Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avlägsna märken på MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick in sten i ryggsäcken idag när jag gick till jobbet, och nu har jag tre små äckliga märken på min MBP 2017 års modell. Astrist, då det inte finns ett märke i övrigt på den.

Någon som har ett bra recept på hur man kan åtgärda dessa? Tänker mig kanske nåt superinkorningt putsmedel av nåt slag. Märkena är några mm i diameter.

*buhu*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-02 10:58

Space grey eller silver?

Ursprungligen av IngoX:

Space grey eller silver?

Space Grey.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-02 11:14

Om det inte skrapat igenom till den ljusa aluminiumen kan du ju pröva med tandkräm som ett milt slipmedel för att minska synligheten på märkena.

Ursprungligen av carlsson:

Astrist, då det inte finns ett märke i övrigt på den.

Trösta dig med att nästa gång du får ett skrapmärke kommer du knappt bry dig alls!

Ursprungligen av IngoX:

Om det inte skrapat igenom till den ljusa aluminiumen kan du ju pröva med tandkräm som ett milt slipmedel för att minska synligheten på märkena.
Trösta dig med att nästa gång du får ett skrapmärke kommer du knappt bry dig alls!

Ska prova detta.
Och visst har du rätt! Det är bara så jäkla trist, 1,5 år utan ett märke och en klantig packning sabbar allt... ?

Ett ”skinn” kanske?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-04-02 21:30

Grattis, du har nu aktiverat stöldskydd nivå 1.

Nedan, nivå 3:

Klantade mig också med min MBP 2018 efter fyra månader när jag inte dragit igen laptop-väskan och av nån anledning gjorde den en loop när jag tog tag i axelremmen och allt gled ur...
Ska beställa mig ett skin.

1
Bevaka tråden