Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix testar billigt mobilfokuserat abonnemang

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett nytt Netflix-abonnemang ska testas på några marknader, som begränsar användningen till mobila enheter i utbyte mot billigare prislapp.

Läs hela artikeln här

Stöds Airplay/Chromecast?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-25 11:14
Ursprungligen av Zeugma:

Stöds Airplay/Chromecast?

Det framgår inte av informationen som är tillgänglig. En kan ju anta att Netflix skulle vilja begränsa hur man kan titta på innehållet om det nu ska vara begränsad till mobila enheter, men det är oklart hur det i så fall fungerar. Kanske syns inte Airplay/Google Cast-knappar om man är inloggad med ett konto som har mobil-konto?

Ursprungligen av ekloev:

Det framgår inte av informationen som är tillgänglig. En kan ju anta att Netflix skulle vilja begränsa hur man kan titta på innehållet om det nu ska vara begränsad till mobila enheter, men det är oklart hur det i så fall fungerar. Kanske syns inte Airplay/Google Cast-knappar om man är inloggad med ett konto som har mobil-konto?

Jag undrar hur Apples regler ser ut vad gäller funktion. De brukar vara ganska kinkiga.

Hur är det tänkt att dessa abonnemang ska fungera? Läste tidigare på https://billigastemobilabonnemang.nu om precis samma sak men hittade inte särskilt mycket information kring detta.. Men gillar man Netflix så är det ju bra!

Men, om man redan har Netflix på TV så kan man ju redan se på det i mobilen/paddan/datorn... så, det finns alltså de som hellre gluttar på storfilmer på pluttiga småskärmar och tycker det ät praktiskt och bra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-05 08:21

Precis. Det är ju inte länken/förbindelsen (fast förbindelse jmf mobilas) som avses utan själva presentationen och upplevelsen. Nöjer du dig med enbart en liten skärm på mobilen får du en mindre prislapp. *Om* det resonemanget håller, så betyder det att det inte kommer att erbjudas AirPlay/Chromecast som gör att du igen kan visa det på en stor TV eller annat yta. Hur man löser det tekniskt har jag inte funderat vidare på. Och till syvende och sist kan alltid Apple ha en åsikt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-05 09:49
Ursprungligen av CekariYH:

... så, det finns alltså de som hellre gluttar på storfilmer på pluttiga småskärmar och tycker det ät praktiskt och bra?

Försöket riktar sig inte till oss i Sverige utan till andra marknader som kanske har andra vanor, Netflix har testat detta i Malaysia och Indien.

Men personligen så har min TV lagt av sedan ett halvår och jag har inte prioriterat skaffa en ny. Allt TV-tittande sker istället på iMacen, ibland MBP och faktiskt har jag märkt allt mer, på iPhonen. Funkar över förväntan. Jag är lagom närsynt, så med glasögonen uppskjutna i pannan blir det rena storskärmsupplevelsen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-05 10:16

Hittade en nyare länk, efter släppet i Indien. Lokal nedladdning till mobil/platta möjlig, men inte att casta till TV. Mindre än halva priset jämfört med ett vanligt indiskt Netflix-abb.
https://variety.com/2019/digital/asia/netflix...

1
Bevaka tråden