Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny bild på Airpower dyker upp i källkoden på Apples webbsida

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internet-detektiver har grävt fram nya bilder på Airpower, och enligt källor ska nya förseningar inneburit att lanseringen sker först sent i mars.

Läs hela artikeln här

Det läskiga är att det ser ut som det saknas en enhet på plattan.
Släpper Apple en dyr ladd-platta för två enheter är det faktiskt ett failure även om du kan slänga dessa två enheter lite hur du vill på ytan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-22 18:40
Ursprungligen av Mackan1984:

Det läskiga är att det ser ut som det saknas en enhet på plattan.
Släpper Apple en dyr ladd-platta för två enheter är det faktiskt ett failure även om du kan slänga dessa två enheter lite hur du vill på ytan...

Utan att ha fingranskat bilderna undrar jag om du inte kan flytta AirPods:en lite och klämma in en klocka? Men, den som har tid kan väl mäta telefonerna samt ligthningkontakterna och jämför med själva plattan. Själv ska jag servera lite vin..?

Ursprungligen av xms67:

Utan att ha fingranskat bilderna undrar jag om du inte kan flytta AirPods:en lite och klämma in en klocka? Men, den som har tid kan väl mäta telefonerna samt ligthningkontakterna och jämför med själva plattan. Själv ska jag servera lite vin..?

Tänker mer på att de inte släppt en bild med plattan och tre enheter sen de visade den 2017.
Skål ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Tänker mer på att de inte släppt en bild med plattan och tre enheter sen de visade den 2017.
Skål ?

Funkade inte med 3 coils, blev för varmt och krävde för mycket energi. Det är min gissning.

Ursprungligen av xms67:

Utan att ha fingranskat bilderna undrar jag om du inte kan flytta AirPods:en lite och klämma in en klocka? Men, den som har tid kan väl mäta telefonerna samt ligthningkontakterna och jämför med själva plattan. Själv ska jag servera lite vin..?

Min högst amatörmässiga mätning visar att undre bilden, den gamla, har en lite bredare platta.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det läskiga är att det ser ut som det saknas en enhet på plattan.
Släpper Apple en dyr ladd-platta för två enheter är det faktiskt ett failure även om du kan slänga dessa två enheter lite hur du vill på ytan...

Min gissning är att de allra flesta användare inte har fler än två enheter att ladda samtidigt. De har en iPhone och på sin höjd AirPods (eftersom de blir allt mer populära). Antalet användare som både har iPhone, Watch och AirPods är nog ytterst få sett till hur många som kan komma att köpa laddningsplattan.

  • Medlem
  • 2019-03-23 09:54
Ursprungligen av sextontio:

Min gissning är att de allra flesta användare inte har fler än två enheter att ladda samtidigt. De har en iPhone och på sin höjd AirPods (eftersom de blir allt mer populära). Antalet användare som både har iPhone, Watch och AirPods är nog ytterst få sett till hur många som kan komma att köpa laddningsplattan.

Paopower ?
4 st Micro och 1 USB C

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2019-03-23 09:57
Ursprungligen av Weedberg:

Min högst amatörmässiga mätning visar att undre bilden, den gamla, har en lite bredare platta.

den gamla och den nya bilden har exakt samma mått ?

Ursprungligen av PaO:

Paopower ?
4 st Micro och 1 USB C

Jag har svårt att se vad det är du har där. I fråga om trådlös laddning så tror jag fortfarande att flertalet använder en laddningsplatta för högst två enheter samtidigt. Sedan finns det de som har ett större behov, men de är antagligen få när det ställs i relation till hela kundgruppen.

Ursprungligen av gustavv:

den gamla och den nya bilden har exakt samma mått ?

Se där, så bra mäter jag!

Ursprungligen av sextontio:

Min gissning är att de allra flesta användare inte har fler än två enheter att ladda samtidigt. De har en iPhone och på sin höjd AirPods (eftersom de blir allt mer populära). Antalet användare som både har iPhone, Watch och AirPods är nog ytterst få sett till hur många som kan komma att köpa laddningsplattan.

Det är nog snarare som keptang säger att de inte klarade värmen för flera spolar än det.
En tjusning med denna plattan skulle ju vara att man kunde lägga enheter hur- och vartsomhelst på plattan.
En platta med två spolar borde till och med Apple kunnat gjort snabbt och lätt i sitt första försök till qi-platta.

Ursprungligen av PaO:

Paopower ?
4 st Micro och 1 USB C

Galaxy tab, buds, två mikro till resten av familjens Samsung-prylar?
Sen usb-c till noten?

Har en qi-laddare och 12 watt lightning vid sängen, sambons sida har en 12 watt lightning.
I hallen står ett ställ för lightning/Watch, vid datorn ett qi-ställ för mobil och Watch.
Sen har tjejens ungar två 12 watt lightning som man aldrig vet vart dom sitter, min kan flyga iväg också när youtube gjort slut på deras batteri...

Om laddplattan inte klarar av att ladda hur som helst på ytan. 3 klockor liggandes på vänster sida lika bra som två iPhones bredvid varandra osv så behöver de inte släppa nån enhet alls.
Det stora var ju en ny standard och en ny teknik så allt kan laddas sömlöst.

  • Medlem
  • 2019-03-24 06:54
Ursprungligen av Chaosstar:

Om laddplattan inte klarar av att ladda hur som helst på ytan. 3 klockor liggandes på vänster sida lika bra som två iPhones bredvid varandra osv så behöver de inte släppa nån enhet alls.
Det stora var ju en ny standard och en ny teknik så allt kan laddas sömlöst.

Det är en sak
Sedan om man nu skulle kunna lägga tre saker på den som laddas samtidigt hur långsamt laddas då tex iPhone

  • Medlem
  • 2019-03-24 06:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Galaxy tab, buds, två mikro till resten av familjens Samsung-prylar?
Sen usb-c till noten?

Har en qi-laddare och 12 watt lightning vid sängen, sambons sida har en 12 watt lightning.
I hallen står ett ställ för lightning/Watch, vid datorn ett qi-ställ för mobil och Watch.
Sen har tjejens ungar två 12 watt lightning som man aldrig vet vart dom sitter, min kan flyga iväg också när youtube gjort slut på deras batteri...

Snyggt
Vi laddar dagligen 3 plattor och 4 till 5 mobiler och en klocka ?

Otroligt! Den är dödförklarad av Apple efter 19 månader efter att dom presenterade den.
https://iphone.appleinsider.com/articles/19/0...

1
Bevaka tråden