Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia släpper e-SIM till Apple Watch 29 mars

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa vecka kan du beställa e-SIM till Apple Watch hos Telia, något som sedan tidigare varit möjligt hos operatörerna Telenor och Tre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-03-22 12:24

Vill ha eSim till min SMax!

Och de svarade på av mina gamla tweet med att uppdatera med datum.

Det tyckte jag var snyggt gjort av dem:)

Ursprungligen av mattiL:

Vill ha eSim till min SMax!

Samma här! e-SIM till Apple watch tycker jag verkar totalt onödigt, men e-Sim till XS/XS Max möjliggör ju två abonnemang i samma telefon. Mycket användbart för oss med två telefonnummer.

Så Telia tar alltså betalt för e-sim till klockan men inte för ett extra sim till iPad.
Logiskt... ?

Ursprungligen av Chaosstar:

Så Telia tar alltså betalt för e-sim till klockan men inte för ett extra sim till iPad.
Logiskt... ?

Hur gör du för att få ett extra sim till din iPad utan extra kostnad?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-03-22 15:17

Tyvärr inte till företags abonnemang.

Ursprungligen av The Cat:

Tyvärr inte till företags abonnemang.

Är det sant? Inte alls?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-03-22 23:16
Ursprungligen av Chaosstar:

Är det sant? Inte alls?

Ett sms till 4466 med ordet ”klocka” besvarar dina frågor.

Ursprungligen av MrQuattro:

Samma här! e-SIM till Apple watch tycker jag verkar totalt onödigt, men e-Sim till XS/XS Max möjliggör ju två abonnemang i samma telefon. Mycket användbart för oss med två telefonnummer.

Tele2 erbjuder det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-25 12:15
Ursprungligen av Chaosstar:

Så Telia tar alltså betalt för e-sim till klockan men inte för ett extra sim till iPad.
Logiskt... ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur gör du för att få ett extra sim till din iPad utan extra kostnad?

Undrar jag också.

Jag sitter i detta nu i samtal med Telia gällande att de har debiterat mig 96,66 kr för mycket på fakturan som har förfallodatum 30/4. Personen jag talar med påstår att mitt 12 GB-abonnemang inte finns längre och har gjorts om till ett dyrare 20 GB-abonnemang (!). Detta helt utan att jag har godkänt det. Dessutom påstår hon att ett SMS har skickats ut om detta, ett jag inte har mottagit. Oavsett vilket så kan de inte göra abonnemangsförändringar på mitt avtal med Telia om jag inte godkänner det. Helt vansinnigt detta...

Dessutom på står hon att jag har ett familjeabonnemang pga att jag har ett extra-sim till abonnemanget, något jag har haft hur länge som helst och som används i iPad.

Ursprungligen av zinned:

Undrar jag också.

Jag sitter i detta nu i samtal med Telia gällande att de har debiterat mig 96,66 kr för mycket på fakturan som har förfallodatum 30/4. Personen jag talar med påstår att mitt 12 GB-abonnemang inte finns längre och har gjorts om till ett dyrare 20 GB-abonnemang (!). Detta helt utan att jag har godkänt det. Dessutom påstår hon att ett SMS har skickats ut om detta, ett jag inte har mottagit. Oavsett vilket så kan de inte göra abonnemangsförändringar på mitt avtal med Telia om jag inte godkänner det. Helt vansinnigt detta...

Dessutom på står hon att jag har ett familjeabonnemang pga att jag har ett extra-sim till abonnemanget, något jag har haft hur länge som helst och som används i iPad.

Jag fick ett SMS om det där för ett tag sedan så de har gjort ett utskick men det betyder inte att du har fått det. Jag minns inte riktigt vad de skrev, jag tror att det var något om något extra (men ointressant för mig) erbjudande i samband med övergången

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-27 18:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fick ett SMS om det där för ett tag sedan så de har gjort ett utskick men det betyder inte att du har fått det. Jag minns inte riktigt vad de skrev, jag tror att det var något om något extra (men ointressant för mig) erbjudande i samband med övergången

Jag har talat med dem och de stryker nu denna fakturan. Jag får dock inte behålla mitt abonnemang utan jag måste ha deras nya abonnemangsform.

Det känns aktuellt att hoppa över till Telenor istället, som ger mer data per månad för mindre pengar. Jag som dock har kört Telia i drygt 10 år, har längre någon större betydelse i täckning vilken av dessa två man använder? Eller det är sak samma?

Ursprungligen av zinned:

Jag har talat med dem och de stryker nu denna fakturan. Jag får dock inte behålla mitt abonnemang utan jag måste ha deras nya abonnemangsform.

Det känns aktuellt att hoppa över till Telenor istället, som ger mer data per månad för mindre pengar. Jag som dock har kört Telia i drygt 10 år, har längre någon större betydelse i täckning vilken av dessa två man använder? Eller det är sak samma?

Här uppe spelar det fortfarande stor roll. Det lär inte spela lika stor roll hos dig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-28 10:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Här uppe spelar det fortfarande stor roll. Det lär inte spela lika stor roll hos dig

Gör det verkligen det? I Luleå Stad? Jag köper att det kan vara sämre i ödemarken utanför Luleå men i staden bör det väl fungera...eller?

Dock är jag endast i Luleå max en gång om året

Ursprungligen av Chaosstar:

Så Telia tar alltså betalt för e-sim till klockan men inte för ett extra sim till iPad.
Logiskt... ?

Med abonnemanget Telia komplett kostar ett extra sim till iPad 29 kr/mån. E-sim till klockan är gratis de första tre månaderna och sedan kostar det 69 kr/mån.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-29 09:52

För dyrt! Annars hade jag hoppat på det.

Ursprungligen av kenjon:

För dyrt! Annars hade jag hoppat på det.

Och Telia är väl ändå billigast i Sverige på detta? Är det någon som har koll på priserna hos de olika operatörerna?

Ursprungligen av BlackSmp:

Och Telia är väl ändå billigast i Sverige på detta? Är det någon som har koll på priserna hos de olika operatörerna?

Telenor är billigare än Telia på AppleWatch stöd, tar 49kr/mån och 6 månader fritt.

Har det själv, fungerar kanon.

Ursprungligen av andlin76:

Telenor är billigare än Telia på AppleWatch stöd, tar 49kr/mån och 6 månader fritt.

Har det själv, fungerar kanon.

Låter bra. Vilka var det som tog 99kr?

  • Medlem
  • 2019-03-29 13:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Låter bra. Vilka var det som tog 99kr?

3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-05-07 16:48

Halebop Extend för e-sim till Apple Watch

Nu har Helebop följt pappa Telia i spåren och erbjuder e-sim till Apple Watch. De kallar det Halebop Extend. Kostar precis som hos Telia 69 kr/månad efter tre gratismånader.

https://www.halebop.se/extend

Testade ännu en gång att skicka ordet Klocka till 4433 och fick nu positivt svar.

Jag har alltså inte ändrat abonnemang sedan 22 mars då Telia lanserade sitt e-sim utan har vanligt Halebop Liten. Tolkade svaret i april som att det var på gång men inte klart än. Då fanns inget på hemsidan om Extend.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-05-07 22:45

Och det funkar som det borde

  • Medlem
  • Urshult
  • 2019-05-08 10:00

Jag har problem med att få mina samtal till klockan då telefonen inte är i närheten. Jag har 12.2 på telefonen och 5.2 på klockan. Jag har haft flertalet missade samtal. Det lustiga är att telefonen inte visar att jag har missade samtal när jag kollar den, bara en genväg till att ringa upp den som jag missat samtalet ifrån. Någon som har/haft liknande problem? Jag kollade med Telia, men dom hänvisade först till att jag skulle "starta om appen".... När jag upplyst dom om att det inte är en app så hänvisar dom till Apple

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-05-09 01:12

Har du tjänsten med eSIM i klockan (gen4 av AW)? Har du startat om telefonen efter installationen av eSIM?
Det är ju en Telefonapp, så visst går den att starta om. Testat med Hård omstart av telefonen?

1
Bevaka tråden