Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpower är officiellt nedlagd

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

1a april på måndag, vänta å se vad som händer ?

Ursprungligen av PaO:

Har man en S10 och köper Samsung Trådlösa laddning duo 2.0 för tusen spänn eller så, så laddar den nästan lika snabbt som trådat. Kanske de hos Samsung som gjort detta får nya arbetsuppgifter på måndag, till Note eventet efter sommaren att plocka fram ur bakfickan en motsvarighet till den nedlagda Airpower ?

Nja. Så lätt är det nog inte

https://ifixit.org/blog/14883/what-finally-killed-airpower/

Citat:

And that can be difficult—that can stop someone’s pacemaker if it’s too high of a level. Or it could short circuit someone’s hearing aid.”

Kan rekommendera Nomad Base Station:
https://www.webhallen.com/se/product/293224-N...

Ursprungligen av Redaktionen:

Du som optimistiskt hoppats på att Apple till slut skulle lansera laddningsplattan Airpower kan sluta hoppas.

Läs hela artikeln här

Förstår inte problemet. Airpower är en extremt stor laddningsplatta, köp två vanliga och tadaa,...

Plux finns ju om man gilla formatet.
Finns på indiegogo.
https://www.indiegogo.com/projects/plux-charg...

Ursprungligen av Mackan1984:

Plux finns ju om man gilla formatet.
Finns på indiegogo.
https://www.indiegogo.com/projects/plux-charg...

Jag har en Plux till salu på Blocket om någon är intresserad.;)

Ursprungligen av Paulista:

Förstår inte problemet. Airpower är en extremt stor laddningsplatta, köp två vanliga och tadaa,...

Ehh nej. Apples laddningsplatta i sig var det väl ingen som brydde sig om egentligen. Det stora var ju en ny Qi-laddare-standard som skulle möjliggöra ”fri” laddning på ytan, dvs inte en spole per grej längre.
Tyvärr verkar det nu som att det varken blir någon AirPower eller ny Qi-standard. Apple klarade inte av att få till det.

  • Medlem
  • 2019-03-31 00:31
Ursprungligen av PaO:

Två ord; Note 7 (släpptes brandfarlig)
Galaxy Fold (visades 2012, släpps 2019)

Släpper Apple denna innan 2024 har dom fortfarande gjort ett bättre jobb än Samsung.

  • Medlem
  • 2019-03-31 13:03
Ursprungligen av Mackan1984:

Två ord; Note 7 (släpptes brandfarlig)
Galaxy Fold (visades 2012, släpps 2019)

Släpper Apple denna innan 2024 har dom fortfarande gjort ett bättre jobb än Samsung.

Fadäsen Note 7 och fadäsen Airpower är två helt skilda saker i mina ögon

Visa en bild från Samsung på Galaxy Fold från 2012 som presenterats på ett event eller dylikt

Ursprungligen av PaO:

Fadäsen Note 7 och fadäsen Airpower är två helt skilda saker i mina ögon

Visa en bild från Samsung på Galaxy Fold från 2012 som presenterats på ett event eller dylikt

Ber om ursäkt 2014 var det så Apple har till 2022 på sig.

Det jag tycket är mest intressant med hela AirPower diskussionen är hur mycket känslor nedläggningen orsakar.. ? Läser trådar på nätet och twitter där man är helt i upplösningstillstånd över det.

Det är (var) en laddare med lite ny teknik.. Jag hade sett fram emot den och hade antagligen köpt den. Men det är många som antagligen inte ens var spekulant på den som nu rasar i värsta kvällstidningsstil.. ??

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det jag tycket är mest intressant med hela AirPower diskussionen är hur mycket känslor nedläggningen orsakar.. ? Läser trådar på nätet och twitter där man är helt i upplösningstillstånd över det.

Det är (var) en laddare med lite ny teknik.. Jag hade sett fram emot den och hade antagligen köpt den. Men det är många som antagligen inte ens var spekulant på den som nu rasar i värsta kvällstidningsstil.. ??

Tech-industrin är ett konstant tjafs om vem som gör rätt och fel.
Så fort jag lämnar sidor med tech har jag glömt vad jag skrivit eller vad jag tycker ?
Ligger här med både förkylning och magsjuka så pendlar mellan tjafset och ett spel på iPaden (”Oddmar” som är både tjusigt och underhållande.)

Men du har rätt, även med alla framsteg denna laddare hade gjort så hade inte ens jag köpt den.
Men eftersom det var Apple som visade en produkt som skulle komma inom en snar framtid och senare vägrade svara på journalisters frågor om den, tog bort och la tillbaka spår av den på Apple.com så skapade den ett mediabrus och en uppladdning tills nu när den las ner.

Det Apple egentligen gjorde fel vara att använda en riktigt dålig strategi; lova för mycket och sen hålla truten.
De kanske inte ens skulle gått ut med att den läggs ner heller utan ha fortsatt ha den i limbo som en konstant fråga tills tekniken finns här.
Vem vet...

En sak är säker; hade det varit en annan tillverkare (möjligtvis inte Samsung) så hade det inte varit ett sånt rabalder på nätet.

  • Medlem
  • 2019-03-31 14:54
Ursprungligen av Mackan1984:

Tech-industrin är ett konstant tjafs om vem som gör rätt och fel.
Så fort jag lämnar sidor med tech har jag glömt vad jag skrivit eller vad jag tycker ?
Ligger här med både förkylning och magsjuka så pendlar mellan tjafset och ett spel på iPaden (”Oddmar” som är både tjusigt och underhållande.)

Men du har rätt, även med alla framsteg denna laddare hade gjort så hade inte ens jag köpt den.
Men eftersom det var Apple som visade en produkt som skulle komma inom en snar framtid och senare vägrade svara på journalisters frågor om den, tog bort och la tillbaka spår av den på Apple.com så skapade den ett mediabrus och en uppladdning tills nu när den las ner.

Det Apple egentligen gjorde fel vara att använda en riktigt dålig strategi; lova för mycket och sen hålla truten.
De kanske inte ens skulle gått ut med att den läggs ner heller utan ha fortsatt ha den i limbo som en konstant fråga tills tekniken finns här.
Vem vet...

En sak är säker; hade det varit en annan tillverkare (möjligtvis inte Samsung) så hade det inte varit ett sånt rabalder på nätet.

Tråkigt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig ?

Håller med dig om det fullständigt

Ursprungligen av PaO:

Tråkigt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig ?

Håller med dig om det fullständigt

Tack så mycket.
Lovar att digerdöden tillkom med barn i skola på medeltiden...

  • Medlem
  • 2019-03-31 16:10
Ursprungligen av Mackan1984:

Tack så mycket.
Lovar att digerdöden tillkom med barn i skola på medeltiden...

Japp
En dag för flera år sedan när min son gick på förskolan och jag skulle hämta honom, så hittade jag honom med att suga på ytterdörrs handtaget till avdelningen ?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-04-01 14:15

Köpte denna förra året och är sjukt nöjd!

Zens - Dual+

Ursprungligen av westerlu77:

Tycker den här ser schysst ut annars. https://www.webhallen.com/se/product/293224-N...

Utgått

Ursprungligen av Hank Solo:

Utgått

Det måste den ha blivit nu då. La en beställning i fredags och hämtade min igår. Riktigt bra premium känsla!

Ursprungligen av Hank Solo:

Utgått

Dom sålde tydligen slut i USA efter nedläggningen av AirPower med.

Bevaka tråden