ?

En sak som är intressant i dessa dagar
Samsung Icon X från 2018 kostade 1990 kr vid launch
Samsung Galaxy Buds från nu (2019) kostar 1590 kr
Airpods 1 kostade ca 1790 kr vid launch
Airpods 2 som kom nyss 2490 kr
Går det så går det ?

Ursprungligen av PaO:

Mitt fel
Sorry ?

En sak som är intressant i dessa dagar
Samsung Icon X från 2018 kostade 1990 kr vid launch
Samsung Galaxy Buds från nu (2019) kostar 1590 kr
Airpods 1 kostade ca 1790 kr vid launch
Airpods 2 som kom nyss 2490 kr
Går det så går det ?

Ja det är en av sakerna jag börjat störa mig på, känns som priserna drar ifrån allt mer.

  • Medlem
  • 2019-03-21 19:01
Ursprungligen av tenghamn:

Ja det är en av sakerna jag börjat störa mig på, känns som priserna drar ifrån allt mer.

Håller med dig om det och blev själv förvånad över 2500 kr för Airpods 2 med trådlös laddning
Dessutom fick man Buds på köpet om man förbokade S10 orna. Om man klarar sig på en mellanklass Android så finns det mycket att välja på ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det och blev själv förvånad över 2500 kr för Airpods 2 med trådlös laddning
Dessutom fick man Buds på köpet om man förbokade S10 orna. Om man klarar sig på en mellanklass Android så finns det mycket att välja på ?

Ja oneplus 6T är intressant! Det segaste är egentligen alla appar och filmer man köpt till iOS genom åren ?

  • Medlem
  • 2019-03-21 19:09
Ursprungligen av tenghamn:

Ja oneplus 6T är intressant! Det segaste är egentligen alla appar och filmer man köpt till iOS genom åren ?

Helt klart ?
Istället för Galaxy Buds skulle kanske Samsung skicka med presentkort på Google Play vid förbokning

BTW Snygg logga ?

Ursprungligen av PaO:

Helt klart ?
Istället för Galaxy Buds skulle kanske Samsung skicka med presentkort på Google Play vid förbokning

BTW Snygg logga ?

Ja om man går över till android är det väll bara att bita i det sura äpplet (?) och lägga lite pengar på appar och liknande.

Tack ?

Ursprungligen av tenghamn:

Ja oneplus 6T är intressant! Det segaste är egentligen alla appar och filmer man köpt till iOS genom åren ?

Har du gjort det en gång (som jag) så är du sedan fri som en fågel och kan hoppa fram och tillbaka som du önskar.
Bara ta smällen en gång.

Ursprungligen av keptang:

Har du gjort det en gång (som jag) så är du sedan fri som en fågel och kan hoppa fram och tillbaka som du önskar.
Bara ta smällen en gång.

Haha ja det är sant! ?

  • Medlem
  • 2019-03-21 21:33

Samsung har ju tagit från tårna i år.
S10 orna med Buds
Galaxy Active
Galaxy Fold
Det kommer en Note 10 som nog är i hästväg
M serien för speciella marknader
Och nu nya A serien med en intressant sak ?

Ursprungligen av PaO:

Samsung har ju tagit från tårna i år.
S10 orna med Buds
Galaxy Active
Galaxy Fold
Det kommer en Note 10 som nog är i hästväg
M serien för speciella marknader
Och nu nya A serien med en intressant sak ?

Coolt! Ja det känns som de har laddat för 2019 länge!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-06-18 12:00

Visste inte riktigt vart jag skulle ställa denna fråga då jag inte ville skapa en ny tråd, men hur går det för Galaxy Fold? Är det någon på detta forum som hann köpa en innan Samsung drog tillbaka mobilen? Var ju ganska mycket ståhej kring telefonen från alla androidanvändare när den visades upp...

Kan man inte slippa sådant här i 99mac? Även Galaxy Flop?

  • Superhjälte
  • 2019-06-18 14:08

Fortsätt gärna diskussionen på https://bubblan.teknikveckan.com/

Vet att de haft både nyheter och diskussioner om Samsung Galaxy F där.

1
Bevaka tråden