Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-12 00:48

Äntligen Ny F1 Race helg vänner Hoppas på ett spännande och roligt race, Verstappen ordnar väl garanterat lite underhållning utöver det vanliga, as usual
Skoj också om Sauber kan skruva upp grejerna ytterligare och vara konkurrenskraftiga med båda sina bilar och förare. Jag har en känsla att vi kan få se en och annan överraskning i resultat listan hehehehehehehe....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-25 12:50

Monaco GP F1 "coming up" motorvänner yeah Hoppas på ett clean race hehehehehe..

Senast redigerat 2018-05-25 15:07
Ursprungligen av cubeis:

Monaco GP F1 coming up motorvänner yeah Hoppas på ett clean race hehehehehe..

Jajemen, kollar på F2-racet nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-21 00:21

Midsommaren är räddad kära motorvänner hehehehe. F1 Race France Plats: Circuit Paul Ricard, Le Castellet
Kul att dom är tillbaks igen i Frankrike. Har väl varit en del olika banor där under årens lopp om jag minns rätt.
Det blir spännande i alla fall både banan och utövarna
Vad tror vi kan Ericsson få fart på sina grejer som sin teamkompis ? Små marginaler gäller nog att ratta med knappnåls precision ibland ...

Ursprungligen av cubeis:

Midsommaren är räddad kära motorvänner hehehehe. F1 Race France Plats: Circuit Paul Ricard, Le Castellet
Kul att dom är tillbaks igen i Frankrike. Har väl varit en del olika banor där under årens lopp om jag minns rätt.
Det blir spännande i alla fall både banan och utövarna
Vad tror vi kan Ericsson få fart på sina grejer som sin teamkompis ? Små marginaler gäller nog att ratta med knappnåls precision ibland ...

Tur att helgen är räddad. Ericsson får få lite tips han med från Ferrari så kvalen sitter, racen är inga problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-22 13:37
Ursprungligen av keptang:

Tur att helgen är räddad. Ericsson får få lite tips han med från Ferrari så kvalen sitter, racen är inga problem.

Otäck krasch med brand i motorn för Ericsson på första träningen, sillen fastnade i halsen fick skölja ner med en rejäl snaps för att lugna nerverna . ingen rolig start på helgen.
Bakhjulen låste sig ju först så nått mekaniskt knas måste det ju vara ?
Det blir ett himla jobb att pussla ihop den bilen till nästa träning och kval... enda positiva var väl att tränings motorn gick upp i rök om man nu ska försöka se nått ljus i tunneln.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-06 10:58

Nu kör vi första träningen F1 SilverStone nu börjar helgen Vad tror vi kan Mercedes ta tillbaks tronen ..?
VM fotboll pyttsan här blir det race av.. okey kanske hinner slänga ett öga på den också lol..

  • Medlem
  • 2018-07-06 23:41

Porsche 919 Tribute förra årets Le Mans modifierad krossar rekordet på Nordslingan ?

https://youtu.be/PQmSUHhP3ug

Snabbare än en F1 pä Spa

https://youtu.be/xH0rUIILq20

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-08 00:13

Så härligt att Sauber är konkurrenskraftiga så mycket roligare race då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-20 10:36

Snart dags för första träningen Tysklands GP Hockenheimring, nu blir det åka av igen

Läste jag att Ericsson inte ska köra första passet utan låna ut bilen till en framtida rookie. Hur ska man tolka det ?

Ursprungligen av cubeis:

Läste jag att Ericsson inte ska köra första passet utan låna ut bilen till en framtida rookie. Hur ska man tolka det ?

Sånt bestäms inför varje säsong, testföraren kör 6 FP1, för Sauber är detta Giovinazzi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-20 12:11
Ursprungligen av keptang:

Sånt bestäms inför varje säsong, testföraren kör 6 FP1, för Sauber är detta Giovinazzi.

Just precis det stämmer bra . Får ta lite dricka i värmen och hoppas på ett spännande race i helgen

  • Medlem
  • 2018-07-20 14:13
Ursprungligen av cubeis:

Snart dags för första träningen Tysklands GP Hockenheimring, nu blir det åka av igen

Läste jag att Ericsson inte ska köra första passet utan låna ut bilen till en framtida rookie. Hur ska man tolka det ?

Ericssons problem är att inte är snabbare än sin stall kamrat, vilket är nummer ett om man vill behålla sin plats i framtiden

Ursprungligen av PaO:

Ericssons problem är att inte är snabbare än sin stall kamrat, vilket är nummer ett om man vill behålla sin plats i framtiden

Så du menar att varje år försvinner 10 förare från F1 och 10 nya kommer in?

  • Medlem
  • 2018-07-20 15:46
Ursprungligen av keptang:

Så du menar att varje år försvinner 10 förare från F1 och 10 nya kommer in?

Man kan tolka det så om man vill ?
Men om man räknar de F1 förare som befinner sig i utflyttningsposition så finns det många som har möjlighet underifrån att ersätta till nästa säsong.
Men även toppförare behöver prestera och att försöka slå stallkamraten är grundbulten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-26 15:08

Nu kör vi F1 Race Belgium GP . Härligt kval igår det här bådar gott ...

  • Medlem
  • 2019-03-18 20:37

Någon som skaffat F1 TV Pro?

Ursprungligen av PaO:

Någon som skaffat F1 TV Pro?

Yep. Funkar bra. Men kör Viaplay också.

Ursprungligen av keptang:

Yep. Funkar bra. Men kör Viaplay också.

Är det live race med svenskt konot?

Ursprungligen av hummel:

Är det live race med svenskt konot?

Japp. Allt live, eller efter om man vill.

  • Medlem
  • 2019-03-20 13:51

Är det någon här som varit med på en gruppresa med buss till F1 som denna: https://nickes.com/sv/f1belgien-bussresa/? Vad har ni i så fall för erfarenheter av det? Vad var bra och vad var dåligt?

Vore kul att höra era erfareheter.

Ursprungligen av PaO:

Någon som skaffat F1 TV Pro?

Finns det nåt liknande för Indy? Börjar bli redigt less på F1 faktiskt. O Viaplay för 400 spänn i månan är ju ingen höjdare.

Ursprungligen av MrQuattro:

Finns det nåt liknande för Indy? Börjar bli redigt less på F1 faktiskt. O Viaplay för 400 spänn i månan är ju ingen höjdare.

Om det blir likadant i år som hittills, så är det inte så kul att se på F1, jag håller med dig. När bara två till tre stall dominerar totalt blir det ingen spänningsmoment alls. Och jag misstänker att redan i nästa tävling kommer Hamilton visa var skåpet ska stå. För jag kan inte tro att Bottas hade blivit så här snabbt under vintern!

Ursprungligen av pick-me-up:

Om det blir likadant i år som hittills, så är det inte så kul att se på F1, jag håller med dig. När bara två till tre stall dominerar totalt blir det ingen spänningsmoment alls. Och jag misstänker att redan i nästa tävling kommer Hamilton visa var skåpet ska stå. För jag kan inte tro att Bottas hade blivit så här snabbt under vintern!

Om det ska vara så att enbart Merca vinner hela tiden i år igen kommer jag lessna fort. Mitt Ferrarihjärta brister lite varenda gång det går åt pipan, hoppas ju på att Vettel kan leverera en VM titel i år men det kommer ju inte hända. Därav känns det bättre att skippa F1 i år och fokusera på Indy. Känns även mer som genuin racing med IndyCar. Alla bilar har samma förutsättning att vinna då det är samma motor (ja jag vet att det är två olika märken) och samma chassi.

Ursprungligen av MrQuattro:

Finns det nåt liknande för Indy? Börjar bli redigt less på F1 faktiskt. O Viaplay för 400 spänn i månan är ju ingen höjdare.

Viaplay visar både Indy och F1. Så kanske är ok ändå.

För Indy finns NBC Sports Gold om du använder en VPN i USA.
Där kan du se träningar och kval live. Race kan du inte se live men dock i efterhand.

Köpte ett år på NBC Sports Gold för $49.99, kostar nu $54.99, inga stora pengar för ett helt år.

Ursprungligen av keptang:

Viaplay visar både Indy och F1. Så kanske är ok ändå.

För Indy finns NBC Sports Gold om du använder en VPN i USA.
Där kan du se träningar och kval live. Race kan du inte se live men dock i efterhand.

Köpte ett år på NBC Sports Gold för $49.99, kostar nu $54.99, inga stora pengar för ett helt år.

Där föll det bort för min del. Får bittert fortsätta med Viaplay då. Får ju även se Nascar med Viaplay iförsig så det är kanske inte så tokigt ändå. Förövrigt visar ju Viaplay både kval och race för Indy i realtid.

Ursprungligen av MrQuattro:

Där föll det bort för min del. Får bittert fortsätta med Viaplay då. Får ju även se Nascar med Viaplay iförsig så det är kanske inte så tokigt ändå. Förövrigt visar ju Viaplay både kval och race för Indy i realtid.

Jepp, man vill ju se live.
Jag kör både NBC Sports Gold och Viaplay då jag vill se träningarna live också.
NBC Sports Gold är så billigt så det var inget att fundera på för mig.

  • Medlem
  • 2019-03-22 14:52
Ursprungligen av MrQuattro:

Om det ska vara så att enbart Merca vinner hela tiden i år igen kommer jag lessna fort. Mitt Ferrarihjärta brister lite varenda gång det går åt pipan, hoppas ju på att Vettel kan leverera en VM titel i år men det kommer ju inte hända. Därav känns det bättre att skippa F1 i år och fokusera på Indy. Känns även mer som genuin racing med IndyCar. Alla bilar har samma förutsättning att vinna då det är samma motor (ja jag vet att det är två olika märken) och samma chassi.

Håller med dig om det fullständigt
Spänning är det man är ute efter även om Ferrari inte vinner ?

Längtar ibland tillbaka till säsongen då Button körde Brawn 2009, då var det spännande ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-22 16:38

Vet inte riktigt vad Ferrari pysslar med. Dom har säkert resurserna men nått brister när det gäller att få allt att klaffa tillsammans. Risk att dom får svårt att täppa till luckan till Mercedes.
Tror inte det hänger på att den nya föraren ska fixa vinsterna åt Ferrari vilket dom säkert hade hoppats.
Det är bilen som inte räcker till, nu är det ju tidigt men känslan är att dom ligger efter prestandamässigt sånt är svårt att ta igen när F1 cirkusen har startat igång med allt vad det innebär..

  • Medlem
  • 2019-03-22 23:08
Ursprungligen av cubeis:

Vet inte riktigt vad Ferrari pysslar med. Dom har säkert resurserna men nått brister när det gäller att få allt att klaffa tillsammans. Risk att dom får svårt att täppa till luckan till Mercedes.
Tror inte det hänger på att den nya föraren ska fixa vinsterna åt Ferrari vilket dom säkert hade hoppats.
Det är bilen som inte räcker till, nu är det ju tidigt men känslan är att dom ligger efter prestandamässigt sånt är svårt att ta igen när F1 cirkusen har startat igång med allt vad det innebär..

Hur många år har inte Ferrari maniskt upprepat mantrat att; ”Vi ligger en bit efter. Men nästa år, då är vi ikapp och förbi!”
Så har det låtit sedan Kimi tog deras sista titel. Var det 2007? Efter det har det bara gått utför.

Nä. Grattis Hamilton till VM-titlarna 2019 och 2020! Vi fans får hoppas på det nya reglementet som träder i kraft 2021.

Fram tills dess är det roligare med VM i kärringkånk än F1. ???

Bevaka tråden