Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Apples event ikväll

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Beatles-eventet var ännu värre.

Minns jag fel nu, men Beatles-lanseringen på Itunes var väl aldrig något event?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-03-26 08:00

Ja vad säger man?!?.....en hel del krystade ögonblick var det allt! Tim Cook lär sig nog aldrig att presentera på ett trovärdigt sätt eller så jämför man honom för mycket med Steve Jobs som verkligen hade känsla för det!

Det kröp i kroppen på mig när han skulle tacka Oprah, efter hennes krystade slutfras.....APPPLE!!! ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-26 09:14
Ursprungligen av Jedih:

Ja vad säger man?!?.....en hel del krystade ögonblick var det allt! Tim Cook lär sig nog aldrig att presentera på ett trovärdigt sätt eller så jämför man honom för mycket med Steve Jobs som verkligen hade känsla för det!

Det kröp i kroppen på mig när han skulle tacka Oprah, efter hennes krystade slutfras.....APPPLE!!! ?

Jag tyckte Steve Carell kändes väldigt mycket som Steve Jobs vid ett par tillfällen när han pratade. Tänkte länka klipp men de har inte lagt upp dem än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-26 09:45
Ursprungligen av jonasn:

Jag tyckte Steve Carell kändes väldigt mycket som Steve Jobs vid ett par tillfällen när han pratade. Tänkte länka klipp men de har inte lagt upp dem än.

Ungefär såhär?

Tydligen från ett inslag i The Daily Show 2012
Källa

Senast redigerat 2019-03-26 10:00
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-26 10:31
Ursprungligen av IngoX:

Ungefär såhär?
https://i.imgur.com/ZOjAI.jpg
Tydligen från ett inslag i The Daily Show 2012
Källa

Snyggt! Men jag tänkte mer på hur han pratade än utseendemässigt.
https://youtu.be/w2PowDZMOO8?t=153

Senast redigerat 2019-03-26 10:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-26 10:44

Såg eventet online hemifrån igår, bara vänta tills nästa Apple Event 25:e April 19:00 nu

Gillade mest Apple Arcade och stabila iOS 12.2

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-26 10:47
Ursprungligen av Bittin^:

nästa Apple Event 25:e April 19:00

Har jag missat något?

Ursprungligen av Bittin^:

Såg eventet online hemifrån igår, bara vänta tills nästa Apple Event 25:e April 19:00 nu

Gillade mest Apple Arcade och stabila iOS 12.2

Hittar verkligen ingenting som tyder på att det skulle bli något event före WWDC nu. Vad har du för källor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-26 23:55

Imponerande

Wake up! - It's a new world!
Tycker det här var en av de bättre och snyggare Apple eventen på mycket länge - och vilka otroligt proffsigt goda filmer! Intro-filmen med Apples historia i form av en fejkad filmingress var genialisk och en av de bättre PR-filmerna på många år! Sedan den svartvita 'kreativa regissörsfilmen' för Apple TV+ med Spielberg, Abrahams och Howard var en riktig käftsmäll mot Apples konkurrenter om streamade TV-tjänster; Tim Cook & co. har knuffat utvecklingen ännu ett steg åt rätt håll och de stämmer i bäcken och visar hur slipstenen skall dras; Apples självkänsla och framtidstro är orubblig trots alla kraxande olyckskorpar. Själv har jag fått förnyat förtroende som jag inte känt på länge; Apple handlar inte enbart om tröttsamt tjat om evigt uppdaterad och innovativ hårdvara - det är deras hela ekosystem som gör dom till vinnare. Visst, solen har fläckar och Apple är långt ifrån perfekt, men det som de gör - gör de betydligt bättre än någon annan. De är helheten som räknas; produkterna - miljötänket - innovationerna - visionen - funktionaliteten - integriteten - användarvänligheten. Sen må allt i presentationen ha en traditionell amerikansk 'showtime-touch' som vi européer ibland har lite svårt för, men det är ju bara showbiz. Vad är det de gamla romarna brukade säga; ''bröd & skådespel åt folket!''. Ni som skade och suktar efter nya hårdvaruuppdateringar kommer att få ert lystmäte tillfredställt; don't you worry - men det som presenterades ikväll var ett stort steg framåt för Apple på ett nytt sätt. Att de sedan lanserade ett eget 'kreditkort' också kan ju kännas lite komiskt.... det är dock lite bortom min egen begreppshorisont...

  • Medlem
  • 2019-03-27 04:53
Ursprungligen av Clavius:

Wake up! - It's a new world!
Tycker det här var en av de bättre och snyggare Apple eventen på mycket länge - och vilka otroligt proffsigt goda filmer! Intro-filmen med Apples historia i form av en fejkad filmingress var genialisk och en av de bättre PR-filmerna på många år! Sedan den svartvita 'kreativa regissörsfilmen' för Apple TV+ med Spielberg, Abrahams och Howard var en riktig käftsmäll mot Apples konkurrenter om streamade TV-tjänster; Tim Cook & co. har knuffat utvecklingen ännu ett steg åt rätt håll och de stämmer i bäcken och visar hur slipstenen skall dras; Apples självkänsla och framtidstro är orubblig trots alla kraxande olyckskorpar. Själv har jag fått förnyat förtroende som jag inte känt på länge; Apple handlar inte enbart om tröttsamt tjat om evigt uppdaterad och innovativ hårdvara - det är deras hela ekosystem som gör dom till vinnare. Visst, solen har fläckar och Apple är långt ifrån perfekt, men det som de gör - gör de betydligt bättre än någon annan. De är helheten som räknas; produkterna - miljötänket - innovationerna - visionen - funktionaliteten - integriteten - användarvänligheten. Sen må allt i presentationen ha en traditionell amerikansk 'showtime-touch' som vi européer ibland har lite svårt för, men det är ju bara showbiz. Vad är det de gamla romarna brukade säga; ''bröd & skådespel åt folket!''. Ni som skade och suktar efter nya hårdvaruuppdateringar kommer att få ert lystmäte tillfredställt; don't you worry - men det som presenterades ikväll var ett stort steg framåt för Apple på ett nytt sätt. Att de sedan lanserade ett eget 'kreditkort' också kan ju kännas lite komiskt.... det är dock lite bortom min egen begreppshorisont...

Håller inte direkt med dig om det ?
Hade man släppt grejorna direkt och talat om priser kanske
Tycker The Verge sammanfattning är bra

https://youtu.be/cKwxJPibwuI

Ursprungligen av PaO:

Håller inte direkt med dig om det ?
Hade man släppt grejorna direkt och talat om priser kanske
Tycker The Verge sammanfattning är bra

https://youtu.be/cKwxJPibwuI

Det är väl lite så här Apple jobbar.
Visa lite, visa lite igen, släpp pris och datum.
Voilà! Du har tre gångers mediabrus på en grej.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-03-27 07:35

Här är Steve Carell, nu när jag har lyssnat igen tror jag att det bara är något i hans röst som påminner om Jobs.
https://youtu.be/TZmBoMZFC8g?t=4599

Av de shower som presenterades blev jag mest intresserad av "Little America". Har fortfarande inte förstått om "The Morning Show" faktiskt är en pratshow eller om det är en komediserie.

Senast redigerat 2019-03-27 07:51
Ursprungligen av jonasn:

Här är Steve Carell, nu när jag har lyssnat igen tror jag att det bara är något i hans röst som påminner om Jobs.
https://youtu.be/TZmBoMZFC8g?t=4599

Av de shower som presenterades blev jag mest intresserad av "Little America". Har fortfarande inte förstått om "The Morning Show" faktiskt är en pratshow eller om det är en komediserie.

Ja deras röster är lika men har väl inget med Apple att göra så.
Även om du lyssnar på hans röst i tidigare filmer kommer du finna den likheten ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-28 10:17

För oss på denna sidan pölen kan jag inte se att något av allt de presenterade skulle vara något att höja på ögonbrynen över. Bara en enda stor gäspning över detta eventet, kan jag tycka.

PS. Hade inga förväntningar alls. DS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-28 11:57
Ursprungligen av zinned:

För oss på denna sidan pölen kan jag inte se att något av allt de presenterade skulle vara något att höja på ögonbrynen över. Bara en enda stor gäspning över detta eventet, kan jag tycka.

PS. Hade inga förväntningar alls. DS.

Nej, dessvärre har Apple vuxit till en jätte med många armar och då blir hela bolaget lite "washed out". För 15 år sedan skulle de bygga bra laptops, bra desktops och ett OS som löste uppgiften väl. Man hade lite sida-aktiveter med AirPort och iPod men huvudmålet för bolaget var enkelt / tydligt.

Idag är det lite kaos skulle jag våga säga. Otydliga produkt-segemnt, man ska doppa tårna i saker man egentligen inte har någon tradition eller erfarenhet i så som betal- och kreditlösningar. Mycket möjligt är Apple vad de var 1995 fast framgångsrika, många trådar, många produkter och då en enormt utspridd kundbas.

Att en majoritet av Apples kunder ex. bara äger en iPhone och inte en Mac är ganska givet och jag tror Apple direkt ser en trend att mobiler likt dator kommer sluta uppdateras på årlig basis. Då vill man "hålla intresset" vid liv på andra sätt.

Vad som lite förvånar mig är att Apple satsar stenhårt på "other stuff" men att man dödat saker man tidigare alltid jobbat med. Proffs- och semi-proffsegmentet för bild, musik och video var Apple överlägsna på fram till c:a 2012 eller dyl när man glömde bort eller la ner flera hård och mjukvaruprodukter. I router / home-network skulle Apple kunnat dominera om de ville men igen, man har lagt ner detta - inklusive en billig / enkel ljud-streaming enhet. Å andra sidan går man tillbaka in och skapar en medioker högtalare…

Lite förvirrat läget hos Apple skulle jag säga men det blir nog lätt så när man vuxit till sig och vill fortsätta vara relevant.

Bevaka tråden