Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missa inte Ida i Teknikhjälpen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På söndag drar Teknikhjälpen igång, den livesända episka finalen av En podd om teknik som efter 10 år beslutat sig för att sluta podda. Ida är en av gästerna som dyker upp under eftermiddagen för att prata om kroppsburen teknik.

Läs hela artikeln här

Kul!

@emilakered och @nikka läste jag skulle vara med också. Kan det varit på SweC jag läste det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-23 20:35

Jadå. @emilakered är redan på plats och riggar. Jag kommer upp imorgon.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-03-23 23:39

??? någonting som jag tydligen missat under 10 år ???
Sannolikt eftersom ordet "podd" ingick i beskrivningen. P.g.a. en hörselskada som finner sitt ursprung 40-45 år tillbaka så kan jag inte lyssna på poddar. Alla röster blandas till en ogenomtränglig ljudväg. Trist men sant.

Ursprungligen av Gunnar B:

??? någonting som jag tydligen missat under 10 år ???
Sannolikt eftersom ordet "podd" ingick i beskrivningen. P.g.a. en hörselskada som finner sitt ursprung 40-45 år tillbaka så kan jag inte lyssna på poddar. Alla röster blandas till en ogenomtränglig ljudväg. Trist men sant.

Trist vännen :/ Jag minns när jag blåste ut mitt vänstra öra med extremt högt ljud. Var som ett lock som vägrade släppa. Jag har dock fått tillbaka min hörsel. Tog dock en månad eller så. Jobbig tid!

På tal om ljud gjorde jag ett test igår på nätet. Man skulle höra skillnad på en mp3 i 128kbit/s, en på 320kbit/s och en okomprimerad WAV-fil. Fick 5 av 6 rätt:

Testade på ett par Dali högtalare. Testade även på ett par billiga Edifier högtalare. 4 av 5 fick jag där. Jag hör direkt vilken 128kbit/s är, dom andra har jag svårt med. Men tydligen gick det ganska bra.

https://www.npr.org/sections/therecord/2015/0...

Ingen aning hur hur exakt testet är dock. Men lite kul att göra.

Podden har jag också missat i 10 år

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-24 09:13

Oerhört trist att dom ska sluta. Ramlade över deras Podd för 7-8år sedan så jag sträcklyssnade tidigare avsnitt för att komma ikapp.
Nu har man lyssnat så länge att det känns som man känner killarna. Kommer helt klart sakna dom ?

Nu har jag hittat fram till dagens inspelningsstudio. Blir kul det här!

1
Bevaka tråden