Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air eller Pro?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken dator hade ni valt av den nya Macbook Air 256 eller Macbook Pro?

www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/b...

www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/b...

Jag spelar inte utan jobbar mest i Office, bilder, Skype, Sketchup

Senast redigerat 2019-04-01 23:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-01 21:15
Ursprungligen av Allanmac:

Vilken dator hade ni valt av de här två?

https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/s...

Jag spelar inte utan jobbar mest i Office, bilder, Skype, Sketchup

Man ser inga datorer.

Ursprungligen av xms67:

Man ser inga datorer.

Har uppdaterat mitt första inlägg med länkar som förhoppningsvis funkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-02 10:04

Kommer du flytta runt datorn mycket? ( nu skiljer det inte särskilt mycket i vikt)
Har MBP touch-id? Otroligt skönt med det på MacBook Air.
Har själv en MacBook Air i jobbet och arbetar mest i office och webb-applikationer. Fungerar fint till det.
Bilder, menar du bildredigering i något tungt program eller vad menar du?
Jag hade oavsett dator valt 16gb ram istället för 8gb.

Ursprungligen av bjorsi:

Kommer du flytta runt datorn mycket? ( nu skiljer det inte särskilt mycket i vikt)
Har MBP touch-id? Otroligt skönt med det på MacBook Air.
Har själv en MacBook Air i jobbet och arbetar mest i office och webb-applikationer. Fungerar fint till det.
Bilder, menar du bildredigering i något tungt program eller vad menar du?
Jag hade oavsett dator valt 16gb ram istället för 8gb.

Datorn kommer jag mest ha hemma men ta med mig ibland. Jobbar inte med bildredigering mer än det som finns i bilder på datorn. Börjar nästan fundera på den gamla Macbook Air:en. Stör mig enormt på att det bara finns två usb-c portar på nyaare Macbook så att man tvingas köpa en adapter för tusen kronor. Gillar Apples produkter men börjar störa mig mer och mer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-02 12:37
Ursprungligen av Allanmac:

Datorn kommer jag mest ha hemma men ta med mig ibland. Jobbar inte med bildredigering mer än det som finns i bilder på datorn. Börjar nästan fundera på den gamla Macbook Air:en. Stör mig enormt på att det bara finns två usb-c portar på nyaare Macbook så att man tvingas köpa en adapter för tusen kronor. Gillar Apples produkter men börjar störa mig mer och mer.

Vad ska du koppla in för utrustning?

Ursprungligen av bjorsi:

Vad ska du koppla in för utrustning?

Extern skärm, mus och tangentbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-02 22:38
Ursprungligen av Allanmac:

Extern skärm, mus och tangentbord.

Måste ju inte vara adapters för 1000kr. Jag har USB C -> USB A adaptrar för några tior och en adapter till gigabit ethernet för ca 100kr och USB C -> HDMI+DVI+VGA för typ 150-200kr som fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-02 23:19

Om flera ingångar är viktigt kan det ju vara värdefullt att kolla på en med Touch Bar. Själva Touch Bar har man extremt liten nytta av. Men fyra USB-C är fler än två och den mycket stora fördelen att ha ingångar på två sidor. Men är priset verkligen max så är det ju det. En liten detalj som sällan nämns är att Air ligger bättre i knät på de flesta. MBP är lite för smal för att riktigt passa som knähund...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2019-04-03 08:24
Ursprungligen av xms67:

Om flera ingångar är viktigt kan det ju vara värdefullt att kolla på en med Touch Bar. Själva Touch Bar har man extremt liten nytta av. Men fyra USB-C är fler än två och den mycket stora fördelen att ha ingångar på två sidor. Men är priset verkligen max så är det ju det. En liten detalj som sällan nämns är att Air ligger bättre i knät på de flesta. MBP är lite för smal för att riktigt passa som knähund...

13´ med Touch Bar har 8-gen 4-kärnig cpu medans 13´utan Touch Bar har 7-gen 2-kärnig cpu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-03 10:55
Ursprungligen av Allanmac:

Extern skärm, mus och tangentbord.

Fördelen med en adapter är att den fungerar som en "docka". Man har allt mög inkopplat i den, ska man flytta datorn kopplar man bara bort adaptern, istället för att slita ur respektive sladd ur datorn.
Innan jag skaffade min arbetsdator (MacBook Air med en hypedrive 8-in-1 adapter) tyckte jag det var struligt med adaptrar. Men denna adapter passar min lösning väldigt bra

1
Bevaka tråden