Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lokalisera app

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en app, som jag kan hitta med att skriva dess namn, och sedan kan jag öppna den.
Men: Om jag vill hitta själva appen där den ligger i något kluster (mapp) på alla mina hemskärmsidor, hur gör jag det?
Jag hittar ingen sökväg, med andra ord.
Jag vill alltså inte bara söka den och öppna den, jag vill kunna dra den till en plats jag väljer, och för att kunna det måste jag ju se den där den ligger nu...
Jag vill inte återställa telefonen och jag vill helst inte blanda in iTunes på en dator, jag vill göra det direkt i min iPhone.
Förslag?

PS. Såg att 99 stänger, men inget datum för stängningen, eller nyheten heller för den delen. När?, någon som vet? Och vad händer med våra användardata? D.s.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-05-13 12:49

Man kan se namnet på den mapp där appen finns i sökresultatet (till höger).

Om eller när forumet stänger är nog inte klart än.

Ursprungligen av chrme109:

Man kan se namnet på den mapp där appen finns i sökresultatet (till höger).

Om eller när forumet stänger är nog inte klart än.

Tack, hittade. Minimalism...
Men konstigt att de skriver att 99 ska stänga men inget om när. Och en vill ju fortfarande veta hur det går med medlemmarnas data.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-05-13 13:46
Ursprungligen av chrme109:

Man kan se namnet på den mapp där appen finns i sökresultatet (till höger).

En liten luring är att när sökordet man använder ger flera förslag syns inte mappnamnet
Exempel sökning på "postnord" ger både appen PostNord och appen Riktiga Vykort som sökförslag.

Söker jag på "rikt" ges bara Riktiga Vykort som sökförslag och jag kan se att den ligger i mappen Fotografera. Men för att kunna hitta appen PostNord måste jag fullfölja "postnord"-sökningen genom att klicka på knappen Sök!

Ursprungligen av electropix:

Men konstigt att de skriver att 99 ska stänga men inget om när...

Jodå, de har skrivit när. Och det datumet har passerat. Men det finns tydligen spekulanter som vill ta över forumet. Därför lever forumet kvar tills vidare.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jodå, de har skrivit när. Och det datumet har passerat. Men det finns tydligen spekulanter som vill ta över forumet. Därför lever forumet kvar tills vidare.

Så våra användardata kan köpas (av vem?) och säljas (av vem?). Jag gillar transparens, jag...

Ursprungligen av electropix:

...Jag gillar transparens...

Kommer inte att hända. Här är det bara tystnad som gäller.

Lite märkligt, tycker jag, när det ändå är vår närvaro som krävs för att de överhuvudtaget ska ha en verksamhet att driva.

Jag förstår att de inte kan berätta en massa detaljer under pågående förhandling. Men någon liten statusuppdatering kunde man väl lämna. Man kan väl åtminstone säga att "Spekulanterna finns kvar. Förhandling pågår fortfarande". Även om det är information som egentligen inte säger så mycket, så är det oändligt mycket bättre än tystnad.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-05-17 23:00

Jag har för mig jag tidigare skrev om önskemålet/problemet som TS har, kanske mildare just då. Det kan ha varit i en tråd om någon uppdatering. Svår att hitta just nu för mig. Det verkar dock som att fler än TS – nämligen jag – har önskemål om att hitta appars placering på bättre sätt än vad som idag erbjuds.

1
Bevaka tråden